Vraag

• Repsect
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 08-12 15:25
In mijn nieuwbouwwoning heb ik 2 loze leidingen laten leggen naar de bovenhoeken in mijn keuken om daar speakers aan te kunnen sluiten (zie onderstaande foto). De keuken is zo'n 30m2 groot.

Nu leken mij Atmos speakers een mooie oplossing, omdat deze al een schuine zijde hebbe en daardoor het geluid al naar beneden richten. Echter vraag ik mij af of een dergelijke speaker wel geschikt is om een dergelijke ruimte te vullen met muziek.

De bedoeling is om de speakers voor muziek te gebruiken tijdens het koken en als achtergrond muziek bij het eten.

Ik heb momenteel een Onkyo receiver dat een zone 2 aansluiting ondersteund. Ik ben daarom opzoek naar een bedrade oplossing. Budget ongeveer 300 euro voor een set van 2. Kan eventueel gerekt worden naar 500 euro.

Ik ben al verschillende Atmos speakers tegen gekomen:

Dali ALTECO C-1
Canton GLE AR-400
Klipsch R-41SA
Klipsch RP-500SA

Mijn vraag is dus of een dergelijke Atmos speaker geschikt is voor deze situatie? En welke speaker zou dan het meest geschikt zijn en waarom? Heeft een duurdere speaker echt meerwaarde in deze?

De Dali is de goedkoopste, maar wordt in een review genoemd als vervanger voor een surround speaker. Terwijl de RP-500SA daarvoor wordt afgeraden. Ze zitten in een totaal andere prijsklasse, dus wellicht is de RP-500SA toch nog steeds beter?

Signature

Alle reacties

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 01:06
De dali alteco’s zijn inderdaad gewoon volwaardige Atmos luidsprekers. Dus prima minder geschikt voor in een keuken of andere ruimte hoog boven aan de muur. Deze zijn eventueel ook in het wit verkrijgbaar.

Zo heb ik ze bij mij bijvoorbeeld opgehangen.

[Voor 65% gewijzigd door TheKerremenke op 23-09-2019 10:38]

iPad Pro 2017  iPhone 12 Pro Pacific Blue  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• DjaRoel
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 07-12 16:07
TheKerremenke schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:06:
De dali alteco’s zijn inderdaad gewoon volwaardige luidsprekers. Dus prima geschoikt voor in een keuken of andere ruimte hoog boven aan de muur.
Daar lijkt het niet op, een boekenplank speaker is ontwikkeld om voor zover dat gaat full range te spelen. Bij die atmos speakers is door ze schuin te maken daar toch wel een ernstige concessie in gedaan.

De Oberon 1 van Dali gaat op papier tot 51 Hz waar de atmos speaker bij 73 Hz stopt, toch wel een aanzienlijk verschil. Of je dat in de praktijk ook hoort zal grotendeels door de akoestiek bepaald worden, maar een speaker met meer inhoud zal per saldo beter presteren.

De atmos speakers zijn toch meer ontwikkeld om in combinatie met een sub gebruikt te worden.

[Voor 6% gewijzigd door DjaRoel op 23-09-2019 10:11]

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 01:06
@DjaRoel Klopt helemaal. Niet bij stil gestaan dat inderdaad de minimale Hz hoger ligt dan bij een gewone volwaardige luidspreker

iPad Pro 2017  iPhone 12 Pro Pacific Blue  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• NeFoRcE
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 06-12 12:29

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik heb thuis 2 satellieten aan het plafond. Kabels in het stucwerk weggewerkt. Nu zijn dit geen full-range speakers (dat doet de rest van de setup), maar het klinkt echt super en voegt veel toe bij films/tv.

Het maakt dus niet zozeer uit of je 'speciale' atmos-speakers hebt. Voor de formfactor is het wellicht wel handig gezien je ze in de hoek drukt, maar kijk gewoon naar goed klinkende speakers.

Wel moet ik zeggen dat speakers die zo in de hoek zitten, mogelijk wat gaan vervormen qua geluid (omdat het alle kanten op weerkaatst). Maar zón audiofiel ben ik nu ook weer niet :)

Professioneel Heftruck Syndroom

• Zarathustra
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
Ik heb Kef boekenplank speakers in de woonkamer en Dali in mijn werkkamer. Oppervlak woonkamer ongeveer hetzelfde. En vult de ruimte goed met muziek. Voor het écht luisteren naar muziek is een sub-woofer erg prettig. Voor achtergrond meer dan voldoende.

50/70 hz ga je merken. Dat is een half octaaf! Die Dali Atmos speaker zou ik dus niet nemen. Nette muurbeugel en je kunt ‘standaard’ speakers ook richten.

Zou ze wel iets vanaf plafond en muur plaatsen. Wat hier boven al staat, je krijgt reflecties wat niet goed is voor het geluid.

Heb mijn Dali speakers overigens uit de koopjeskelder van Correct. 50€ p/s :D

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

• digifun
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Er zijn nu hele goede shelves voor een aantrekkelijke prijs op de markt bv. eltac, q-accoustics, wharfedale en nog meer. Stuk voor stuk boxen waar een prima geluid in zit voor een aantrekkelijke prijs. Daar ga je ook 20 jaar echt plezier aan beleven.

Iets boven je budget maar bowers en wilkins is ook erg mooi.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 00:27
Zarathustra schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:24:

50/70 hz ga je merken. Dat is een half octaaf!.
Die 50/70 Hz ga ik helemaal niet merken. Zowel bij 50 als 70 Hz hoor ik niets! Die gehoorgrenzen zijn voor jonge personen met een perfect gehoor. Alles van de gehoorgrenzen van de persoon Overigens, ook de oudere muzikanten horen dit verschil niet eens.

Hier een leuke test, dit om aan te geven wat een verschil tussen 50 en 70 Hz is en voor de meesten zal denk ik een frequentie vanaf 70 Hz geen probleem zijn.

https://m.youtube.com/watch?v=3PZH4E1ETjc

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

aljooge schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:06:
[...]

Die 50/70 Hz ga ik helemaal niet merken. Zowel bij 50 als 70 Hz hoor ik niets! Die gehoorgrenzen zijn voor jonge personen met een perfect gehoor. Alles van de gehoorgrenzen van de persoon Overigens, ook de oudere muzikanten horen dit verschil niet eens.

Hier een leuke test, dit om aan te geven wat een verschil tussen 50 en 70 Hz is en voor de meesten zal denk ik een frequentie vanaf 70 Hz geen probleem zijn.

Je hoort ze wellicht niet, maar volgens mij voel je ze wel. Afhankelijk van 't formaat speaker natuurlijk. Maar lage tonen zorgen wel voor trillingen in je meubels. Nu is dat wat belangrijker dan in de keuken denk ik. Iets met; 'Die bass moet je niet horen, die moet je voelen'.

• aljooge
NeFoRcE schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:09:
[...]

Je hoort ze wellicht niet, maar volgens mij voel je ze wel. Afhankelijk van 't formaat speaker natuurlijk. Maar lage tonen zorgen wel voor trillingen in je meubels. Nu is dat wat belangrijker dan in de keuken denk ik. Iets met; 'Die bass moet je niet horen, die moet je voelen'.
Dit is natuurlijk flauwekul. Wat beneden je gehoorgrenzen ligt ga je never nooit niet merken.

• DjaRoel
aljooge schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:26:
[...]

Dit is natuurlijk flauwekul. Wat beneden je gehoorgrenzen ligt ga je never nooit niet merken.
Gelukkig geldt dat de afname van het gehoor voornamelijk de hoge tonen betreft en de lage tonen meer buiten schot blijven, jammer dat je zo stellig reageert en iets direct als onzin afdoet terwijl dat zeker niet het geval is.

Daarbij voel je lage tonen ook en hoor je ze niet alleen, dat dat in jou persoonlijke situatie anders is kan natuurlijk, maar de uitzondering maakt niet de regel.

Om de discussie weer wat genuanceerder te voeren, ik had al aangegeven dat met name de ruimte bepalend zal zijn of het verschil hoorbaar is, dat maakt dat een boekenplank speaker wat mij betreft het voordeel van de twijfel krijgt omdat deze ontworpen zijn om als losse full range speaker te gebruiken. 8)

Om mijn stelling kracht bij te zetten, in onze eetkamer hangen twee Tannoy revolution DC4 speakers, die ondanks de kleine woofers maar wel een redelijke kastinhoud i.c.m. de kamer akoestiek toch een verrassende punch in het laag weten te generen _/-\o_ Deze stoppen volgens opgave bij 68hz, ik heb het niet nagemeten, als de Dali's nog lager gaan kan dat best een prettig geluidsbeeld geven.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 00:14

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

DjRik schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:48:
Ik heb momenteel een Onkyo receiver dat een zone 2 aansluiting ondersteund.
Even een ander mogelijk probleem aankaarten: afhankelijk van de receiver (serie/segement) is wat door kan worden gezet naar Zone 2 beperkt. Lagere modellen doen alleen analoge ingangen en NET (dus USB, Spotify), hogere modellen voegen daar S/PDIF aan toe en de hoogste modellen hebben ook optie tot HDMI doorzetten (al dan wel naar 2.0 stereo). Let daar op, je zal niet de eerste zijn die Zone 2 aansluit maar bepaalde bronnen niet werkend krijgt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Repsect
FeaR schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:36:
[...]

Even een ander mogelijk probleem aankaarten: afhankelijk van de receiver (serie/segement) is wat door kan worden gezet naar Zone 2 beperkt. Lagere modellen doen alleen analoge ingangen en NET (dus USB, Spotify), hogere modellen voegen daar S/PDIF aan toe en de hoogste modellen hebben ook optie tot HDMI doorzetten (al dan wel naar 2.0 stereo). Let daar op, je zal niet de eerste zijn die Zone 2 aansluit maar bepaalde bronnen niet werkend krijgt.
Oef, ik ben nu heel blij dat ik dit topic geopend heb. Wat je aankaart geldt dus ook voor mijn receiver (TX-NR626) als ik zo de handleiding lees:
Uit de handleiding
Alleen analoge ingangsbronnen, NET of USB worden weergegeven via de ZONE 2 LINE OUT aansluitingen en ZONE 2 L/R-aansluitingen.
Echter lees ik ook:
Uit de handleiding
BLUETOOTH kan niet worden geselecteerd als de ingangsselector in Zone 2. Als u audio van een Bluetooth- apparaat in Zone 2 afspeelt, selecteer dan “Z2 Sel: Source”, en BLUETOOTH als ingangsselector in de hoofdruimte.
Zou ik dus via Bluetooth in de main room toch geluid in zone 2 kunnen krijgen?

Dat zou niet helemaal zijn waar ik op hoopte, maar dat zou als tussenoplossing kunnen zijn. Ik heb in de woonkamer loze leidingen voorbereid om een 5.1.4 systeem te maken. De 5.1 heb ik (Jamo S626 HCS en SVS PB-1000). Nu was het de bedoeling om langzaam te upgraden naar een betere receiver, de Atmos speakers en speakers in de keuken dan. Maar dan kom ik dus op een receiver uit die minimaal 11 actieve kanalen moet hebben en die zijn op z’n zachts gezegd nogal prijzig.

Wat betreft de bookshelf of Atmos speakers in de keuken heb ik de luxe dat ik Atmos speakers zou kunnen proberen. Mocht ik toch wat laag missen, dan zou ik de Atmos speakers naar de woonkamer kunnen verhuizen aangezien ik die daar nog niet heb.

Ik vraag me echter nog wel af of mijn subwoofer in de woonkamer misschien wel voldoende bij zou kunnen dragen? Excuses voor de teken skills

Bedankt voor alle input in ieder geval!

Signature

• bouwfraude
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
[...]
Die 50/70 Hz ga ik helemaal niet merken. Zowel bij 50 als 70 Hz hoor ik niets! Die gehoorgrenzen zijn voor jonge personen met een perfect gehoor.
Als je ouder wordt hoor je de hoge tonen minder boven de 50 is alles boven de 13kHz wel verdwenen.
Laag blijft men wel horen maar dan moet je wel fatsoenlijke speakers of een redelijke koptelefoon hebben.
Met bluetooth, telefoon en laptop speakers die de jeugd van tegenwoordig prefereert missen ze toch een hoop laag.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 00:14

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

DjRik schreef op maandag 23 september 2019 @ 20:27:
[...]
Zou ik dus via Bluetooth in de main room toch geluid in zone 2 kunnen krijgen?
Bluetooth lijkt mogelijk in Zone 2 mits je deze ook actief hebt in Zone 1 (MAIN). Bluetooth in de keuken en film op MAIN kan dus niet.
Ik vraag me echter nog wel af of mijn subwoofer in de woonkamer misschien wel voldoende bij zou kunnen dragen? Excuses voor de teken skills
[Afbeelding
Bijdragen aan? Het laag wat je mist in Zone 2 doordat daar kleinere speakers hangen? Nee want de subwoofer is MAIN Zone en niet gekoppeld aan Zone 2.

[Voor 10% gewijzigd door FeaR op 24-09-2019 20:41]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Repsect
bouwfraude schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 18:14:
[...]

Als je ouder wordt hoor je de hoge tonen minder boven de 50 is alles boven de 13kHz wel verdwenen.
Laag blijft men wel horen maar dan moet je wel fatsoenlijke speakers of een redelijke koptelefoon hebben.
Met bluetooth, telefoon en laptop speakers die de jeugd van tegenwoordig prefereert missen ze toch een hoop laag.
Ik zal de test die hierboven al genoemd was eens gaan testen vanavond. Eens kijken hoeveel er van mijn gehoor nog over is.
FeaR schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 20:41:
[...]

Bluetooth lijkt mogelijk in Zone 2 mits je deze ook actief hebt in Zone 1 (MAIN). Bluetooth in de keuken en film op MAIN kan dus niet.
Dat zou mooi zijn, want dat is ook alles wat ik wil.
FeaR schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 20:41:
[...]

Bijdragen aan? Het laag wat je mist in Zone 2 doordat daar kleinere speakers hangen? Nee want de subwoofer is MAIN Zone en niet gekoppeld aan Zone 2.
Mijn bedoeling is dan ook om muziek in main zone aan te zetten en eventueel zone 2 erbij aan te zetten. Voor main en zone 2 wil ik geen aparte bronnen, want dat lijkt me in mijn situatie bijzonder storend.

Ik had alleen gehoopt dat ik de HDMI met Apple TV als ingang had kunnen selecteren en tegelijkertijd in main en zone 2 had kunnen laten horen.

Signature

• kippy
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20:31
Je moet ook rekening houden dat als je zone 2 aanzet, de main zone automatisch ook op stereo gaat. Dit geld voor iedere surround receiver op de markt als de main zone en de 2de zone dezelfde bron spelen.

Natuurlijk kun je de main zone op dat moment wel door de versterker laten upscalen (dolby prologic en dergelijke). Voor veel bronnen is dat niet zo erg, maar mocht je nog een keer denken een film over beide zones te laten spelen dan valt dat nog tegen.

Als laatste als je vooral bluetooth gaat gebruiken, denk dan ook aan de afstand dat dit werkt. Ik veracht dat je geen connectie meer zal hebben als je in de keuken staat en naar de woonkamer streamt. (afhankelijk waar je AVR komt te staan)

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

offtopic:
Die plattegrond, wow. Zou je niet liever de woonkamer/eetkamer om willen ruilen? Openslaande deuren vanuit de woonkamer + de grotere ruimte is win-win?

• bouwfraude
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
DjRik schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:00:
Ik zal de test die hierboven al genoemd was eens gaan testen vanavond. Eens kijken hoeveel er van mijn gehoor nog over is.
YouTube: How Old is Your Hearing? - Interactive Test for Your Ears
Joe heeft er ook een filmpje over.

• DjaRoel
DjRik schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:00:
[...]

[...]

Dat zou mooi zijn, want dat is ook alles wat ik wil.

[...]

Mijn bedoeling is dan ook om muziek in main zone aan te zetten en eventueel zone 2 erbij aan te zetten. Voor main en zone 2 wil ik geen aparte bronnen, want dat lijkt me in mijn situatie bijzonder storend.

Ik had alleen gehoopt dat ik de HDMI met Apple TV als ingang had kunnen selecteren en tegelijkertijd in main en zone 2 had kunnen laten horen.
Hou er bij het testen rekening mee dat de weergave van de lage tonen voornamelijk bepaald wordt door de akoestiek en niet zozeer door de speakers. De kans bestaat dus dat je bijvoorbeeld een toon van 40hz wel hoort maar 50hz volledig wegvalt als de roommode zo uitkomt, dat zal je waarschijnlijk op een aantal frequenties ervaren.

Als aanvulling, ik zou persoonlijk geen zone 2 gebruiken, streaming verloopt allemaal moeizaam op die manier.

Ik heb zoals eerder aangegeven ook twee speakers in de keuken/eetkamer die ik van een zelfbouw versterker heb voorzien met een Chrome audio cast eraan, gaat automatisch aan en uit, kost je geen batterij wat bij bluetooth wel is.

Zo kan vrouwlief zelf een muziekje opzetten in de keuken bijvoorbeeld en ik ondertussen tv kijken. Het ligt een beetje aan je usecase. Ik vond zone 2 iig onhandig in het gebruik dan heb je weer een afstandsbediening nodig, allemaal drama. Nu openen we Spotify in ons geval, kies je bron afspelen en go.

• Repsect
[...]

Ik heb de test uitgevoerd met zowel koptelefoon als op mijn 5.1 set en ik hoor alle lage tonen al direct vanaf 21 Hz tot z'n 16,5 kHz. Mijn vriendin hoorde ze iets later, maar vanaf zo'n 30 Hz hoorde zij ook de lage tonen tot ook z'n 16,5 kHz. Nu hoef ik natuurlijk niet te verwachten dat een bookshelf of Atmos speaker tot zo laag speelt, maar 50 of 70 Hz zijn frequenties die we zeker kunnen horen. Hoewel als achtergrond geluid dit minder belangrijk zal zijn denk ik.
kippy schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:01:
Je moet ook rekening houden dat als je zone 2 aanzet, de main zone automatisch ook op stereo gaat. Dit geld voor iedere surround receiver op de markt als de main zone en de 2de zone dezelfde bron spelen.

Natuurlijk kun je de main zone op dat moment wel door de versterker laten upscalen (dolby prologic en dergelijke). Voor veel bronnen is dat niet zo erg, maar mocht je nog een keer denken een film over beide zones te laten spelen dan valt dat nog tegen.

Als laatste als je vooral bluetooth gaat gebruiken, denk dan ook aan de afstand dat dit werkt. Ik veracht dat je geen connectie meer zal hebben als je in de keuken staat en naar de woonkamer streamt. (afhankelijk waar je AVR komt te staan)
Zolang ik alleen muziek gebruik is de bron natuurlijk altijd stereo en dan is dat niet zo'n probleem. Maar zodra ik meerdere bronnen zou willen selecteren dan wordt het natuurlijk een ander verhaal. Hoewel ik in mijn use case denk dat dit niet zal gebeuren.
Ook een grappige test. Ik heb het gehoor van een 31-jarige volgens Joe. Ik word over een maand 30 dus het zit redelijk in lijn (het is maar een indicatie, dus ik maak me over dat jaartje verschil geen zorgen).
DjaRoel schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:59:
[...]

Hou er bij het testen rekening mee dat de weergave van de lage tonen voornamelijk bepaald wordt door de akoestiek en niet zozeer door de speakers. De kans bestaat dus dat je bijvoorbeeld een toon van 40hz wel hoort maar 50hz volledig wegvalt als de roommode zo uitkomt, dat zal je waarschijnlijk op een aantal frequenties ervaren.

Als aanvulling, ik zou persoonlijk geen zone 2 gebruiken, streaming verloopt allemaal moeizaam op die manier.

Ik heb zoals eerder aangegeven ook twee speakers in de keuken/eetkamer die ik van een zelfbouw versterker heb voorzien met een Chrome audio cast eraan, gaat automatisch aan en uit, kost je geen batterij wat bij bluetooth wel is.

Zo kan vrouwlief zelf een muziekje opzetten in de keuken bijvoorbeeld en ik ondertussen tv kijken. Het ligt een beetje aan je usecase. Ik vond zone 2 iig onhandig in het gebruik dan heb je weer een afstandsbediening nodig, allemaal drama. Nu openen we Spotify in ons geval, kies je bron afspelen en go.
Er zijn wel een hoop beperkingen aan het gebruik van zone 2 inderdaad. Dat valt me erg tegen, dus wellicht is een Chromecast Audio, Sonos of whatever ook een mogelijkheid.
NeFoRcE schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:25:
offtopic:
Die plattegrond, wow. Zou je niet liever de woonkamer/eetkamer om willen ruilen? Openslaande deuren vanuit de woonkamer + de grotere ruimte is win-win?
offtopic:
Tja, mijn vriendin haar droom was een grote keuken met kookeiland en grote eettafel. Is ook wel leuk om met vrienden of familie in de keuken te eten en/of borrelen. Dan moet je dus veel ruimte hebben voor de keuken en hebben we een wat knussere woonkamer. De woonkamer is nog steeds zo'n 17m2, dus nog niet heel klein. Plus als je altijd met bezoek in de keuken gaat zitten, dan is een grotere woonkamer ook niet nodig. In de zomer zijn de openslaande tuindeuren naar de tuin in de keuken juist weer makkelijk voor het pakken van een hapje en drankje.

We wonen er nog niet zo lang, dus moeten het nog een beetje gezelliger aankleden, maar we vinden het wel een mooie ruimte zo.

Signature

• aljooge
DjRik schreef op donderdag 26 september 2019 @ 07:49:
[...]

Ik heb de test uitgevoerd met zowel koptelefoon als op mijn 5.1 set en ik hoor alle lage tonen al direct vanaf 21 Hz tot z'n 16,5 kHz. Mijn vriendin hoorde ze iets later, maar vanaf zo'n 30 Hz hoorde zij ook de lage tonen tot ook z'n 16,5 kHz. Nu hoef ik natuurlijk niet te verwachten dat een bookshelf of Atmos speaker tot zo laag speelt, maar 50 of 70 Hz zijn frequenties die we zeker kunnen horen. Hoewel als achtergrond geluid dit minder belangrijk zal zijn denk ik.
Helaas heb ik het minder getroffen, bij mij een range van 105-10500 Hz, Gelukkig weet ik.niet beter en klinkt muziek hiertussen nog steeds mooi en het bespaart me een woofer
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee