Toon posts:

[PHP][XAMPP][TCPDF] Libraries laden niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag, wil ik graag automatisch een kwitantie aanmaken met behulp van TCPDF (Vriendin wilt diensten aanbieden aan mijn bedrijf).

Ik wil bij het openen van bijvoorbeeld index.php automatisch een kwitantie aanmaken met de huidige datum, een digitale handtekening, kosten, een opvolgend nummer en deze automatisch e-mailen van haar e-mail naar mijn e-mail.

Handig want dat zou een hoop kleine handelingen schelen (En het is gewoon leuk om te doen) :)

Helaas is het probleem dat ik het deze keer niet voor elkaar krijg om de libraries van TCPDF fatsoenlijk in te laden.

In het mapje :
D:\xampp\htdocs\Scripts heb ik index.php staan en een mapje tcpdf

Volgens de documentatie:;
// Include the main TCPDF library (search for installation path).
require_once('tcpdf_include.php');

In mijn TCPDF zip bestand zit uberhaupt geen tcpdf_include.php bestandje dus ik heb deze toegevoegd;

D:\xampp\htdocs\Scripts\tcpdf\tcpdf.php

Dit werkte in het begin wel.
Ineens kreeg ik als foutmelding dat het commando $pdf-> niet meer als geldig werd gezien
Dit leek verholpen te zijn door de map TCPDF naar tcpdf te veranderen
En nu krijg ik de error "permission denied"

Ik heb van de gehele D schijf de security veranderd naar dat ik alles kan en mag doen met elk bestandje, mapje etc.

Nog steeds krijg ik het niet voor elkaar om tcpdf fatsoenlijk in te laden.

Ook de map tcpdf\include\ krijg ik niet ingeladen.

Verder zit ik op Windows 10 home :'( , kan ik Hello world wel op het scherm printen :P en staat de server van XAMPP aan.

Heb nog regelmatig een andere browser geprobeerd, Opera, IExplorer, Firefox maar het mag niet baten.

Vroegah heb ik met behulp van Xampp Magento TCPDF een heel systeem gemaakt om pakketjes wereldwijd te traceren en labels te genereren. Dat was dan wel op W7 pro, wellicht zit het probleem daar ergens?

Misschien kan het ook op een makkelijker manier? Zolang ik TCPDF maar kan gebruiken aangezien ik daar vrij bekend mee ben.

Beste antwoord (via Verwijderd op 22-09-2019 15:26)

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-10 14:13
Moet
require_once('D:\xampp\htdocs\Scripts\tcpdf\tcpdf.php')
niet
require_once('D:\xampp\htdocs\Scripts\tcpdf\tcpdf.php');
zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:42
Zet je ertoe reporting eens aan, wordt het bestand überhaupt wel geopend? Heeft Apache rechten om die map uit te lezen? Staan er restricties in de configuratie file van Apache?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de foutmelding:
"Parse error: syntax error, unexpected '$pdf' (T_VARIABLE) in D:\xampp\htdocs\Scripts\index.php on line 9"

Waar ik uit op maak dat de "class" van tcpdf niet (goed) wordt geladen en de variabel/ functie niet wordt herkend?

De bijbehorende test code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<!DOCTYPE html>
<html>
<body>

<?php

?>
</body>
</html>

Als ik dit gebruik:
require_once('\tcpdf\tcpdf.php')

Krijg ik de melding dat het bestand niet gevonden kan worden en niet geopend kan worden.

Het lijkt er dus op dat het bestand tcpdf.php wel wordt geopend.
De permissies voor apache staan goed.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-10 14:13
Moet
niet
require_once('D:\xampp\htdocs\Scripts\tcpdf\tcpdf.php');
zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@X_lawl_X

Omg, ja dat ook :F
Met de reeks foutmeldingen die ik daarna kreeg kwam ik er achter dat ik ook het volgende ben vergeten:
$pdf= new TCPDF(PDF_PAGE_ORIENTATION, PDF_UNIT, PDF_PAGE_FORMAT, true, 'UTF-8', false);

Daarom kon hij natuurlijk $pdf niet herkennen :F

Tijd om even de benen te strekken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tijd voor een editor of IDE met syntax highlighting. Je gebruikt toch niet kladblok.exe ofzo? :X

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:11:
Tijd voor een editor of IDE met syntax highlighting. Je gebruikt toch niet kladblok.exe ofzo? :X
Ja klopt! Het eerste stuk heb ik inderdaad Windowstoets+R notepad gebruikt :9. Ik heb notepad++ er weer op gezet dat scheelt al een beetje :)
Pagina: 1