Mijn vraag
Hallo,
Ik wil graag Virtualization Technology aanzetten in de bios
Dit schijnt alleen te kunnen door op onderstaande 1. / 2. manier te booten zodat je in het uefi benaderd.
Booten naar de bios op de reguliere manier lukt wel, hier staat de VT optie niet bij.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
AMD FX-8350 Specification AMD FX-8350 Eight-Core Processor
Vishera 32nm Technology
RAM
16,0GB
Motherboard
ASUSTeK Computer INC. M5A78L-M LE/USB3 (AM3R2)
%1 Chipset
Graphics
Generic Non-PnP Monitor (1920x1080@32Hz)
4095MB NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti (ASUStek Computer Inc) 27 °C
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1. Reboot vanuit Windows met de shiftknop ingedrukt om in het advanced boot menu te komen om van hieruit naar uefi firmware settings te gaan. ( De reboot lukt wel, maar ik krijg hier alleen de optie "doorgaan naar win10, Problemen oplossen, PC uitzetten" vanuit you tube filmpjes zou hier de uefi firmware optie bij moeten staan.
2. Reboot vanuit Window zelf, via het recovery menu. Resultaat hetzelfde van actie 1.
( De reboot lukt wel, maar ik krijg hier alleen de optie "doorgaan naar win10, Problemen oplossen, PC uitzetten" vanuit you tube filmpjes zou hier de uefi firmware optie bij moeten staan.
...
Iemand een idee of dit uberhaubt een mogelijkheid is bij mijn machine? Ik kan het zelf in elk geval niet vinden.
Groet, Maarten
Hallo,
Ik wil graag Virtualization Technology aanzetten in de bios
Dit schijnt alleen te kunnen door op onderstaande 1. / 2. manier te booten zodat je in het uefi benaderd.
Booten naar de bios op de reguliere manier lukt wel, hier staat de VT optie niet bij.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
AMD FX-8350 Specification AMD FX-8350 Eight-Core Processor
Vishera 32nm Technology
RAM
16,0GB
Motherboard
ASUSTeK Computer INC. M5A78L-M LE/USB3 (AM3R2)
%1 Chipset
Graphics
Generic Non-PnP Monitor (1920x1080@32Hz)
4095MB NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti (ASUStek Computer Inc) 27 °C
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1. Reboot vanuit Windows met de shiftknop ingedrukt om in het advanced boot menu te komen om van hieruit naar uefi firmware settings te gaan. ( De reboot lukt wel, maar ik krijg hier alleen de optie "doorgaan naar win10, Problemen oplossen, PC uitzetten" vanuit you tube filmpjes zou hier de uefi firmware optie bij moeten staan.
2. Reboot vanuit Window zelf, via het recovery menu. Resultaat hetzelfde van actie 1.
( De reboot lukt wel, maar ik krijg hier alleen de optie "doorgaan naar win10, Problemen oplossen, PC uitzetten" vanuit you tube filmpjes zou hier de uefi firmware optie bij moeten staan.
...
Iemand een idee of dit uberhaubt een mogelijkheid is bij mijn machine? Ik kan het zelf in elk geval niet vinden.

Groet, Maarten
[ Voor 6% gewijzigd door Maartendj op 23-09-2019 09:17 ]