Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• dawgtag
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-11 19:20
Mijn vraag
Heb net 16GB in mijn systeem gezet,maar raak op c schijf ineens ruim 20 GB kwijt.
Had er 2 x 4 gb in zitten van Patriot,nu 2 x 8 gb HyperX Fury 16GB DIMM DDR3-1600.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus P8H67
i7 2600
Gtx 1060 6 gb
2 TB HDD + externe 2 TB HDD
Windows 7

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
SmartDefrag Avast clean up en windows eigen prog om ruimte te maken.
Snap er niks van,na vervanging van ram en opstart 20GB weg op C schijf.

Beste antwoord (via dawgtag op 23-09-2019 18:04)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:39
Hibernationfile is 8 GB groter geworden, er is immers 8 GB geheugen bij gekomen om op te slaan.

Pagefile is standaard 1,5x het geheugen, dus hier is 1,5x 8 GB bij gekomen, 12 GB.

Totaal 20 GB.

Pagefile kun je ook gewoon lager zetten als minimum. Uitzetten zou ik niet doen, er zijn namelijk programma's die hem nodig hebben en je kunt dan crashes krijgen etc. Maar je kunt deze gewoon weer terug op de 12 GB zetten waar deze op stond, dan heb je weer 12 GB gewonnen.

Sowieso is schrijven naar de Pagefile dodelijk voor jouw systeemperformance gezien het ontbreken van een ssd. Dus of hij nu 12 of 24 GB is, als hij het gebruikt is het bagger-traag.

Alle reacties

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:14

Onbekend

...

Dat is de pagefile, en die is ongeveer het zelfde tot anderhalf keer zo groot als jouw ram-geheugen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• dawgtag
Is het dan beter om de pagefile op een grotere partitie te zetten ?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee, deze wordt ook niet groter en is gewoon een functie van Windows, maar 20GB mis je toch niet?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:32

br00ky

Moderator Harde Waren
Of je zet pagefile gewoon uit?

• dawgtag
Met 16GB ram,niet te weinig ?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vorkie schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:12:
Nee, deze wordt ook niet groter en is gewoon een functie van Windows, maar 20GB mis je toch niet?
Ik vind 20GB pagefile terwijl je 16GB RAM hebt anders een beetje overkill en totaal overbodig. 20GB is best veel als je het mij vraagt, dus 'je mist het toch niet' is een beetje apart, dit topic wordt niet voor de lol gestart, denk je ook niet? ;) Met een dergelijke houding is het ook niet vreemd dat schijven volraken. Als je 20GB elke keer toch niet mist....

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 22-09-2019 22:25 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:32

br00ky

Moderator Harde Waren
dawgtag schreef op zondag 22 september 2019 @ 22:21:
[...]

Met 16GB ram,niet te weinig ?
Kan je natuurlijk uitproberen. Je merkt het vanzelf :).

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Is het niet ook de hiberfil? Run elevated: powercfg -h off

(en overweeg ook eens naar W10 te updaten, W7 is bijna EOL)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
W10 doet ook beter beheer van de pagefile:
Minimum page file size
Varies based on page file usage history, amount of RAM (RAM ÷ 8, max 32 GB) and crash dump settings.
Maximum page file size
3 × RAM or 4 GB, whichever is larger. This is then limited to the volume size ÷ 8. However, it can grow to within 1 GB of free space on the volume if required for crash dump settings.
https://docs.microsoft.co...ppropriate-page-file-size

Acties:
  • Beste antwoord

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:39
Hibernationfile is 8 GB groter geworden, er is immers 8 GB geheugen bij gekomen om op te slaan.

Pagefile is standaard 1,5x het geheugen, dus hier is 1,5x 8 GB bij gekomen, 12 GB.

Totaal 20 GB.

Pagefile kun je ook gewoon lager zetten als minimum. Uitzetten zou ik niet doen, er zijn namelijk programma's die hem nodig hebben en je kunt dan crashes krijgen etc. Maar je kunt deze gewoon weer terug op de 12 GB zetten waar deze op stond, dan heb je weer 12 GB gewonnen.

Sowieso is schrijven naar de Pagefile dodelijk voor jouw systeemperformance gezien het ontbreken van een ssd. Dus of hij nu 12 of 24 GB is, als hij het gebruikt is het bagger-traag.
Pagina: 1