iOS13, Openen in safari in plaats van een app

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-05 23:27
Bij het aanklikken van een link in de mail wordt een bijbehorende app geopend.
In voorgaande iOS versies kon je door een link bijvoorbeeld in de mail lang te drukken kiezen voor openen in Safari. Als je dat een keer deed, dan werd daarna altijd bij het klikken van een soortgelijke link safari geopend (in plaats van de app).
In iOS 13 opent steeds de app, zelfs als ik lang druk en kies voor openen in Safari. Ik kan doen wat ik wil, maar steeds wordt de app geopend en ik krijghet niet geopend in Safari.
Verwijderen van de app kan wel, en uiteraard wordt dan de link geopend in Safari. Maar ik gebruik zo nu en dan de app wel, dus ik wil graag de app beschikbaar houden.

Weet iemand hoe ik het toch voor elkaar krijg dat de link geopend wordt in Safari en niet in de app?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

De app verwijderen is de enige manier die ik ken. Wat wil je precies bereiken? Als het goed is kan de app die link correct afhandelen anders zou hij hem niet openen.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik had zojuist hetzelfde met Twitter. Profiel zoeken in Safari, klikken en naar Twitter.app.

Als ik lang druk krijg ik de optie om in nieuwe venster te openen. Dat werkt wel.

Is dat een optie bij jou?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
De app verwijderen helpt op zich wel, de link uit de mail wordt dan geopend in safari. Maar zo af en toe wil ik de app beschikbaar hebben, dus ik wil wel graag de app geinstalleerd houden.

Specifiek gaat het om emails van Geocaching. daar zit een link naar een geocache in (op de geocaching.com website). Als ik op de link klik, wordt de geocaching app geopend.
Als ik lang druk op de link in de mail, dan krijg ik in een venster de pagina zoals deze te zien is in safari, maar als ik dan op "open in safari"klik, wordt toch nog de app geopend.
De app voldoet helaas niet. Zo af en toe komt er een mail bijvoorbeeld van een gearchiveerde geocache en deze is niet te openen in de app (de app laat geen gearchiveerde caches zien).
Dus dan wil ik de geocache(pagina) in safari openen waar de gearchiveerde cache wel te zien is.

Ik kan wel de link kopieren, naar safari toegaan en de link plakken in de adresbalk en dan openen. Dat gaat wel, maar is nogal omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:49
Wat je kunt proberen en wat hier werkt is de link kopiëren, naar Safari, linksboven in de adresbalk drukken op 'aA', 'Vraag om desktopsite' en dan de link plakken en bezoeken in Safari. Werkt dat voor Geocaching.com ook? Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
Nee, helaas niet.
De link kopieren en plakken in safari gaat goed. Dan wordt de paging goed in safari geopend. Het probleem zit hem net iets er voor in het stuk vanuit de mail app.
Ik heb net geprobeerd de link te plakken in een notitie in de notities app. daar vandaan gebeur (uiteraard) precies hetzelfde.

In iOS12 was het nog zo dat als je koos voor openen in Safari, vanaf dat moment altijd de betreffende link in safari geopend werd. Helaas werkt dat dus niet meer. Schietgebedje doen dat (ook) dit met 13.1 wordt hersteld vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
Nou, update 13.1 verhelpt de helft van het probleem. Je kan nu in ieder geval weer met lang drukken de link openen in Safari. Dat werkt nu.
Helaas werkt het niet meer dat die keuze dan de volgende keren de default keuze wordt. Wellicht dat dat een bewuste keuze is van Apple. Wel jammer.
Maar voor nu kan ik de link gelukkig weer openen in Safari.
Pagina: 1