Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voltageverschil vervangende laptop accu?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• droner
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 22:36
Onzekerheid over vervangende accu:

Online (ali) een vervangende accu gekocht voor de BTO 14CL23 (N240JU): 35 euro ipv 130 euro.
Nieuwe accu zegt 14,8V te zijn, oude accu is 15,12V (beide 44 kWh)

Een klein verschil misschien maar toch, zou dat afwijkende voltage schadelijk kunnen zijn voor de laptop?

Beste antwoord (via droner op 22-09-2019 23:23)

• RP6conrad
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:04
De spanning van een lipo cel varieert van 4.2 V (volledig geladen) tot 3.4 V (ontladen, ondergrens kan soms verschillen, maar verder ontladen is fataal voor een lipo cel). De 14.8 V is dus een gemiddelde voor een 4 cel lipo. 15.12 V is dus ook compleet normaal voor een 4 cel lipo accu.

Alle reacties

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zo'n klein verschil in spanning mag geen probleem zijn, schadelijk is het sowieso niet.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:06
In dit geval wel, want nu gaat de laptop met een te hoge spanning opladen.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Waar zie je deze waarden? Bij de specificaties van de accu?
Als de accu passend is zou het laadcircuit zich hierop aan moeten passen, maar ik zou het wel vreemd vinden dat een vervangende accu een andere spanning heeft dan de oude/originele

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:30
.

[ Voor 99% gewijzigd door WEBGAMING op 22-09-2019 18:59 ]

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:31
droner schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:54:
Onzekerheid over vervangende accu:

Online (ali) een vervangende accu gekocht voor de BTO 14CL23 (N240JU): 35 euro ipv 130 euro.
Nieuwe accu zegt 14,8V te zijn, oude accu is 15,12V (beide 44 kWh)

Een klein verschil misschien maar toch, zou dat afwijkende voltage schadelijk kunnen zijn voor de laptop?
Ik zou die accu niet in je laptop stoppen, maar in je elektrische auto...

iRacing Profiel

• droner
kraats schreef op zondag 22 september 2019 @ 18:49:
Waar zie je deze waarden? Bij de specificaties van de accu?
Als de accu passend is zou het laadcircuit zich hierop aan moeten passen, maar ik zou het wel vreemd vinden dat een vervangende accu een andere spanning heeft dan de oude/originele
Grote kans dat deze accu niet van dezelfde fabrikant komt, wel is het typenummer identiek aan de originele nl. N240BAT-4 (en zou hij compatible moeten zijn met de laptop). Er zijn meer verschillen:

- nieuwe accu heeft typenr. toevoeging (GETAC), bij oude accu is dat (SIMPLO)
- nieuwe accu heeft produktcode 6-87-N24JS-4EB3, oude accu 6-87-N24JS-42L3
En dus: nieuwe accu zegt 14,8V te zijn, oude accu is 15,12V (beide 44 kh)

Al deze gegevens staan op de accu zelf (zowel bij de originele als bij deze).

• droner
Wild Chocolate schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:01:
[...]
Ik zou die accu niet in je laptop stoppen, maar in je elektrische auto...
Haha, goed punt... Wh idd, niet kWh ;)

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-11 16:29

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Als de voltage afwijking niet groter is dan 5% dan zou ik er niet druk om maken.
Maar ik zou meer zorgen om maken om het feit dat je bij Ali heb besteld. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door MedionAkoya op 22-09-2019 21:44 ]

Trein?

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:15
Accu’s bij Ali zijn helemaal niet gekeurd. De kans dat er iets mee mis gaat is erg groot (brand oid). Waar denk je dat het verschil in zit tussen een originele accu en een van Ali naast de prijs?

Ik zou die in elk geval niet onbeheerd durven opladen en een brandblusser ernaast zetten voor als het nodig is.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• droner
DutchKel schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:52:
Accu’s bij Ali zijn helemaal niet gekeurd. De kans dat er iets mee mis gaat is erg groot (brand oid). Waar denk je dat het verschil in zit tussen een originele accu en een van Ali naast de prijs?

Ik zou die in elk geval niet onbeheerd durven opladen en een brandblusser ernaast zetten voor als het nodig is.
Is dit niet een ietwat algemene uitspraak gezien de hoeveelheid aanbieders die op zo'n platform te vinden zijn?

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-11 10:42
Mogelijk, maar wil jij degene zijn die voor een afgebrand huis staat "Hmm, maybe was deze seller toch niet van goede kwaliteit?"

-> Als je met CC of paypal hebt betaald, ga klagen dat het niet origineel is, en bestel een accu bij een Europese shop. Of koop losse cellen van Nkon.nl en soldeer die erin als je het voor een goede prijs wil doen.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
15.12V is wel een afwijkende (nominale) spanning voor 4 lithium cellen in serie.. 14.8V is dan wel weer exact 3.7V per cel :o

zou natuurlijk kunnen zijn dat er cellen bestaan met een nominale spanning van 3.78V

404 Signature not found

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:15
droner schreef op zondag 22 september 2019 @ 22:07:
[...]

Is dit niet een ietwat algemene uitspraak gezien de hoeveelheid aanbieders die op zo'n platform te vinden zijn?
Bedenk dat er met een accu van 30 dollar nog steeds winst wordt gemaakt, die winst komt ergens vandaan en dat is voornamelijk op het besparen van materialen, keuringen en kwaliteitscontrole. Accu’s dienen een echt keurmerk te hebben, niet de fake CE letters die ze in China erop zetten.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • Beste antwoord

• RP6conrad
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:04
De spanning van een lipo cel varieert van 4.2 V (volledig geladen) tot 3.4 V (ontladen, ondergrens kan soms verschillen, maar verder ontladen is fataal voor een lipo cel). De 14.8 V is dus een gemiddelde voor een 4 cel lipo. 15.12 V is dus ook compleet normaal voor een 4 cel lipo accu.

• droner
RzrBck schreef op zondag 22 september 2019 @ 22:12:
Mogelijk, maar wil jij degene zijn die voor een afgebrand huis staat "Hmm, maybe was deze seller toch niet van goede kwaliteit?"

-> Als je met CC of paypal hebt betaald, ga klagen dat het niet origineel is, en bestel een accu bij een Europese shop. Of koop losse cellen van Nkon.nl en soldeer die erin als je het voor een goede prijs wil doen.
Dank voor de tip.

BTW: eerder een phone accuutje gekocht bij een bekende NL shop, ding zwelde op waardoor ook de telefoon uit z'n voegen knalde, enige wat ik kon krijgen was een sorry, een nieuwe accu + een pen met hun bedrijfsnaam erop :D
Tegelijkertijd heb ik veel goede ervaringen met ali resellers. Ik weet het, n=nog steeds laag, maar toch ;)
Pagina: 1