Is deze 2e hands videokaart het kopen waard?

Pagina: 1
Acties:

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 31-01 13:06
Hey allemaal,

Mijn videokaart heeft het begeven. Als student heb ik het niet heel ruim en mijn systeem is ook al een paar jaar oud (zie signature voor specs). Dus ik wilde er max zo een 100eu aan besteden. Eerder heb ik via tweakers een GTX 1060 3gb gehaald maae daar was wat mee aan de hand. Uiteindelijk is dat goed opgelost door de verkoper (hulde, positieve review v&a komt eraan) en zal hij mij de 110eu terug sturen.

Via E-Bay heb ik nu een 2e hands RX 580 4GB gevonden van ongeveer 120eu, ongeveer een jaartje oud (geen aankoopbewijs). Een nieuwe RX 570 4GB is echter niet heel veel duurder met 145eu, maar wel veel verder uit mijn budget..

Ik ben nu even in dubio over wat ik moet doen. Mijn budget was eerst 100eu, en daar ging ik al een 10tje over heen voor die 1060. Nu ben ik bereid om 120eu neer te leggen voor een wat betere kaart met 0Db functie. Maar 145eu voor een wat slechtere kaart maar wel zeker garantie...

(En daarbij de overweging dat ik hopelijk binnen een jaartje afgestudeerd ben. En dan waarschijnlijk de cpu zal vervangen met een i7 die op deze socket past, of evt een nieuw systeem).

Zucht, keuzes :p.

Games op 1080p. CS GO, Squad (zit nog in Alpha dus runt op alles zowat wel bagger hah), Arma. Dota2 run ik nu op integrated btw, respect voor Valve :') . Heb ook de witcher 3 gedraaid op high. Ik zou het wel tof vinden om Cyberpunk 2077 op medium/high te draaien maar is geen must. Kan ook wel over een jaartje of 2 na alle DLCs hah.

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:00

Fanta

FordPerformance™️

Er staat ook een RX580 op V&A voor 120, van iemand met veel positieve beoordelingen. Daar zou ik dan eerder voor kiezen!

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voor CS GO had je beter je 280X kunnen houden. ook voor Dota2 is er weinig fps verbetering te verwachten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• TTMJ!
Eh die 280x is niet weg, alleen zielloos :p

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Koop een RX570 of RX580 van Sapphire. Het liefst een Nitro+. Beiden sneller dan de GTX1060 3GB en ze zijn spotgoedkoop. :)
categorie: Videokaarten

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TTMJ! schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:12:
Eh die 280x is niet weg, alleen zielloos :p
misschien kun je hier een deal mee maken
V&A aangeboden: Sapphire Nitro+ Radeon RX 570 8GD (11266-09)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• TTMJ!
Fanta schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:56:
Er staat ook een RX580 op V&A voor 120, van iemand met veel positieve beoordelingen. Daar zou ik dan eerder voor kiezen!
Ik heb denk ik de ad gevonden waar je naar verwees en 'm gekocht. Hij komt deze week binnen, ben heel benieuwd naar hoe deze bevalt tov de R9 280X of de 1060 3gb:)

Ik hoop dat de kaart in goede staat is, er zit volgens mij in ieder geval t/m december nog garantie op dus moet goed komen ;)

• TTMJ!
DaniëlWW2 schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:23:
Koop een RX570 of RX580 van Sapphire. Het liefst een Nitro+. Beiden sneller dan de GTX1060 3GB en ze zijn spotgoedkoop. :)
categorie: Videokaarten
Heb de 580x 4gig Nitro gehaald :) . Waarom expliciet de Nitro trouwens?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TTMJ! schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 22:01:
[...]

Heb de 580x 4gig Nitro gehaald :) . Waarom expliciet de Nitro trouwens?
Omdat zo ongeveer elke andere RX570 of RX580 totaal verbleekt in kwaliteit vergeleken met de Nitro+. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:00

Fanta

FordPerformance™️

TTMJ! schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:59:
[...]

Ik heb denk ik de ad gevonden waar je naar verwees en 'm gekocht. Hij komt deze week binnen, ben heel benieuwd naar hoe deze bevalt tov de R9 280X of de 1060 3gb:)

Ik hoop dat de kaart in goede staat is, er zit volgens mij in ieder geval t/m december nog garantie op dus moet goed komen ;)
Er vanuit gaande dat de kaart in orde is (wat ik gezien de positieve beoordelingen van de verkoper wel verwacht), zal je geen spijt krijgen van je aankoop!

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer

• TTMJ!
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 22:40:
[...]

Omdat zo ongeveer elke andere RX570 of RX580 totaal verbleekt in kwaliteit vergeleken met de Nitro+. ;)
Interesting want ik dacht dat Sapphire altijd de reference kaarten maakten van toen nog ATI en dat de kwaliteit daarvan een beetje meh was vergeleken met bijv MSI of XFX

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TTMJ! schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:41:
[...]

Interesting want ik dacht dat Sapphire altijd de reference kaarten maakten van toen nog ATI en dat de kwaliteit daarvan een beetje meh was vergeleken met bijv MSI of XFX
Sapphire is al jaren simpelweg de keuze. Bij de RX500 series en al helemaal Vega werd het zo beschamend dat je geen ander merk hoefde te overwegen. :P

• TTMJ!
DaniëlWW2 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:47:
[...]

Sapphire is al jaren simpelweg de keuze. Bij de RX500 series en al helemaal Vega werd het zo beschamend dat je geen ander merk hoefde te overwegen. :P
In welk opzicht eigenlijk ?:)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TTMJ! schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:34:
[...]

In welk opzicht eigenlijk ?:)
De Nitro+ is al snel stiller en koeler dan elke andere RX500 series model. Bij Vega werd het helemaal leuk met modellen die geen goede koeling hadden, ontwerpfouten of de Gigabyte Vega die gewoon instabiel was met de fabrieksinstellingen. :z

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:32
In mijn ogen is Sapphire the way to go voor AMD based kaarten. Pants down de beste keuze.

Heb zelf een R9 290X en is nog steeds een erg goede kaart. Vergeleken met de 580.

• TTMJ!
Arunia schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:40:
In mijn ogen is Sapphire the way to go voor AMD based kaarten. Pants down de beste keuze.

Heb zelf een R9 290X en is nog steeds een erg goede kaart. Vergeleken met de 580.
Ik moet ook zeggen dat ik me afvraag hoever ik er op vooruit ga vergeleken met een r9 280x. Ik verbaas me er eigenlijk over, dat zijn redelijk oude kaarten. Laat het meer recente middensegment het een beetje afweten?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:32
@TTMJ! Geen idee. Die 290x is een high end kaart geweest natuurlijk.
Een neefje heb ik een pc voor gebouwd samen met hem en kwam op de 580 8GB uit. Geen idee of het een X was, maar zal wel niet. Met een i5 8xxx serie.
Mijn pc met een i7 3770k doet het ongeveer 3 frames per seconde langzamer dan een huidige generatie I5.

Fantastisch, want dan ga ik ook voorlopig niet upgraden. Nu is dat natuurlijk wel een i7 waar ik mee vergelijk, maar goed. De GPU loopt wel tegen zijn max aan met 1440p. Maar draait nog best lekker weg.

• TTMJ!
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 22:40:
[...]

Fanta schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:56:
Stomme vraag misschien maar de vga kwam aan zonder ESD zakje, is dit reden tot zorg?

Edit: overigens wel met 2 van die matjes boven en onder de kaart

[ Voor 5% gewijzigd door TTMJ! op 25-09-2019 22:01 ]

Pagina: 1