Vliegen binnen de EU, hoelang van tevoren aanwezig zijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.801 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaul1979
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-01-2022
Hallo, a.s. Woensdag vertrekt mijn vlucht van Schiphol naar Londen om 7:00.

Ik ben op het moment van plan om de trein te nemen vanuit Alkmaar naar Schiphol. De vroegste trein rijd rond 5 uur, en komt aan op Schiphol rond 6 uur. Ik kan zo dus 1 uur van tevoren aanwezig op Schiphol.

Is dit genoeg tijd om de vlucht te pakken zonder dat het krap word?

P.S. Ik heb alleen handbagage en ik check online in.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Bij geen gekke dingen is dat voldoende, maar je moet geen tegenslagen hebben

Edit: Schiphol heeft ook een soort druktekalender, je kunt je vertrekdatum daar even invoeren en kijken welke drukte ze verwachten. Ook kun je daar op de vertrekdatum de huidige wachttijden voor de douane en zo inzien.

[ Voor 59% gewijzigd door ImNotnoa op 22-09-2019 12:06 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:35
Bij EU vluchten altijd 1 uur van tevoren aanwezig zijn. Bij internationale vluchten (non-EU landen) is dit drie uur van tevoren.

Als jij dus om zes uur op schiphol aanwezig ben, ben je mooi op tijd. Ietsje eerder is altijd beter, om tegenslagen te drukken ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-03-2020
Wat zei Google? In algemeenheid word aanbevolen twee uur van tevoren aanwezig te zijn, maar als je geen bagage hoeft in te checken haal je het ook nog wel in een uurtje. Verschilt echter per luchthaven: in Düsseldorf kom je redelijk snel door de controle heen, dus daar red je dat wel.

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

1 uur is prima te doen voor binnen de EU zonder ruimbagage.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 258387

45 minuten is nog prima te doen als het niet te druk is bij de security. Mits geen ruimbagage en je zelf online hebt ingechecked.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:17

Rmg

karimmm schreef op zondag 22 september 2019 @ 12:07:
Bij EU vluchten altijd 1 uur van tevoren aanwezig zijn. Bij internationale vluchten (non-EU landen) is dit drie uur van tevoren.
Schiphol zn advies is 2 uur trouwens. https://nieuws.schiphol.n...moet-ik-op-schiphol-zijn/

Meestal is een uur meer dan zat, maar het kan tegen zitten bij security

https://www.schiphol.nl/nl/mijn-reisdag/?date=25092019 verwachte drukte is normaal trouwns voor woensdag

[ Voor 11% gewijzigd door Rmg op 22-09-2019 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -World-
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-05 23:01
Met alleen handbagage (en online inchecken) zal het wel genoeg zijn.
Normaal zou ik wel iets eerder gaan, want je weet natuurlijk nooit of de NS een storing heeft ofzo. Gewoon voor de zekerheid.
Maar ik snap dat dat in dit geval niet echt mogelijk is, omdat je al de eerste trein neemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
-World- schreef op zondag 22 september 2019 @ 15:12:
Met alleen handbagage (en online inchecken) zal het wel genoeg zijn.
Normaal zou ik wel iets eerder gaan, want je weet natuurlijk nooit of de NS een storing heeft ofzo. Gewoon voor de zekerheid.
Maar ik snap dat dat in dit geval niet echt mogelijk is, omdat je al de eerste trein neemt.
Tja, toch kan TS maar beter voor de zekerheid iemand met een auto als backup regelen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HanM
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:30
Het ligt eraan met welke maatschappij je vliegt, als je via Gate M gaat welke veel door de prijsvechters gebruikt wordt kan je wel eens 45 minuten voor security staan wachten. (Ryan Air / easyJet)
Ga je met KLM dan ben je vaak binnen een kwartiertje bij de gate als je geen bagage hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:09
HanM schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:49:
Het ligt eraan met welke maatschappij je vliegt, als je via Gate M gaat welke veel door de prijsvechters gebruikt wordt kan je wel eens 45 minuten voor security staan wachten. (Ryan Air / easyJet)
Ga je met KLM dan ben je vaak binnen een kwartiertje bij de gate als je geen bagage hebt.
Dit inderdaad. Ooit eens rond die tijd bij M geweest en was geen pretje en zou ik met een uur niet aandurven.

Daarbij London is nog wel EU maar geen Schengen. Je deelt dus de security (incl extra paspoortcontrole!) met de non-EU vluchten.

Afhankelijk van je vlucht, gate en situatie die dag kan een uur ruim voldoende zijn. Maar er zijn dus geen garanties ;-)

Edit:
Check ook even hoe laat je gate sluit. Als je om 7u vertrekt is de gate om 6.40 dicht. Zit je in KLM cityhopper moet je nog met de bus en is de gate misschien al om 6.30 dicht. Vertrek je vanaf gate D50 hou dan nog rekening met 10-15 min lopen na security. Ofwel dan moet je om 6.15 al door security heen zijn.

Lang verhaal kort. Ik zou uiterlijk om 5.30 op Schiphol aankomen voor een vlucht die stipt om 7u vertrekt

[ Voor 21% gewijzigd door Yankovic op 22-09-2019 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Doe rond middernacht even weer inchecken via je mobiel vaak kan je dan nieuwe plaatsen aanvinken (voor noppes) enzo voor jezelf ene hele rij reserveren. Werkt altijd. Haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanpaul1979
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-01-2022
Bedankt iedereen voor de reacties! Dit helpt een hoop! En zo heb ik weer wat nieuwe dingen geleerd.

Ik heb aan de hand van de reacties besloten om toch maar een vriend uit bed te roepen om mij te brengen met de auto, zodat ik 1.5 tot 2 uur van tevoren aanwezig ben voor het geval er tegenslagen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ow, en doe jezelf en anderen een plezier en zorg dat je voorbereid bent voor de security check. Dus geen onnodige zaken in je broekzakken, laptop/iPad bij de hand om uit de tas te halen, vloeistoffen binnen de toegestane hoeveelheid netjes in een transparant zakje enz. enz... Dit voorkomt dat er mensen moeten wachten en dat je er zelf te lang mee bezig bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:46

FreakNL

Well do ya punk?

Die hoeven er tegenwoordig bij NON Schengen niet meer uit, ideaal, gewoon je rugzak in zo’n bak en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
sypie schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:56:
Ow, en doe jezelf en anderen een plezier en zorg dat je voorbereid bent voor de security check. Dus geen onnodige zaken in je broekzakken, laptop/iPad bij de hand om uit de tas te halen, vloeistoffen binnen de toegestane hoeveelheid netjes in een transparant zakje enz. enz... Dit voorkomt dat er mensen moeten wachten en dat je er zelf te lang mee bezig bent.
En jas uit, trui uit, schoenen uit. Met een beetje geluk mag je je broek aan houden, wel zonder riem natuurlijk. Daarnaast moest ene fototoestel uit zijn hoes terwijl andere erin mocht blijven.

Terwijl bij het volgende vliegveld je met portemonnee en al door het poortje mag gaan.

Dus probleem is altijd de inconsistentie tussen vliegvelden, en de hoeveelheid tijd die ik bezig ben met alle elektronica uit mijn handbagage halen en me half uitkleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:47
FreakNL schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:09:
Die hoeven er tegenwoordig bij NON Schengen niet meer uit, ideaal, gewoon je rugzak in zo’n bak en klaar.
Dat klinkt onlogisch. Juist binnen Schengen zou je verwachten dat ze iets minder streng zijn. Kwestie van remmende voorsprong? Eerst de oudste apparatuur vervangen (Schengen-terminal is relatief nieuw)?

On topic: tenzij het zo'n belangrijke afspraak is dat je die absoluut niet kunt missen (lees: paar uur te laat komen, want er gaan zat vluchten naar Londen), had ik gewoon de eerste trein gepakt. De kans is nu groot dat je je een uur gaat zitten vervelen. 1 uur is redelijk comfortabel als je een beetje weet wat je te doen staat. Bij 45 minuten wordt het net aan als je een gate blijkt te hebben die helemaal aan de andere kant van het complex is. Hoe het op Schiphol is weet ik niet, maar ik ken mensen die op Eindhoven arriveren wanneer het boarden al begonnen is. Dat is mij iets teveel stress.

[ Voor 50% gewijzigd door Z-Dragon op 22-09-2019 23:49 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-05 18:52
Z-Dragon schreef op zondag 22 september 2019 @ 23:37:
[...]

Dat klinkt onlogisch. Juist binnen Schengen zou je verwachten dat ze iets minder streng zijn. Kwestie van remmende voorsprong? Eerst de oudste apparatuur vervangen (Schengen-terminal is relatief nieuw)?

On topic: tenzij het zo'n belangrijke afspraak is dat je die absoluut niet kunt missen (lees: paar uur te laat komen, want er gaan zat vluchten naar Londen), had ik gewoon de eerste trein gepakt. De kans is nu groot dat je je een uur gaat zitten vervelen. 1 uur is redelijk comfortabel als je een beetje weet wat je te doen staat. Bij 45 minuten wordt het net aan als je een gate blijkt te hebben die helemaal aan de andere kant van het complex is. Hoe het op Schiphol is weet ik niet, maar ik ken mensen die op Eindhoven arriveren wanneer het boarden al begonnen is. Dat is mij iets teveel stress.
Het is sowieso niet aan te raden om een kippenhok als Luchthaven Eindhoven met Schiphol te vergelijken. Plaza alleen al is groter dan Eindhoven.
Afhankelijk van heel veel factoren, is 1 uur gewoon heel erg krap/onprettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:47
Tartarus schreef op zondag 22 september 2019 @ 23:48:
[...]

Het is sowieso niet aan te raden om een kippenhok als Luchthaven Eindhoven met Schiphol te vergelijken. Plaza alleen al is groter dan Eindhoven.
Afhankelijk van heel veel factoren, is 1 uur gewoon heel erg krap/onprettig.
Ik koers voor beide meestal aan op ruim 50 minuten. Schiphol is groter, maar beter georganiseerd. De meeste tijd gaat op aan lopen. Op Eindhoven hebben ze er een handje van om de vlucht heel vroeg op boarding te zetten. Dat geeft vooral een ongemakkelijk gevoel, maar soms staat er zelfs nog geen vliegtuig, dus gaan ze echt nog niet weg. Wel betaal ik vaak de paar euro voor Fast Track. Als er een vliegveld is waar je echt niet weet wat je kunt verwachten als je erheen gaat, is het Rotterdam. De ene keer uitgestorven, de andere keer een rij van hier tot Tokio.

[ Voor 20% gewijzigd door Z-Dragon op 22-09-2019 23:53 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 13:29
ik kom meestal een uur vantevoren aan met handbagage, gaat prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
sypie schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:56:
Op Schiphol hoef je niks meer uit je tas te halen. Vloeistoffen mogen ook gewoon mee. Dus je kan gewoon cola etc meenemen in het vliegtuig die je zelf hebt gekocht thuis.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 07:51
WeHoDo schreef op maandag 23 september 2019 @ 00:26:
[...]

Op Schiphol hoef je niks meer uit je tas te halen. Vloeistoffen mogen ook gewoon mee. Dus je kan gewoon cola etc meenemen in het vliegtuig die je zelf hebt gekocht thuis.
Dit lijkt wel een trollpost.
Dit mag:
Alle vloeistoffen en gels zitten in verpakkingen van maximaal 100ml en heb je in een transparant 1 liter zakje verpakt. Haal op verzoek van de security medewerker dit zakje uit je handbagage en leg dit in de bak.

Je kunt wel de zaken die je na de beveiliging koopt meenemen.

Normaal gesproken 1 uur voor sluiting gate bij de beveiliging is veilig wanneer het geen gekke dag is. Maar dan moet er verder niks tegen zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door PLAE op 23-09-2019 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Dit soort korte en kleine vragen kunnen prima in Reizen met het Vliegtuig - Deel 1, deze gaat dus op slot.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.