iptables - hoe IRC met DCC Chat enz. ??

Pagina: 1
Acties:

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik heb het volgende probleem ....
Alles lekker potdicht gemaakt met iptables, maar nu kan ik wel irc'en
MAAR .... DCC Chat werkt alleen niet.
Het lastige is ... DCC probeert steeds op aangegeven poorten die je hebt geconfigureerd in b.v. mIRC te connecten.
Die poorten heb ik standaard dicht staan.
Het lastige is ook nog dat hij steeds van poort jumped, dus de ene keer poort 1026 en dan weer 1040. :'(

Hoe kan ik DCC nou zo laten forwarden dat hij naar m'n clients achter de vuurmuur gaat :?

Maar met zo min mogelijk "gaten" erin >:)

Verwijderd

Welke kernel draai je?
Ik geloof dat irc dcc pas in kernel 2.4.3 kon.

Of je er nog een speciale module voor nodig hebt weet ik niet. ik compileer gewoon alles in

• Theetjuh
  • Nu online
Op maandag 30 juli 2001 18:31 schreef MarcelP het volgende:
Welke kernel draai je?

Of je er nog een speciale module voor nodig hebt weet ik niet. ik compileer gewoon alles in
Ik draai kernel 2.4.5 die bij Slackware 8.0 zit.
En ik zag in een andere topic dat er een ip_conntrack_irc schijnt te zijn sinds versie 1.2.2 van iptables, nou die draai ik, maar mooi geen conntrack_irc, alleen die van ftp. :(

Als iemand die anders heeft, zou ik die graag willen hebben :)

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05

CBA

een vat, een vat, een vat !

Als je nu gewoon in irc het volgende tikt
code:
1
/ctcp nick chat

krijg je een venster terug dat je wil chatten, dan kan je eventueel als het ene bot is eerst je nick gewoon tikken (zoals je in de bot zit) en dan vervolgens je passwoord.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• Theetjuh
  • Nu online
Op dinsdag 31 juli 2001 10:54 schreef CBA het volgende:
Als je nu gewoon in irc het volgende tikt
code:
1
/ctcp nick chat

krijg je een venster terug dat je wil chatten, dan kan je eventueel als het ene bot is eerst je nick gewoon tikken (zoals je in de bot zit) en dan vervolgens je passwoord.
Ja dat weet ik ... dat werkt ook wel, maar DCC werkt dus niet : (

met ipchains loste je dat op door
code:
1
ip_masquerade_irc ports=6660,6661,6662,6663,6664,6665,6666,6667,6668,6669

te laden.
Maarja ... dat werkt nu niet meer :'(

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:44
Wat je ook kunt doen is in mIRC (of welke IRC client je draait) instellen welke poorten je gebruikt voor DCC. Die range poorten (bv. een stuk of 20) stuur je door naar je PC waar je je IRC client draait. Ik heb dit gedaan met meerdere PC's en dit werkt goed.

Dus: stel een range in in mIRC (bv. van 5000 t/m 5020)
gebruik iptables -A PREROUTING ... etc.... om de boel te forwarden en draaien maar

• Theetjuh
  • Nu online
Op dinsdag 31 juli 2001 19:07 schreef Myrdhin het volgende:
Wat je ook kunt doen is in mIRC (of welke IRC client je draait) instellen welke poorten je gebruikt voor DCC. Die range poorten (bv. een stuk of 20) stuur je door naar je PC waar je je IRC client draait. Ik heb dit gedaan met meerdere PC's en dit werkt goed.

Dus: stel een range in in mIRC (bv. van 5000 t/m 5020)
gebruik iptables -A PREROUTING ... etc.... om de boel te forwarden en draaien maar
Ok, maar hoe moet ik dat dan doen als ik 4 pc's achter m'n gateway heb die alle 4 willen DCC'en, hoe weet die gateway dan naar wie hij de request moet sturen :?

• Myrdhin
Dan configureer je op alle PC's een andere range en stuur je die verschillende ranges door naar je desbetreffende PC's. De PC's moeten wel een vast IP adres hebben hiervoor.

• Theetjuh
  • Nu online
Op woensdag 01 augustus 2001 15:51 schreef Myrdhin het volgende:
Dan configureer je op alle PC's een andere range en stuur je die verschillende ranges door naar je desbetreffende PC's. De PC's moeten wel een vast IP adres hebben hiervoor.
hmmm niet echt een lekkere oplossing, maar het moet wel werken ja ....

Iemand een betere oplossing met ongeveer dezelfde functie als ip_masquerading_irc port=bla,bla,bla,enz. :?

• Myrdhin
Op woensdag 01 augustus 2001 16:44 schreef Theetjuh het volgende:

[..]

hmmm niet echt een lekkere oplossing, maar het moet wel werken ja ....
Je moet er natuurlijk niet 25 PC's mee van IRC willen voorzien.. Maar als je maar 4 PC's hebt is het heel goed te doen. Ik heb het hier ook draaien voor 4 PC's zowel ICQ als IRC draaien perfect nu. Je kunt namelijk ook ICQ instelling op specifieke poorten. Als je nu dezelfde poorten invult als IRC heb je ook nooit meer problemen met file-transfers onder ICQ.

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 18:31 schreef MarcelP het volgende:
Welke kernel draai je?

ik kon altijd vrolijk dcc chatten, receiven en senden met 2.2.16.
en nu nog steeds met 2.2.19

• Theetjuh
  • Nu online
Op donderdag 16 augustus 2001 14:55 schreef jorus-aap het volgende:

[..]

ik kon altijd vrolijk dcc chatten, receiven en senden met 2.2.16.
en nu nog steeds met 2.2.19
Dan draai je waarschijnlijk nog met ipchains ;)

voor iptables oplossing zie topic : Patch-o-matic installeren van iptables 1.2.2
Pagina: 1