Spam berichten worden gepost via FB account.

Pagina: 1
Acties:
  • 586 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgler45
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-04 07:46
Mijn vraag

De FB account van mijn vrouw is de laatste dagen geplaagd door spamberichten die via haar account worden geplaatst in groepen waar ze lid van is.

De eerste keer dachten we dat haar account effectief gehacked was. Haar wachtwoord of gegevens waren niet gewijzigd maar voor alle veiligheid toch maar het wachtwoord gewijzigd en de 2 traps verificatie opgezet.

2 dagen later werd echter opnieuw dezelfde boodschap gepost. Dus opnieuw wachtwoord gewijzigd. Alle rechten ingetrokken op de verschillende toestellen, alle app rechten nagekeken en verwijderd.
De spamberichten werden ook telkens verwijderd en de nieuwe wachtwoorden waren niet van de makkelijkste.

Nu werd er vandaag opnieuw een spambericht geplaatst. Ik heb al contact opgenomen met facebook de 2de keer maar nooit een antwoord ontvangen en ik weet absoluut niet meer waar het nog aan kan liggen.

De pc en haar telefoon zijn beveiligd met de nodige software en telkens kwam een scan negatief terug. De spam wordt ook enkel in groepen gepost dus het lijkt op een of andere vreemde backdoor waar ik niet direct iets van kan vinden ( ik ken er ook niet superveel van)

Heeft iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen zonder de account te deleten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:17
Misschien even kijken bij de apps die toegang hebben via de API?

https://www.facebook.com/settings?tab=applications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgler45
De toegangen heb ik reeds de 2de keer gecontroleerd. Daar lijkt niets vreemds of recent tussen te staan. Ze heeft nu alle toegangen verwijderd maar als het patroon volgt weet ik pas woensdag of het werkt ( er zit nu altijd 1 dag tussen de posts in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Een malafide extensie die de login-sessie in de browser kan kapen? Of iemand op het (bedrijfs)netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgler45
Haar verbinding loopt gewoon via een router van telenet. ( geen speciaal opgezet netwerk of iets dergelijks ) een malafide extensie, zou die niet via de antivirus opgevangen moeten worden ? De software is recent en up to date ( mcaffee) als ik terug thuis ben zal ik er nog eens naar kijken

• burgler45
Wel zoals de laatste dagen standaard wordt is er vandaag dus terug gepost via haar profiel op de groepen. ( er zit telkens 1 dag tussen de posts ) Ik heb nu echt geen idee meer en Facebook zelf antwoord niet.

• Highlanderqp
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:21
burgler45 schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:18:
Haar verbinding loopt gewoon via een router van telenet. ( geen speciaal opgezet netwerk of iets dergelijks ) een malafide extensie, zou die niet via de antivirus opgevangen moeten worden ? De software is recent en up to date ( mcaffee) als ik terug thuis ben zal ik er nog eens naar kijken
Dit heb je echter nooit beantwoord.
Toevallig dan toch een malafide extensie?

• burgler45
ik heb net haar pc ge controleerd, er staan geen malafide extensies op geinstalleerd. Ook voor de veiligheid malwarebyte laten scannen en niets gevonden. Alles van virusprotectie is up to date.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
burgler45 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:28:
ik heb net haar pc ge controleerd, er staan geen malafide extensies op geinstalleerd. Ook voor de veiligheid malwarebyte laten scannen en niets gevonden. Alles van virusprotectie is up to date.
Geen enkele scan is 100%.

Ik zou eens proberen vanaf een van jouw devices vanaf een ander netwerk (mobiel netwerk bijvoorbeeld) in te loggen, alle andere sessies te sluiten en wachtwoord te veranderen. Vervolgens niet inloggen een dag lang en dank kijken of er nog iets geplaatst word.

Dan weet je tenminste 100% zeker dat het niet van jullie devices afkomstig is.

• burgler45
we zullen dat morgen proberen vanaf een ander netwerk. ( de posts gebeuren ook maar om de 2 dagen dus ik merk toch pas of het werkt op vrijdag )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgler45
oke de bron is duidelijk ondertussen. Het zit ergens op haar laptop. Nu nog vinden waar want haar antivirus software pikt het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 21:22

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Mooi dat de bron duidelijk is. Ik ga echter alsnog je topic sluiten. Het draait hier eigenlijk om marketing, en niet om persoonlijk facebook gebruik.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.