Degelijk toetsenbord met scissor switches

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Ik ben opzoek naar een fatsoenlijk scissor switch toetsenbord. Het liefst een tenkeyless layout zonder een fn toets op de plaats waar de ctrl linksonder zit. Ik ben sinds enkele maanden van MacOS naar Ubuntu zowel prive als op mijn werk overgestapt en heb tot enkele weken geleden nog gewerkt met het magic keyboard van Apple.

Dit toetsenbord vind ik persoonlijk super prettig om op te typen, echter stoor ik mij enorm aan de layout en de rare vinger combinaties die ik nu moet maken binnen Ubuntu. Naar remappen heb ik al gekeken maar dit is voor mij ook niet de oplossing.

Ik heb in het verleden twee mechanische toetsenbord gehad, een hhkb en een ducky mini variant. Maar ik kon er niet aan wennen en mijn collega's tevens niet aan het geluid.. :+

In de pricewatch kwam ik maar weinig toetsenborden tegen met en scissor switch waardoor ik de volgende besteld heb: pricewatch: Cherry KC 6000 Slim (UK) Zilver. Ik was er al bang voor gezien de prijs. Het typt redelijk maar door het formaat typt het erg hobbelig omdat het toetsenbord inzakt.

Op papier zou het volgende toetsenbord perfect voor mij zijn: https://matias.store/coll...ards-1/products/fk308pcbb. Echter lees ik er weer verschrikkelijke recensies over..

Ben ik tegenwoordig verplicht om mechanische switches te nemen wanneer ik een kwalitatief toetsenbord wil?

tl;dr wat ik graag zou willen:
- scissor switch
- ansi of iso layout maakt mij niet uit
- tenkeyless heeft de voorkeur
- degelijk gebouwd
- geen fn toets op de plaats waar ctrl hoort te zitten links onderin
- budget max €125

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepergrover
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-04 10:30

Soepergrover

Je staat op m'n cape

Wil je echt perse geen mechanische switches?
Gezien je budget moet je m.i. wel wat leuks kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
Soepergrover schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:31:
Wil je echt perse geen mechanische switches?
Gezien je budget moet je m.i. wel wat leuks kunnen halen.
Ik heb twee high end mechanische toetsenbord gehad maar ik vind het lastig om mezelf aan te passen aan de hoge toetsen. Ik programmeer nu ongeveer 10 jaar op low profile keys en ik "glij" meer met mijn vingers over het toetsenbord heen dan dat ik ze daadwerkelijk optil. Om maar even een raar beeld te schetsen..

Voor zover ik het mij kan herinneren heb ik op die twee toetsenborden een mx-brown en een mx-black switch gehad en ik vond het beide vermoeiend typen.. Daarnaast dat geluid 8)7

Ondertussen realiseer ik mij ook dat ik een uitstervend ras ben en misschien geen andere optie heb dan mezelf aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepergrover
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-04 10:30

Soepergrover

Je staat op m'n cape

OK, duidelijk. Specifieke eisen dus.
Als je dat fijner vindt werken, zou ik gewoon door blijven zoeken. Lijkt me stug dat er niet iets te vinden is dat aan je eisen voldoet. En waarom zou jij je gaan aanpassen aan een stukje hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-05 09:54

Thomg

Aww yiss

Is een cherry stream niet iets wat je wilt hebben?

Tik al jaren met plezier op werk op zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
Thomg schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:03:
Is een cherry stream niet iets wat je wilt hebben?

Tik al jaren met plezier op werk op zo'n ding.
Ik heb nu een Cherry KC 6000. Zo op het oog lijkt hij redelijk hetzelfde? Wat ik al aangaf, ik vind het een ok toetsenbord maar om nou te zeggen geweldig, nee. Ik heb ondertussen nog even verder gezocht o.a. op Reddit waar ik enkele posts tegenkwam met dezelfde wensen als ik. Maar ook daar kwamen er geen concrete voorbeelden tevoorschijn.

edit:

5 uur verder en ik ben een mechanisch toetsenbord aan het overwegen. 8)7 Ik had geen idee van het bestaan van "mx silent" switches. Als ik de videos bekijk en beluister op YouTube komt dit een stuk minder opdringend over. Ik ben geneigd om het nog een kans te geven. Ik overweeg nu het volgende toetsenbord: pricewatch: Leopold FC660M PD MX Silent (US) Zwart

[ Voor 29% gewijzigd door Vaenir op 23-09-2019 17:10 ]

Pagina: 1