Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Werk/gamesysteem €1300 incl nieuwe monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Toni S
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-11 11:22
Een tijdje terug had ik een topic geopend met de bedoeling een 4k gamesysteem samen te stellen. Ik ben echter tot de conclusie gekomen dat dit ver buiten mijn budget lag.
De reden hiervoor was dat ik reeds beschikte over een 4k scherm waar mijn ps4pro aan hing, tevens vond ik de 4k resolutie wel fijn om op te werken.
Na wat opzoekwerk heb ik ook begrepen dat gamen in 1080p op een 4k scherm niet ideaal is. Uiteindelijk besloten om het 4k scherm van de hand te doen en een nieuw systeem incl monitor samen te stellen. Aangezien ik mijn ps4 daar wel nog ga op aansluiten, ga ik voor 1080p ipv 1440p (1440p op ps4 zou ook niet ideaal zijn)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werken en gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de €1200

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets meer, alles is nieuw behalve toetsenbord, muis en boxen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles voor een systeem dat een tijdje mee kan

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, lichte voorkeur naar amd omdat freesync monitoren goedkoper zijn

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Pc komt in living te staan. Als vrouw tv kijkt, zet ik koptelefoon op en de pc zou dus liefst niet te luid mogen zijn...

Ga je overklokken?
Allicht niet

Wat verwacht je van ons?
Is onderstaande build goed qua samenhang? Zijn er onderdelen die beter koop zijn dan wat er in staat? Is de gekozen monitor een goede keuze bij dit systeem?

Bijkomend wil ik nog meegeven dat ik de pc samenstel bij Alternate.
Zijn er te verwachten problemen met bios bijvoorbeeld bij onderstaand systeem? Zo ja, laat ik de samenstelling door hun doen. Anders doe ik het zelf en spaar ik weer €75 uit.
De voeding is denk ik te zwaar, maar in de pc-builder van Alternate kan ik geen lichter model kiezen blijkbaar... Indien ik de pc dus zelf zou kunnen samenstellen, kan ik eventueel wel nog een andere voeding kiezen.

Alvast bedankt

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,-€ 195,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,-€ 109,-
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G€ 455,05€ 455,05
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 79,90€ 79,90
1MonitorenMSI Optix MAG241C (zonder omdoos, met HDMI-kabel) Zwart€ 199,-€ 199,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 83,05€ 83,05
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 103,05€ 103,05
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 100,95€ 100,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.325,-

Alle reacties

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Je voeding is vrij ruime genomen, een 450/550 exemplaar is al ruim voldoende.
pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W
Verder prima systeem. Je zult geen bios problemen hebben hiermee, zelf bouwen is zeker een optie.

Hou er wel rekening mee dat er wat verhalen gaan over driver issues met de 5700XT. Qua prijs/prestatie verder een prima kaart.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Rem_NL
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-03-2024
Ik heb een tijd lang ge-gamed op een 4k oled TV op 1080p 120Hz, ik vond dit zelf echt super gamen. Speel zelf al mijn spellen met een controller en deed dit ook in de huiskamer op de tv. De tv moet wel een goed down scalen omdat je niet op native speelt. Wat voor 4k scherm heb je op het moment? Is het wellicht mogelijk om je ps4 op 1080p te laten lopen en dit te testen? Wellicht is een nieuwe monitor niet nodig voor je.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:41
Een Seasonic Focus zou ik niet zondermeer aanraden icm een 5700 XT die behoorlijke powerspikes heeft. Eerder een TX550M V2 als het iets lichter en goedkoper moet, anders de RM550x 2018 wat altijd een veilige keuze is.
Geheugentippie pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK
SSD pricewatch: Kingston A2000 1TB want TLC ipv QLC voor de Intel
Behuizing is niet lekker leverbaar of voor een veel te hoge prijs. Daar heb je een betere kast als pricewatch: Cooler Master MasterCase H500 voor.

• agittunc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-11 13:13
@Uszka kwa SSD had ik hetzelfde mening over. Maar sindsdien zijn er meerdere reviews uitgekomen dat de intel 660p gewoon prima functioneert zolang je niet dagelijks 300+ GB aan het verplaatsen bent. en is toch nog 20 euro goedkoper dan de kingston A2000.

TLC is eigenlijk ook sneller hoor. wou dit even erbij zetten.

• Uszka
Wat is nou 2 tientjes op een systeem van €1300,-!

• Rem_NL
Uszka schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:37:
Wat is nou 2 tientjes op een systeem van €1300,-!
honderden euros als je de zelfde redenatie aanhoud voor all je onderdelen ;)

• Uszka
Rem_NL schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:56:
[...]

honderden euros als je de zelfde redenatie aanhoud voor all je onderdelen ;)
Dat doe ik niet zoals je kunt lezen in mijn eerdere reactie.

• Rem_NL
Uszka schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:01:
[...]

Dat doe ik niet zoals je kunt lezen in mijn eerdere reactie.
Ik zeg ook als zoals je kunt lezen in mijn post met knipoog.

• Toni S
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-11 11:22
Bedankt voor al de reacties.

Aangezien er geen problemen te verwachten zijn bij het in elkaar steken, ga ik de voeding vervangen door de RM550x, die had eigenlijk sowieso al mijn voorkeur.

Tussen de 660p en de A2000 twijfelde ik ook nog, maar nu de assemblage kost wegvalt is er eigenlijk geen reden meer om voor de 660p te gaan denk ik.

@Rem_NL Mijn huidige monitor is deze: pricewatch: LG 27UK650-W Zilver, Zwart
Ik had begrepen dat 1080p op zo'n 4k monitor quasi altijd met een wazig effect zit, wat ik écht zonde zou vinden.
Ik vind het natuurlijk ook wel zonde dat ik dit scherm ga wegdoen (was hier echt tevreden over) en dat ik m'n ps4pro nu op een 1080p monitor ga aansluiten maar ja. Ergens moet ik kiezen en 4k gaming is budgetgewijs niet haalbaar voor mij.. Ik kan vanavond wel eens testen hoe de ps4 eruit ziet op 1080p op deze monitor, maar ik vrees toch voor een matig resultaat :)

• Rem_NL
@Toni S ik weet dat nvidia sinds kort integer scaling in de driver heeft, dit doet echt wonderen. Kort voorbeeldje, is wellicht het overwegen waard: YouTube: HW News - NVIDIA Integer Scaling, RDNA Whitepaper, & Intel Comet Lake
Ik zou het zeker even uittesten, intel heeft deze optie ook (gen 11 igpu), van AMD weet ik het zo even niet.
Pagina: 1