Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
90% van het gebruik is FPS gaming, momenteel op een 75hz 1080p freesync monitor in de toekomst mogelijk naar 1440p. Het systeem moet net als mijn huidige build met een paar simpele upgrades (GPU&RAM) zeer toekomstbestendig zijn.
HUIDIGE BUILD leeftijd ca. 7 jaar in 2017 zijn GPU en RAM opgewaardeerd.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben een sucker voor prijs/kwaliteit en laat met alle liefde de graphics wat lager om zo nog een jaar of twee door te kunnen modderen met dit systeem. Voor deze built heb ik een budget van ca. 1200 voor ogen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn toetsenbord, muis en monitor en de M.2 SSD die is recent al aan heb geschaft
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil gebruik blijven maken van freesync op GPU gebied. Op CPU gebied wil ik graag een 3e generatie Ryzen5 gaan gebruiken waar ik twijfel tussen een 3600 icm 450 of 3600X icm x570. Dat laatste is allicht wat overkill zolang ik nog op 1080 blijf maar breng gemak (geen BIOS flash) en allicht iets meer toekomstbestendigheid, in mijn huidige build is het uiteindelijk de CPU die nu echt bottleneckt en upgraden in de krochten van socket 1155 is mijn inziens zonde geld.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik geef helemaal niets om ledjes, raampjes en tierlantijntjes. Kast mag toegankelijk en enigszins stof bestendig, fijn als de filters vanaf buiten toegankelijk zijn. Voeding niet groter dan nodig en stille fans zijn een pré maar geen vereiste.
Ga je overklokken?
Hoewel mijn huidige systeem al enkele jaren van 3,3 op 4,2GHz draait om mee te komen lijkt me dat met een huidige built niet rendabel en als ik het zo lees ook niet winstgevend op gen3. Overklokken van GPU doe ik liever niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop op een plug&play toekomstbestendige build samen te stellen waar ook collega-gamers die voorlopig nog op 1080 willen blijven iets aan hebben. Mijn huidige systeem is 6-7 jaar lang heel mooi in balans geweest en dat was niet gelukt zonder de adviezen van de hardwarekundigen alhier.
Momenteel heb ik de onderstaande componenten in de wenslijst staan:
CPU&MOBO zijn twijfel, voor videokaart overweeg ik RX 5700 waar je op gebied van prijs/kwaliteit eigenlijk echt niet omheen kunt momenteel.
90% van het gebruik is FPS gaming, momenteel op een 75hz 1080p freesync monitor in de toekomst mogelijk naar 1440p. Het systeem moet net als mijn huidige build met een paar simpele upgrades (GPU&RAM) zeer toekomstbestendig zijn.
HUIDIGE BUILD leeftijd ca. 7 jaar in 2017 zijn GPU en RAM opgewaardeerd.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5 2500K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire NITRO+ Radeon RX 470 8G D5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Lian Li PC-8N | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Waterkoeling | Corsair Hydro H60 (2013 edition) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX KHX21C11T2K2/8X | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Cooler Master Real Power Pro M850 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston SSDNow KC100 120GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | ||
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben een sucker voor prijs/kwaliteit en laat met alle liefde de graphics wat lager om zo nog een jaar of twee door te kunnen modderen met dit systeem. Voor deze built heb ik een budget van ca. 1200 voor ogen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn toetsenbord, muis en monitor en de M.2 SSD die is recent al aan heb geschaft
| 1 | Monitoren | AOC G2460VQ6 Zwart | € 118,65 | € 118,65 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 165,- | € 165,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 283,65 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil gebruik blijven maken van freesync op GPU gebied. Op CPU gebied wil ik graag een 3e generatie Ryzen5 gaan gebruiken waar ik twijfel tussen een 3600 icm 450 of 3600X icm x570. Dat laatste is allicht wat overkill zolang ik nog op 1080 blijf maar breng gemak (geen BIOS flash) en allicht iets meer toekomstbestendigheid, in mijn huidige build is het uiteindelijk de CPU die nu echt bottleneckt en upgraden in de krochten van socket 1155 is mijn inziens zonde geld.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik geef helemaal niets om ledjes, raampjes en tierlantijntjes. Kast mag toegankelijk en enigszins stof bestendig, fijn als de filters vanaf buiten toegankelijk zijn. Voeding niet groter dan nodig en stille fans zijn een pré maar geen vereiste.
Ga je overklokken?
Hoewel mijn huidige systeem al enkele jaren van 3,3 op 4,2GHz draait om mee te komen lijkt me dat met een huidige built niet rendabel en als ik het zo lees ook niet winstgevend op gen3. Overklokken van GPU doe ik liever niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop op een plug&play toekomstbestendige build samen te stellen waar ook collega-gamers die voorlopig nog op 1080 willen blijven iets aan hebben. Mijn huidige systeem is 6-7 jaar lang heel mooi in balans geweest en dat was niet gelukt zonder de adviezen van de hardwarekundigen alhier.
Momenteel heb ik de onderstaande componenten in de wenslijst staan:
CPU&MOBO zijn twijfel, voor videokaart overweeg ik RX 5700 waar je op gebied van prijs/kwaliteit eigenlijk echt niet omheen kunt momenteel.
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,- | € 195,- |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600X Boxed | € 250,49 | € 250,49 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte X570 GAMING X | € 169,90 | € 169,90 |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Monitoren | AOC G2460VQ6 Zwart | € 118,65 | € 118,65 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 77,- | € 77,- |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 65,99 | € 65,99 |
| 1 | Solid state drives | Kingston SSDNow KC100 120GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 165,- | € 165,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.225,93 | ||