Geen audio platenspeler over analoge poort Denon versterker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sesmar
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-09 21:30
Recentelijk heb ik een prachtige platenspeler aangeschaft om oude platen weer tot leven te wekken.
De platenspeler heeft geen ingebouwde voorversterker en de AV-receiver heeft die ook niet.

Hierom heb ik zelf een voorversterker aangeschaft namelijk een DJ PRE II van ART.

Na het aansluiten van de platenspeler en de voorversterker pakt de AV-receiver (Denon AVR-x1400H) het geluid opeens niet over de analoge CBL/SAT poort.

Toen ik begon met troubleshooten op het internet heb ik allereerst naar input assign gekeken op de Denon.

Hier heb ik standaardwaarden ingesteld waardoor CBL/SAT alleen wijst naar ANA1. Dit zou dus als het goed is moeten kloppen, maar tevergeefs.

Hierna heb ik maar de hele Denon opnieuw ingesteld en naast de platenspeler kabels er alles uitgehaald. Maar helaas, nog geen resultaat.

Ook heb ik tussen de voorversterker en de receiver 3 verschillende RCA kabels geprobeerd. Eentje ervan is gloednieuw. Door de voorversterker komt signaal, maar nog steeds niks in de Denon.

Ik heb de platenspeler ook direct aangesloten om te horen of er uberhaupt iets binnenkomt. Maar het blijkt nog steeds dat alle analoge poorten worden genegeerd op de Denon.

Volgens mij heb ik alles geprobeerd, maar misschien heb ik ergens iets over het hoofd gezien.

...

Apparatuur:

Platenspeler: Rega Planar 1
Voorversterker: ART DJPRE II
AV-receiver: Denon AVR-x1400H
Meest recente firmware voor op de X1400H is geïnstalleerd

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 18:59

Jag

Goed getroubleshoot reeds. Anders bron op zelfde ingang vd receiver geprobeerd? Dan weet je waar de storing zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

sesmar schreef op zondag 22 september 2019 @ 01:55:
Na het aansluiten van de platenspeler en de voorversterker pakt de AV-receiver (Denon AVR-x1400H) het geluid opeens niet over de analoge CBL/SAT poort.
Bedoel je met 'opeens' dat je eerder wel analoog geluid had via die aansluiting? Enig idee wat je in dat geval nog meer hebt veranderd, anders dan het apparaat dat erop werd aangesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Wanneer bij CBL/SAT als analoog ingang wordt gekozen mag de tekst DIG. niet oplichten.
Je zou de voorversterker uitgang op audio ingang 2 (Media Player) kunnen proberen en haal alle andere ingangen los (digitale en hdmi).
Media Player wordt niet overruled door een digitale ingang.
http://manuals.denon.com/...ezyjvb.php#OKNRMLjzyiwmvh

[ Voor 1% gewijzigd door PE4000 op 22-09-2019 10:24 . Reden: txt correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sesmar
Jag schreef op zondag 22 september 2019 @ 08:14:
Goed getroubleshoot reeds. Anders bron op zelfde ingang vd receiver geprobeerd? Dan weet je waar de storing zit
Ik heb er ook wat anders aangehangen, maar ook nu geen geluid.
ACM schreef op zondag 22 september 2019 @ 08:53:
[...]

Bedoel je met 'opeens' dat je eerder wel analoog geluid had via die aansluiting? Enig idee wat je in dat geval nog meer hebt veranderd, anders dan het apparaat dat erop werd aangesloten?
Nee, ik heb de analoge poorten nog nooit gebruikt.
PE4000 schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:23:
Wanneer bij CBL/SAT als analoog ingang wordt gekozen mag de tekst DIG. niet oplichten.
Je zou de voorversterker uitgang op audio ingang 2 (Media Player) kunnen proberen en haal alle andere ingangen los (digitale en hdmi).
Dit ga ik eens proberen! Dit zou het best kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 09-10 18:59

Jag

Ah ja dat moet het haast wel zijn dan. Signaal select heet de knop op mijn Pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De ingangen hoeven niet fysiek los, alleen uitvinken in het menu (-) alleen bij analog mag wat staan een (1) in dit geval.
De bron CBL/SAT kan hernoemt worden naar PHONO voor op het display.

[ Voor 7% gewijzigd door bouwfraude op 22-09-2019 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
@sesmar En bij de ART DJ Pre II moet de Preamp Line In verbonden worden met de draaitafel.
De Preamp Line Out gaat naar een analoge ingang op de Denon (als test Media Player ingang).
En zet de Gain Trim op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10 16:50
Even iets anders... slechte ervaringen met de ART DJ Pre II qua geluidskwaliteit en ik heb deze vervangen voor een Dynavox TC-750. Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sesmar
Dit heb ik zojuist even geprobeerd, maar helaas alsnog geen succes.
Allereerst had ik alle kabels eruit getrokken (alles wat verder input is). Op het display verschijnt "ANA", maar er komt nog geen geluid doorheen.

Net had ik een portable speaker met een audio input gepakt, en daar komt wel gewoon geluid uit als ik die op de pre-amp aansluit.

Ik denk dat ik gewoon contact met Denon opzoek, heb als het goed is nog een half jaar garantie.

Alsnog erg bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:55
Je weet zeker dat je draaitafel wel correct is ?
En dat die phono pre-amp goed is ?
En dat die pre-amp geschikt is voor jouw element ?

[ Voor 47% gewijzigd door oldsmelly op 22-09-2019 13:49 ]

MuziekLiefhebbert

Pagina: 1