Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:06
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een PoE switch van Ubiquiti. Nou twijfel ik tussen een US8-60W en de 150W versie. Dit komt omdat ik niet zeker weet dat de US8-60W al mijn apparaten support en er het volledige uithaalt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb de UAP-AC-Pro, UAP-AC-IW, US8 en de CK. Volgens mij moet dit ook lukken op de US8-60W, maar ik zou graag bevestiging bij jullie vinden plus eventueel extra adviezen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de datasheet van de US8-60W gevonden en daar lijkt het allemaal te moeten kunnen werken: https://dl.ubnt.com/datasheets/unifi/UniFi_Switch_8_DS.pdf

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:37

lier

MikroTik nerd

Ja, dat werk :)

[ Voor 3% gewijzigd door lier op 22-09-2019 11:45 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViperXL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 00:34
Hou er rekening mee dat de 8 poorts 60Watt enkel 4 PoE poorten heeft. De 150W heeft alle poorten PoE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
ViperXL schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:48:
Hou er rekening mee dat de 8 poorts 60Watt enkel 4 PoE poorten heeft. De 150W heeft alle poorten PoE.
sowieso een goede, maar de andere poorten zitten vol met niet PoE apparaten. Geen probleem voor nu dus. Vroeg me nog wel af of het at/af nog veel uitmaakt qua stabiliteit aangezien alleen de 150 beide ondersteunt. Volgens mij maakt het ook nog uit vwb PoE passthrough, maar dat ben ik (nog) niet van plan om te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:56
Juzzuts schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:54:
[...]

sowieso een goede, maar de andere poorten zitten vol met niet PoE apparaten. Geen probleem voor nu dus. Vroeg me nog wel af of het at/af nog veel uitmaakt qua stabiliteit aangezien alleen de 150 beide ondersteunt. Volgens mij maakt het ook nog uit vwb PoE passthrough, maar dat ben ik (nog) niet van plan om te gaan gebruiken.
Aangezien je al een US8 hebt, volgens mij kan je die dan voeden met de POE+ van je andere switch, dus kan een overweging zijn dan. Maar als die nu nog al aan het stopcontact hangt hoeft het niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
Shinji schreef op zondag 22 september 2019 @ 12:15:
[...]

Aangezien je al een US8 hebt, volgens mij kan je die dan voeden met de POE+ van je andere switch, dus kan een overweging zijn dan. Maar als die nu nog al aan het stopcontact hangt hoeft het niet natuurlijk.
Maar de US-8 kan toch met 802.3at en af gevoed worden?
PoE In Interface (Port 1):
- PoE Mode 1: 802.3af/at (Pins +1, 2; -3, 6)
- PoE Mode 2: 48V (2-Pair Pins +4, 5; -7, 8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:56
Juzzuts schreef op zondag 22 september 2019 @ 12:33:
[...]

Maar de US-8 kan toch met 802.3at en af gevoed worden?

[...]
Volgens mij wel, maar dan zou je er geen AP achter kunnen hangen (passthrough). Maar pin me er niet op vast :)
Pagina: 1