Media Manager - Foto / Video / Collaboration tool

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dendaak
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 25-08 12:47
Beste,

Bestaan er tools die gebruikt worden om beelden uit te wisselen en te sharen, uiteraard... maar met onderstaande specificaties?
Bijvoorbeeld: het delen van low-res en high-res beelden, video,... met een API eindpunt.

Het zou gaan om niet meer dan 15GB aan foto/video materiaal dat gedeeld zou moeten worden.
De bedoeling is dat er verschillende vestigingen hiertoe toegang krijgen. Een vestiging kan je bekijken als een aparte login.

Een vereiste is in de toekomst om op een online web-platform een eindpunt te hebben naar bv api.opslagserver.com/vestiging_005/ wat alle beelden voor die vestiging zou moeten weergeven, op een platform waarbij de enduser ingelogd is als user_vestiging_005 bijvoorbeeld.

Maar ook bijvoorbeeld algemene beelden zouden voor alle vestigingen beschikbaar moeten zijn via de API.

Concreet ben ik op zoek naar een software pakket met volgende vereisten:

- Opslag van beelden
- Opslag van video
- User management
- API endpoints, bijvoorbeeld met restricties op de mappen
- Minimaal 15GB opslag

...

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Pydio - voldoet niet meer aan onze wensen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Owncloud [getest]
Amazon S3
pCloud
Droplr
Seafile
Box
Opendrive

Bedankt alvast

Buitenunit: PUZ-SWM80YAA | Ventilatie : Zehnder ComfoAir Q350 | PV: 15 x Aiko Neostar Gen 2S+ 460Wp | Glas-Glas/All black

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het is me niet helemaal helder wat je zoekt, anders dan via "any" (?) API ontsluiten van bepaalde sets aan media. In beginsel zou sftp al kunnen voldoen maar dat zal je niet willen, lijkt me :P

Google Photo's API, Microsoft Graph API (en opslag in Sharepoint / Onedrive), zoiets?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dendaak
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 25-08 12:47
Een iets meer real-life voorbeeld:

Momenteel is een online custom built platform voor alle vestigingen, vestiging_001, vestiging_002, vestiging_499, ... Elke vestiging heeft zijn eigen unieke login en kan bv orders plaatsen via het online platform.

Nu zou in de toekomst er onderdeel bijkomen: "Media". Dit zou inhouden dat de ingelogde vestiging zijn beelden/filmpes kan raadplegen binnen het platform.

Om dit aan te sturen ben ik op zoek naar software die me dit kan aanbieden om het 'ontsluiten/insluiten' van data mogelijk te maken.

Bijvoorbeeld:
https://site.com/api/v1/folder/{vestiging_naam_of_een_ID}/images/

Als ik zoiets zou kunnen oproepen binnen ons platform zou het heel makkelijk zijn om de unieke beelden per vestiging beschikbaar te maken.

Maar evengoed zo als via een web interface zou de data moeten beschikbaar zijn.

Ik heb al een test gedaan via Amazon S3 maar dan moet ik alles zelf schrijven qua : thumbnails, low-res, high-res beeld. Mijn demo/test versie die ik hiervoor gemaakt heb werkt wel maar ik heb niet de tijd om dit uit te schrijven. Er bestaan volgens mij zoals hierboven staan tools dit dit als core-business aanbieden.

Dit tooltje (Pydio) heeft ons steeds goed geholpen maar wij zaten op versie V1.
Ik ga eens contact opnemen of mijn bovenstaande vereisten mogelijk zijn met hun API van V2.

https://app.swaggerhub.co...core/2#/File/getNodeInfos

Buitenunit: PUZ-SWM80YAA | Ventilatie : Zehnder ComfoAir Q350 | PV: 15 x Aiko Neostar Gen 2S+ 460Wp | Glas-Glas/All black