Asus N552V valt uit zodra de laadkabel verwijderd wordt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonathanSWR
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07-06 09:11
Mijn vraag
Wat kan ik het beste doen om mijn laptop weer een redelijke levensduur te geven?
Ik heb mijn laptop, een Asus N552V, nu iets meer dan 3 jaar en de accuis sinds een paar weken zo sterk achteruit gegaan dat mijn laptop uitvalt zodra ik de laadkabel uit m'n laptop haal. Ik ben bereid om nieuwe hardware aan te schaffen i.p.v. een nieuwe laptop, omdat ik over het algemeen zeer tevreden ben met m'n laptop.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Originele accu zit er nog in. Ik speel wel eens zware games (Witcher 3) waarna mijn laptop ook heel warm wordt en een enkele keer vanzelf uitvalt vanwege de warmte

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Enkele opties die ik had gevonden: accuvervangen, laptop schoonmaken met perslucht, een coolpad aanschaffen (om te koelen tijdens het gamen).

Beste antwoord (via JonathanSWR op 24-09-2019 08:13)

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Soms helpt het om de laptop te resetten. Je kunt dat doen door de aan/uitknop een minuut ingedrukt te houden. Daarna weer op de normale wijze aanzetten. Dat zou de laadcyclus opnieuw kunnen opstarten.

Reparatie van laptop accu's is mogelijk door individuele Li-Ion batterijen te vervangen, de kwaliteit van de accubehuizing gaat dan meestal wel achteruit (door breekwerk). Als je een nieuw accu aanschaft, let dan op dat je het originele merk gebruikt die bij de laptop past. Gebruik van een namaak of third party "replacement" batterij kan problemen opleveren.

Het is normaal dat een laptop een beveiliging heeft tegen hitte.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:20
Ik zou een nieuwe accu en grondige schoonmaakbeurt doen.
Pas met perslucht wel op dat je niet juist alles naar binnen blaast.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Soms helpt het om de laptop te resetten. Je kunt dat doen door de aan/uitknop een minuut ingedrukt te houden. Daarna weer op de normale wijze aanzetten. Dat zou de laadcyclus opnieuw kunnen opstarten.

Reparatie van laptop accu's is mogelijk door individuele Li-Ion batterijen te vervangen, de kwaliteit van de accubehuizing gaat dan meestal wel achteruit (door breekwerk). Als je een nieuw accu aanschaft, let dan op dat je het originele merk gebruikt die bij de laptop past. Gebruik van een namaak of third party "replacement" batterij kan problemen opleveren.

Het is normaal dat een laptop een beveiliging heeft tegen hitte.