Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordieke
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-03-2023
Hallo,

Op dit moment ben ik een 2de jaars student op het MBO niveau 4.
Nu werk ik in een supermarkt maar lijkt het mij toch interessanter om iets in de richting van ICT te gaan doen.

De volgende punten had ik al in gedachten:

Een eigen (bedrijfje) opzetten
Dit voor mensen met een ICT probleem. Alleen zijn er wel nog een aantal punten waar ik zo mijn vraag bij heb.
  1. Weinig ervaring om bij mensen thuis problemen op te lossen.
  2. Wat als er nu iets kapot gaat?
Bij student aan huis werken
Ik heb hier van te voren al een topic over gelezen en als ik dit zo zie wordt ik er niet zo enthousiast van. Vooral vanwege de grote reistijden die hier dan niet uit betaald worden en waar je meestal wel maar max een 30 min bezig bent. Dus veel reizen en niet veel kunnen werken. Nu woon ik wel in Maastricht maar ik zou dus ook niet weten of ik hier genoeg klusjes bij krijg.

Bedrijven rond mailen
Ik heb nog geen stage gehad dus ik kan niet bij een van deze bedrijven aankloppen. Daarom leek het mij misschien verstandig om bedrijven rond te mailen om te kijken of zij hulp nodig hebben. Maar de meeste bedrijven zijn denk ik niet beschikbaar als ik beschikbaar ben.

Servicedesk
Ik had ook nog iets gelezen over servicedesk. Maar hebben ze hier wel 17 jarige jongeren nodig voor in de avonduren en een dag in het weekend?

Iemand tips over wat ik het beste kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:46
Als je een eigen bedrijfje opzet, zorg dat je iemand hebt die meekijkt en veel ervaring heeft. Wat betreft 2e punt: je KAN je laten verzekeren hiervoor, dit gaat echter wel duur zijn. Alternatief is dat je paar duizend apart zet. Want je bent volledig aansprakelijk. --> ik lees onderin dat je pas 17 bent... misschien kan een docent van je school hierbij helpen? Weet wel dat hier VEEL tijd in gaat zitten, ook voor haar/hem, dus het is echt een gunst die je krijgt.

SaH zou een oplossing zijn wil je zelf minder aansprakelijk zijn, maar dan maak je ook weer minder winst. Voordeel is wel dat je veel makkelijker klanten krijgt, gezien je ze zelf niet moet zoeken. Voldoe je aan de niveaueisen (geen idee, heb er nooit gewerkt / gekeken verder).

Bedrijfsleven / servicedesk wilt meestal liefst iemand die 18 is, zodat ze incidenteel je ook in kunnen zetten tijdens schooltijd (iets met leerplicht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CheesePizza
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:53
Ik heb zelf ook een tijdje bij een soort student aan huis gewerkt (ander bedrijf, zelfde idee). In verband met stage heb ik er niet heel lang gewerkt maar de meeste opdrachten waren wel te doen met de fiets ( een enkele keer met het ov maar ik had toch een studenten ov dus daar maakte ik ook geen kosten mee).
Mochten ze niet genoeg vraag naar studenten in je regio hebben dan word je gewoon niet aangenomen.

qua opdragen waren het veel verschillende opdrachten maar wel allemaal eindgebruikersproblemen. Dingen die voorbij kwamen

-wachtwoord vergeten op de pc
-netwerk werkt niet ( het lag dus toch gewoon aan de internetprovider)
-computer + netwerk installeren
-problemen met de outlook client oplossen

Ik vond het gewoon heel leuk werk omdat mensen echt blij zijn als je ze hebt geholpen. Ik weet niet meer zeker wat ik er voor kreeg maar ik weet wel dat ik het op die leeftijd een prima bedrag vond. Soms kreeg ik zelfs nog een extra bedrag contant omdat de klanten zo blij waren.

Vooral in het begin van je carrière (tijdens het zoeken naar een stageplek) denk ik ook dat zo'n bijbaantje je tijdens de sollicitatie gaat helpen. Je hebt toch net iets meer troubleshoot ervaring als je medestudenten zonder bijbaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bedrijven rond mailen
Ik heb nog geen stage gehad dus ik kan niet bij een van deze bedrijven aankloppen. Daarom leek het mij misschien verstandig om bedrijven rond te mailen om te kijken of zij hulp nodig hebben. Maar de meeste bedrijven zijn denk ik niet beschikbaar als ik beschikbaar ben.
Schrijf gewoon een mooie e-mail en stuur die naar een aantal bedrijven rond. Hoeft niet veel moeite te kosten en dan heb je het in ieder geval geprobeerd. Wie weet komt er gewoon iets uit.