Festool T-LOC SYS-HWZ Toollist?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickk006
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-09-2024
Beste gereedschap liefhebbers,

Ik heb onlangs mijn Festool collectie uitgebreid met de T-LOC SYS-HWZ inclusief houten inzet:
https://www.profestools.c.../systainer-t-loc-sys-hwz/

Nu ben ik bezig met het verzamelen van het gereedschap van de montage voorschrift. Nu loop ik alleen een beetje vast met de zoektocht naar het gereedschap.

Wat ik al gevonden heb:

Hout Beitels: Kirschen in de maat 24 16 en 10mm (te koop bij baptist)
Troffelzaag: BAHCO Toffelzaag ProfCut
Beitel: RENNSTEIG Platte beitel, 200 mm
Schaaf: Würth RALI®-schaaf 220
Schroevendraaiers: Wera 932/918/6 6-delige platte-kruiskop-PZ-schroefbeitelset 05018287001
Vijlen: Bahco 1-100 blokvijl, rond en halfrond 150mm
Winkelhaak: EMMERICH 4000858505   PRECISIEWINKELHAAK L. 250MM
Hand schuurblok: 495966 Hand Sanding Block
Schroefklemmen: 489570 Clamps
Houtboren: FESTOOL BKS D 3-8 CE/W BOORCASSETTE
Bitset: Festool Bit box BB-TX/8x 496936
Verstekhaak: Verstekhaak Ulmia palissanderhout 350 mm – 707309
Zwaaihaak: Festool Zwaaihaak Sm Sym 70
Kruishout: ECE dubbel kruishout (te koop bij baptist)
Mes: Festool Festool Veiligheids-cuttermes 498183
Knijptang: KNIPEX 5000210 nijptang zwart geatramenteerd 210 m
Waterpomptang: KNIPEX 8801250 alligator zwart geatramenteerd 250
Festool duimstok: FESTOOL DUIMSTOK MS 2M-BL-FESTOOL

Wat ik nog zoek:

Combinatietang: Is van het merk Connex het model van de foto kan ik echter niet vinden!
Hamer: ?
Centerepons: ?
Priem: ?
Waterpas: Lijkt een van BMI te zijn?
Forstnerboor: Weet iemand welke maten er in de HWZ inzet horen? Het gaat om de deze boren 496390.
Junior zaag: IK DENK DE!!! HAUNSTETTER  4000814016 ZAAGBEUGEL kan iemand dit bevestigen?
Japanse zaag: ?
Lijm: (Vind ik niet zo heel belangrijk)
Handschroevendraaier: NIET TE VINDEN HEEFT IEMAND EEN ADRESJE? 495228 Centrotec Hand Driver
Bithouder: NIET TE VINDEN HEEFT IEMAND EEN ADRESJE? Festool Fastfix Centotec Starter Set (492772)

Wie kan mij helpen :) ??

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:36
Waarom wil je in vredesnaam alles exact hetzelfde hebben als op het plaatje?
Die dienen alleen als voorbeeld ;)

Zoek lekker de gereedschappen die jij wilt of nodig bent en die er evt in passen.

Maar als ik zie dat je motorvoertuigen techniek student bent lijken me dit niet direct de meest toepasselijke tools, dit is meer houtbewerking gereedschap ;)

Kan natuurlijk prima maar ik zou in m'n eerste gedachten andere tools verwachten bij jou gezien je profiel.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickk006
Ik studeer inderdaad voor Engineer in de autotechniek, echter heb ik naast mijn studie mijn Eigen Klusbedrijf. Het gereedschap zoals afgebeeld zal ik dan ook dagelijks gebruiken. Momenteel heb ik al het handgereedschap in een emmer. Het nadeel hiervan is dat bij regen/miezer het gereedschap er niet beter van word. Ook komt het regelmatig voor dat je iets nodig hebt wat onderin de emmer licht en je vervolgens de hele emmer overhoop kan halen. Ook je schaaf en beitels worden er niet beter van. De Festool HWZ leek mij dan ook een mooie oplossing.

Het gereedschap is inderdaad meer gericht op houtbewerking, echter heb ik momenteel bijna hetzelfde in mijn emmer zitten. Dit is ondertussen wel aan vervanging toe door het dagelijks gebruik en zoals sommige mensen ook weten zijn Autotechniek mensen een beetje autistisch 8)7. Vandaar dat ik ook langzaam over wil gaan op het gereedschap zoals afgebeeld in het voorstel. :)
Annuk schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:05:
Waarom wil je in vredesnaam alles exact hetzelfde hebben als op het plaatje?
Die dienen alleen als voorbeeld ;)

Zoek lekker de gereedschappen die jij wilt of nodig bent en die er evt in passen.

Maar als ik zie dat je motorvoertuigen techniek student bent lijken me dit niet direct de meest toepasselijke tools, dit is meer houtbewerking gereedschap ;)

Kan natuurlijk prima maar ik zou in m'n eerste gedachten andere tools verwachten bij jou gezien je profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Festool zelf al eens gevraagd?

Plaatje is ook al best oud. Die Bahco vijlen hebben tegenwoordig ook een ander handvat,

Die combitang... dat is toch gewoon een kopie van de Knipex 03 06 180 ?

Als je niks met live delen doet zou ik helemaal geen VDE versie nemen. Die dikke rillen bovenaan het handvat zitten alleen maar in de weg. Ik heb zelf de meeste tangen in de 02 uitvoering van Knipex;
BIjv. 03 02 180

[ Voor 86% gewijzigd door kabeltjekabel op 23-09-2019 18:53 ]

• patrickk006
Bedankt voor uw reactie. Festool kon mij helaas ook niet verder helpen.

Net als de bahco vijlen is ook de Festool duimstok, Festool schroevendraaier en de schaaf van Würth verandert. Helemaal hetzelfde zal ik het dan ook niet krijgen.... :'(

De combinatietang van knipex is inderdaad een goed alternatief die zal ik maar eens aanschaffen. :)
kabeltjekabel schreef op maandag 23 september 2019 @ 18:46:
Festool zelf al eens gevraagd?

Plaatje is ook al best oud. Die Bahco vijlen hebben tegenwoordig ook een ander handvat,

Die combitang... dat is toch gewoon een kopie van de Knipex 03 06 180 ?

Als je niks met live delen doet zou ik helemaal geen VDE versie nemen. Die dikke rillen bovenaan het handvat zitten alleen maar in de weg. Ik heb zelf de meeste tangen in de 02 uitvoering van Knipex;
BIjv. 03 02 180

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:03

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Wat is precies je vraag?

Voor gereedschap aankoop-advies zou ik in het betreffende topic navraag doen. Dit is een tamelijk vermakelijk topic, maar ik vraag me af of je beoogde resultaat niet je doel voorbij schiet.

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Pagina: 1