Een tijdje terug had ik een topic geopend met de bedoeling een 4k gamesysteem samen te stellen. Ik ben echter tot de conclusie gekomen dat dit ver buiten mijn budget lag.
De reden hiervoor was dat ik reeds beschikte over een 4k scherm waar mijn ps4pro aan hing, tevens vond ik de 4k resolutie wel fijn om op te werken.
Na wat opzoekwerk heb ik ook begrepen dat gamen in 1080p op een 4k scherm niet ideaal is. Uiteindelijk besloten om het 4k scherm van de hand te doen en een nieuw systeem incl monitor samen te stellen. Aangezien ik mijn ps4 daar wel nog ga op aansluiten, ga ik voor 1080p ipv 1440p (1440p op ps4 zou ook niet ideaal zijn)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werken en gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de €1200
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets meer, alles is nieuw behalve toetsenbord, muis en boxen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles voor een systeem dat een tijdje mee kan
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, lichte voorkeur naar amd omdat freesync monitoren goedkoper zijn
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Pc komt in living te staan. Als vrouw tv kijkt, zet ik koptelefoon op en de pc zou dus liefst niet te luid mogen zijn...
Ga je overklokken?
Allicht niet
Wat verwacht je van ons?
Is onderstaande build goed qua samenhang? Zijn er onderdelen die beter koop zijn dan wat er in staat? Is de gekozen monitor een goede keuze bij dit systeem?
Bijkomend wil ik nog meegeven dat ik de pc samenstel bij Alternate.
Zijn er te verwachten problemen met bios bijvoorbeeld bij onderstaand systeem? Zo ja, laat ik de samenstelling door hun doen. Anders doe ik het zelf en spaar ik weer €75 uit.
De voeding is denk ik te zwaar, maar in de pc-builder van Alternate kan ik geen lichter model kiezen blijkbaar... Indien ik de pc dus zelf zou kunnen samenstellen, kan ik eventueel wel nog een andere voeding kiezen.
Alvast bedankt
De reden hiervoor was dat ik reeds beschikte over een 4k scherm waar mijn ps4pro aan hing, tevens vond ik de 4k resolutie wel fijn om op te werken.
Na wat opzoekwerk heb ik ook begrepen dat gamen in 1080p op een 4k scherm niet ideaal is. Uiteindelijk besloten om het 4k scherm van de hand te doen en een nieuw systeem incl monitor samen te stellen. Aangezien ik mijn ps4 daar wel nog ga op aansluiten, ga ik voor 1080p ipv 1440p (1440p op ps4 zou ook niet ideaal zijn)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werken en gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de €1200
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets meer, alles is nieuw behalve toetsenbord, muis en boxen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles voor een systeem dat een tijdje mee kan
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, lichte voorkeur naar amd omdat freesync monitoren goedkoper zijn
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Pc komt in living te staan. Als vrouw tv kijkt, zet ik koptelefoon op en de pc zou dus liefst niet te luid mogen zijn...
Ga je overklokken?
Allicht niet
Wat verwacht je van ons?
Is onderstaande build goed qua samenhang? Zijn er onderdelen die beter koop zijn dan wat er in staat? Is de gekozen monitor een goede keuze bij dit systeem?
Bijkomend wil ik nog meegeven dat ik de pc samenstel bij Alternate.
Zijn er te verwachten problemen met bios bijvoorbeeld bij onderstaand systeem? Zo ja, laat ik de samenstelling door hun doen. Anders doe ik het zelf en spaar ik weer €75 uit.
De voeding is denk ik te zwaar, maar in de pc-builder van Alternate kan ik geen lichter model kiezen blijkbaar... Indien ik de pc dus zelf zou kunnen samenstellen, kan ik eventueel wel nog een andere voeding kiezen.
Alvast bedankt
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,- | € 195,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G | € 455,05 | € 455,05 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Monitoren | MSI Optix MAG241C (zonder omdoos, met HDMI-kabel) Zwart | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 83,05 | € 83,05 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 103,05 | € 103,05 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 100,95 | € 100,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.325,- | ||