Bekeuring fout parkeren Duitsland

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Monkeybanana
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Ik heb vanmiddag mijn auto in Keulen buiten het centrum bij een sporthal geparkeerd. Bij terugkomst zat er onder de ruitenwisser een "bekeuring" voor fout parkeren.
Deze bekeuring was uitgeschreven door Verkehrswacht Parkplatz GmbH (parkservice24.de) met de vriendelijke vraag om 30 euro binnen 14 dagen over te maken.
Ik vroeg me of ik dit moet betalen. De "Vertragsstrafe" is niet door de politie of gemeente uitgeschreven maar door een privaat verkeersbedrijf.
Foto voorkant: https://imgur.com/a/UfegUqG

[ Voor 55% gewijzigd door Monkeybanana op 21-09-2019 22:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:43

InFamous

excommunicado

Dat is vervelend maar heb je ook nog een vraag?

Formerly known as Ragdoll

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ja en? Dit is waarschijnlijk (lekker gedetailleerd topic!) een boete van een privaat parkeerbedrijf. Die rekenen een hoop meer dan de lokale gemeente. Of zij zich de moeite nemen achter een buitenlander aan te gaan is de vraag.

Maar waarom parkeer je ergens op privéterrein?

Edit:
Nadat de ts ietsje uitgebreid is:
Ja ze hebben juridisch gewoon helemaal gelijk, jij moet dat betalen. Jij hebt ergens tegen de regels in geparkeerd, ze hadden je ook weg kunnen slepen. Of jou iets gebeurd als je niet betaalt is een andere vraag. Je onfatsoenlijk gedragen is niet bij wet verboden.

[ Voor 65% gewijzigd door fsfikke op 21-09-2019 22:42 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:11
Spannend verhaal inderdaad, verder nog iets meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-05 12:35
Mocht je daar staan? Stond je op een verkeerde plaats of kreeg je zomaar een flyer/bon onder je ruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
De vraag is meer of je voor 30 euro de gok wil nemen dat je er niets meer van hoort of dat er ooit nog een hoger bedrag in de brievenbus kan zitten?

Op de site zal wel staan wat je moet doen als je bezwaar wilt maken, maar daar gaat het hier eigenlijk niet om.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je hebt een boete. Als de boete terecht was zou ik hem gewoon betalen, en daarmee klaar.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1248170

Niks mee doen. Lijkt wel brein. Privebedrijf dat zichzelf te belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-05 15:04
gast schreef op zondag 22 september 2019 @ 01:25:
Je hebt een boete. Als de boete terecht was zou ik hem gewoon betalen, en daarmee klaar.
Gevoelsmatig zou ik de bekeuring ook betalen, want het is 30 euro en daarna krijg je er ook geen gezeur meer van. Maar ik snap wel dat TS hier een topic over maakt. Ik zou er ook veel vragen bij hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-04 15:42
Ik zou even wachten tot je daadwerkelijk een brief krijgt, iedereen kan wel iets onder je ruitenwisser doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 1248170 schreef op zondag 22 september 2019 @ 02:04:
Wat een onzin, die partij is gewoon ingehuurd door de eigenaar van die parkeerplaats om te zorgen dat bijvoorbeeld alleen hun klanten daar parkeren ipv jan en alleman. Ze hadden de ts ook een wielklem kunnen geven of af laten slepen.
moppentappers schreef op zondag 22 september 2019 @ 07:02:
Ik zou even wachten tot je daadwerkelijk een brief krijgt, iedereen kan wel iets onder je ruitenwisser doen.
Vaak wordt het dan juist duur. Nu hebben ze er weinig kosten aan, als zij het kenteken op moeten vragen gaat de teller lopen.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 22-09-2019 07:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Is het parkeerticket van een privéparkeercontrole geoorloofd?
Keer op keer vragen klanten me of een parkeerticket van privéparkeercontrole wettig is. In veel gevallen is dit niet het geval. Als er geen duidelijke indicatie is bij de ingang van de parkeerplaats, wordt er geen privéparkeercontract gesloten.

Als een supermarkt zijn parkeerplaats verhuurt aan particuliere bewakingsbedrijven, stellen ze zeer strikte parkeerregelgeving op en verklaren ze, als de regels niet worden nageleefd, een parkeerovertreding. Het gevolg is dat de supermarktklant een contractuele boete moet betalen, dat wil zeggen een boete voor het overschrijden van de parkeeropdracht .

Veel klanten wisten voorheen niet dat de parkeerplaats voor de supermarkt wordt beheerd door een privébedrijf. Het roept de legitieme vraag voor hen op of ze de boete van een particulier bewakingsbedrijf moeten betalen. In veel gevallen is dit niet het geval, omdat er geen wettelijke basis is voor de claim. In het volgende wil ik u kort laten zien, wanneer er geen effectief parkeercontract tot stand komt en dus de verplichting om de contractuele boete te betalen vervallen.

Wanneer is het parkeerticket voor een privéparking effectief?
Advocaat van Thomas Hollweck
Nationaal advocatenkantoor voor consumentenrecht

Gratis eerste aanvraag: klik hier

Het brandpunt bij dergelijke incidenten is altijd de zichtbaarheid van het informatiebord bij de ingang van de parkeerplaats. Dit moet zo groot en duidelijk zijn dat je het niet over het hoofd kunt zien. Het moet zodanig zijn dat elke klant het teken kan herkennen in de korte rijtijd, binnen een of twee seconden. Het moet in één oogopslag herkenbaar zijn dat bepaalde voorschriften prevaleren op de parkeerplaats en dat, als de regels worden genegeerd, een boete wordt bedreigd. Dit zijn de belangrijkste punten die op zo'n bord moeten worden gemarkeerd. Het is ook belangrijk dat het teken zich op ooghoogte van de bestuurder bevindt en niet te hoog.

Een bord kan bijvoorbeeld de opdruk dragen:

Let op de parkregels

Gebruik parkeerschijf

Maximale parkeertijd 1 uur

Volg markeringen

Bij overtreding van 30 Euro boete

De letters moeten zo groot zijn dat ze uit een rijdende auto kunnen worden gelezen. Dit betekent dat de afzonderlijke letters 10 tot 15 centimeter groot moeten zijn om te worden herkend. Het hele bord moet groot zijn en duidelijk rechtstreeks aan de oprit zijn bevestigd.

Naar mijn juridische mening moet het bord zelfs links en rechts worden geplaatst, dat wil zeggen aan beide zijden van de oprit. Als dit gebeurt in verband met een groot parkeerschijfsymbool, kan elke supermarktklant onmiddellijk zien wat er van hem wordt verwacht. Als de parkeerwachter de mogelijkheid van een privé "boete" en de contractboete in geval van een parkeerovertreding in grote letters afdrukt, is er geen twijfel.

Zusätzlich sollte nach meiner Rechtsauffassung ein weiteres Schild an der Eingangstür zum Supermarkt angebracht sein. Dieses Schild müsste erneut auf die Pflicht zur Regelbeachtung und die drohende Strafzahlung hinweisen. Denn viele Autofahrer sehen die Schilder nicht während der Parkplatzsuche, da sie auf die anderen Autos, die Fußgänger und die freien Parklücken konzentriert sind. Ein großes Hinweisschild an dem Geschäft, das an den Parkplatz anliegt, kann den Kunden aber sehr gut auf die Parkregelungen hinweisen, so dass dieser noch einmal zu seinem Wagen zurücklaufen und beispielsweise die Parkscheibe einlegen kann.

Bovendien kan dit bord op de voordeur de andere parkregels in de kleine lettertjes opnemen. In geen geval mag alleen het bord bij de ingang het volledige parkeerreglement hebben afgedrukt. Omdat dat zou betekenen dat de bestuurder tijdens het voorbijrijden alle individuele voorschriften zou moeten kunnen lezen. U bent het er zeker mee eens dat dit onmogelijk zou zijn. Helaas gebruiken veel parkeerbedrijven nog steeds dergelijke borden met veel te kleine microfonts en maximaal 100 regels tekst per bord.

Stel je voor wat er zou gebeuren als je zou stoppen bij de ingang van de parkeerplaats met je auto en rustig de volledige voorschriften van de exploitant van de parkeerplaats zou lezen? Dat zou toch een aanzienlijk toeterend concert betekenen van de auto's achter je. In de regel heeft u als klant helemaal geen mogelijkheid om de voorwaarden van het contract te lezen voordat u op de parkeerplaats rijdt. Als een parkeerexploitant dergelijke tekens in microfilm gebruikt, kunt u ervan uitgaan dat hij niet wil dat u ze leest. Wat je zegt over de ernst van de parkeerwacht, kun je je voorstellen.

Waarom moet de verwijzing naar de naleving van de regels en de dreigende straf zo duidelijk worden gedefinieerd?

Stel je voor dat je een dealer binnengaat omdat je geïnteresseerd bent in een nieuwe auto. Aan de rechterkant achter de deur bij de ingang is een klein bord verborgen achter een klein bord, dat onopvallend op de grond staat. Op dit bord staat in een heel klein micro-lettertype de opmerking dat u zich ertoe verbindt om de dealer binnen te gaan om een ​​specifieke nieuwe auto te kopen.

Na het binnenkomen van de winkel wordt u begroet door de verkoper en gefeliciteerd met de aankoop van een nieuwe auto. Ze vragen zich af en vragen waarom de verkoper al over een afgerond verkoopcontract spreekt. Ze wilden gewoon informeren en kijken naar de uitgegeven auto's, maar hadden geen concrete aankoopintentie. De verkoper glimlacht en wijst je naar het bord bij de ingang. Door de winkel binnen te gaan, gaat u akkoord met de voorwaarden op het bord. En aangezien er automatisch een verkoopcontract wordt gesloten met het sluiten van de dealer, bent u nu verplicht om de auto te betalen.

Kan een koopovereenkomst op deze manier worden gesloten? Nee, natuurlijk niet. Het teken is veel te klein en onopvallend, zo'n belangrijke regeling zou heel groot moeten zijn en zo moeten worden geplaatst dat elke klant steevast leert voordat hij de dealer van deze regeling betreedt. Dan kan de klant zelf beslissen of hij het eens is met de vreemde verkoopstrategieën van deze autobranche. Alleen door een verborgen verwijzing naar een klein schild dat opzij staat, kan juridisch gezien geen contract worden gesloten.

Waarom is er een bijzonder duidelijke verplichting om op te letten voor supermarkten en winkelcentra?

Hetzelfde geldt voor de parkeerplaats voor een supermarkt of een winkelcentrum. Als klant moet u duidelijk worden geïnformeerd over de toepasselijke parkeerregels en de mogelijkheid van een boeteticket dat u onmogelijk over het hoofd kunt zien. Dit geldt met name omdat u er als klant van uitgaat dat u gratis en zonder specifieke regels op de parkeerplaats kunt parkeren.

De meeste markten in Duitsland hebben nog steeds een gratis parkeerplaats, zonder specifieke parkeervoorschriften. Klanten zijn gewend om hun auto te parkeren en vervolgens te winkelen zolang ze willen. Aangezien dit het normale geval is, moeten uitzonderingen duidelijk worden aangegeven.

Dit is met name het geval wanneer een parkeerplaats tot nu toe niet is beheerd door een particulier parkeercontrolebedrijf en de huurder onlangs heeft besloten de parkeerplaats over te nemen. Dan waren de klanten van de supermarkt er waarschijnlijk jaren aan gewend om het gratis en zonder enige regelplicht te kunnen gebruiken. Als het gaat om de overname door een nieuwe operator, moet dit op een zeer duidelijke en duidelijke manier wijzen op de nieuw toepasselijke voorschriften. Anders bestaat het risico voor de klanten dat ze een kaartje krijgen van de parkeerwachter zonder medeweten van de voorschriften.

Hoe moeten de borden bij de ingang van de parkeerplaats worden geplaatst?

Het is ook belangrijk dat de borden bij elke ingang worden geplaatst, niet alleen bij individuele ingangen. Als een supermarkt een redelijk grote parkeerplaats heeft en er veel opritten op zijn aangesloten, moet elke oprit duidelijk worden gemarkeerd met een bord. Het bord moet herkenbaar zijn en mag niet verborgen zijn achter bomen, struiken of hoeken van het huis.

Bovendien moet elk teken een woordgrootte hebben die een passerende automobilist binnen een tot twee seconden kan waarnemen. Een afdruk van parkeerregels in te kleine microschrijvingen is wettelijk niet toegestaan. Ten slotte moet het bord zich op ooghoogte van de binnenkomende automobilist bevinden, zodat hij dit goed kan lezen vanaf de bestuurdersstoel.

Wanneer komt een parkeercontract tot stand?

Juridisch gezien is het mogelijk om een ​​privé- parkeercontract alleen te sluiten door naar een parkeerplaats te rijden waar bepaalde regels van toepassing zijn . Dit wordt gedaan door de klant, voordat hij naar de parkeerplaats gaat, kennis verkregen van de daar geldende omstandigheden. Hij kan dan beslissen of hij op deze parkeerplaats wil parkeren of niet.

Als hij het niet eens is met de regels, besluit hij om te gaan winkelen in een andere supermarkt. De klant heeft de vrije keuze om de ene of de andere supermarkt te kiezen. Als hij de voorschriften en parken op de parkeerplaats herkent, wordt automatisch een parkeercontract gesloten. Als de parkeerregels worden genegeerd, moet de klant de gevolgen accepteren zoals parkeerovertreding en contractuele boete, zoals hij eerder heeft afgesproken.

Wanneer wordt er geen parkeercontract afgesloten?

Als de klant geen kennis van de voorschriften kan krijgen door het ontbreken van een voldoende groot informatiebord, wordt er geen wettelijk contract gesloten . Dan zijn ook de lokale regels niet van toepassing.

Als de klant bijvoorbeeld de parkeertijd overschrijdt, hoeft hij geen contractuele boete te betalen omdat de contractuele basis ontbreekt: wegens gebrek aan kennis heeft hij nooit een parkeercontract getekend, zodat hij de strafrechtelijke gevolgen van een dergelijk contract niet hoeft te accepteren. Een aan hem uitgegeven privé-verkeersticket zou niet effectief zijn, er bestaat geen betalingsverplichting.

Zal ik naar de supermarkt gaan die bij de parkeerplaats hoort?

Als u een privé-verkeerskaart hebt ontvangen en u een ongerechtvaardigde contractuele boete wilt betalen voor een vermeende parkeerovertreding, vragen veel mensen zich af of ze de zaak openbaar moeten maken. Omdat velen geen ongerechtvaardigde straf willen accepteren, zoals vaak het geval is bij particulier beheerde parkeergarages.

Naar mijn ervaring is het erg belangrijk om de aanpak van de parkeerexploitant bekend te maken. Omdat ik helaas moet zeggen dat steeds meer parkeerwachten de controle hebben over eerder gratis parkeren. Ik heb de indruk dat dit vooral gaat om het winstmotief van de parkeerbedrijven, maar niet om het behoud van parkeerterreinen.

Dit wordt ondersteund door het feit dat steeds meer contracten worden afgesloten, waarbij de supermarkt niets hoeft te betalen voor de monitoring. De parkeerwachters hebben het volste recht om de verzamelde boetes te gebruiken. In veel gevallen weet de supermarkt helemaal niet wat voor problemen het bij zijn klanten veroorzaakt.

Als u er op de een of andere manier tijd voor vindt, vraag ik u om uw zaak te publiceren. U kunt een e-mail schrijven naar de winkel die eigenaar is van de parkeerplaats, met Facebook-pagina's die het probleem aangeven, of een e-mail sturen naar de plaatselijke krant. Het is ook belangrijk dat u persoonlijk contact opneemt met de manager van de respectieve markttak waartoe de parkeerplaats behoort, en wijst op de misbruiken.

Ik ken gevallen waarin een dergelijke publicatie heeft geleid tot het feit dat alleen de supermarktmanager het merkte, waarmee hij sindsdien een contract had gesloten. Vervolgens werd de overdracht aan de parkeerwacht beëindigd, waardoor deze laatste de mogelijkheid werd ontnomen om verdere inkomsten op deze parkeerplaats te genereren. Tevreden klanten leken belangrijker voor het supermarktmanagement dan de extra inkomsten uit de lease.

Hoe kan de firma Hollweck u helpen?

Controleer eerst of uw zaak kan worden opgelost met behulp van mijn schriftelijk juridisch advies dat specifiek voor deze gevallen is ontwikkeld: "Bezwaar tegen een parkeerkaart voor een privéparkeerplaats". Dit is een volledig en gedetailleerd juridisch advies over privé-speeding-tickets.

Aangezien ik als advocaat al vele jaren boetes vervolgd, heb ik een methode ontwikkeld waarmee iedereen actie kan ondernemen tegen zelfs ongeoorloofde verkeersboetes van particuliere parkeerbedrijven. Dit juridisch advies is als eBoek voor u beschikbaar in gedrukte en elektronische vorm:

Juridisch advies: "Oppositie tegen privé-verkeerstickets"

In dit juridisch advies vindt u een gids die stap voor stap laat zien hoe u een bezwaar kunt indienen tegen een ongeautoriseerd ticket uitgegeven door particuliere parkeercontrollers en zo betaling kan voorkomen.

Verdere informatie

Lees ook mijn gedetailleerde online gids over verkeersboetes van particuliere exploitantenbedrijven hier op de website van het advocatenkantoor Hollweck:

Online gids: "Private Parking Control"

Daar vindt u aanvullende juridische aspecten waarom de vaststelling van een boete voor een vermeende parkeerovertreding niet effectief kan zijn.

Gratis eerste aanvraag
U bent van harte welkom om mij een gratis en niet-bindend eerste verzoek te sturen. Ik zal uw geval controleren en u laten weten of ik u kan helpen en wat de kosten zijn. Een eerste aanvraag kost u niets. Meer informatie over het eerste verzoek vindt u hier:

Neem contact op met Firma Hollweck - Aanvankelijk verzoek

Belangrijke informatie bij een eerste aanvraag:

Als u mij een vrijblijvende eerste vraag stuurt, vraag ik u de volgende vragen te beantwoorden. Deze vergemakkelijken een beoordeling van uw bezorgdheid.

Met wie heb je een geschil?
Wat is er precies gebeurd? Beschrijf het probleem met een paar zinnen die de belangrijkste gebeurtenissen samenvatten.
Was het voor u duidelijk dat u een contractuele boete voor parkeerbewaking moet verwachten?
Heb je zelf al contact opgenomen met de andere kant?
Als een claim tegen u wordt ingediend, hoe hoog is deze?
Hebt u al schriftelijk bezwaar gemaakt tegen de claim?
Heb je een herinnering ontvangen?
Is een incassobureau ingeschakeld of is een oppositiebureau bij u geregistreerd?
Voeg nog geen bijlagen toe aan uw e-mail. Na ontvangst van het eerste verzoek zal ik u precies vertellen welke documenten ik van u nodig heb.

Ik zou blij zijn als ik je zou kunnen helpen via dit blogartikel, via de online gids op mijn startpagina, via mijn schriftelijk juridisch advies of via een eerste onderzoek.

Advocaat Thomas Hollweck

Voorstander van de consument in Berlijn
https://www.kanzlei-hollw...lle-rechtm%C3%A4%C3%9Fig/

Aangezien het om een contractuele boete(clausule) gaat kan je het ook voorleggen aan het Europese Consumenten Centrum voor gratis antwoord op je vraag die behandelen internationale vraagstukken in het burgerlijke recht:

https://www.eccnederland.nl/nl/home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

CyberMania schreef op zondag 22 september 2019 @ 07:31:
[...]

Aangezien het om een contractuele boete(clausule) gaat kan je het ook voorleggen aan het Europese Consumenten Centrum voor gratis antwoord op je vraag die behandelen internationale vraagstukken in het burgerlijke recht:

"In veel gevallen is dit niet het geval," Zegt de advocaat die op nieuwe klanten hoopt :p Maar belangrijk is dus dat het goed aangegeven staat. Meestal plaatsen deze grote parkeerbewakingsfirma's ook hele grote borden op de parkeerplaatsen die zij bewaken. Als TS aan kan tonen dat die er niet stonden heeft hij een punt.

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 22-09-2019 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:22
Als ik jouw ‘bekeuring’ bekijk, dan heb je er waarschijnlijk langer dan 60 minuten gestaan en/of zonder parkeerschijf neer te leggen.

De exploitant van alle parkeervoorzieningen wil waarschijnlijk dat je liever in deze garage gaat staan:
https://www.parkservice24.../koeln/parkhaus-carlswerk

Meer info over dit soort ‘boetes’ op website ADAC:
https://www.adac.de/der-a...ttel-supermarktparkplatz/

[ Voor 20% gewijzigd door U123456 op 22-09-2019 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04

Yucon

*broem*

Als je fout was vind ik het bedrag in ieder geval niet onredelijk. Dit is nog wel in verhoudig, terwijl in nederland parkeerboetes direct op meer dan het dubbele zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:08
Wat staat er op de achterkant? Zo'n 12 in een dozijn briefje zou ik niets mee doen, lijkt me veel te veel op die mails waar ze ook van alles zeggen te gaan doen.

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:44
stond je op een parkeerterrein ? zonder parkeerkaartje ?

In nederland kom je er dan vaak niet af (want slagboom) maar hoe ze dat in DE doen weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Anoniem: 1248170 schreef op zondag 22 september 2019 @ 02:04:
Als je dat bij Brein doet kom je voor de rechter (en daar zijn de straffen duidelijk hoger mocht je veroordeeld worden, iets wat vrijwel zeker is), dus wat is precies je punt? Dat je Brein niet leuk vind?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09-05 06:31
moppentappers schreef op zondag 22 september 2019 @ 07:02:
Je kan natuurlijk ook pro-actief de details checken op de bon met het internet. Bespaart weer aanmaningen, wat is dat afwachtende toch altijd? Zo werkt dat niet, beste mensen.
grote_oever schreef op zondag 22 september 2019 @ 06:29:
[...]

Gevoelsmatig zou ik de bekeuring ook betalen, want het is 30 euro en daarna krijg je er ook geen gezeur meer van. Maar ik snap wel dat TS hier een topic over maakt. Ik zou er ook veel vragen bij hebben.
Mijn sarcasme detector sloeg lichtjes aan, nice.
CyberMania schreef op zondag 22 september 2019 @ 07:31:
[...]

Met alle respect, heb je dat verhaal zelf gelezen? Dergelijke hypothetische zaken worden nota bene in kinderprogramma's gespeeld en zijn vrijwel altijd kansloos, als niet ronduit illegaal.

Als ik dat zo lees, word ik al dusdanig achterdochtig als ik zie dat zijn aanvraag gratis is, daarna rekent hij vast €100/minuut ofzo. Wat een niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Heb je een googlemaps locatie?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 16:46
Als je niks te melden hebt, reageer dan niet.

[ Voor 81% gewijzigd door Microkid op 22-09-2019 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 16:46
mugenmarco schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:49:
[mbr]Als je niks te melden hebt, reageer dan niet.[/mbr]
Zucht. Humor is soms zeer ver te zoeken bij Tweakers, why so serious? :/

ontopic:

Het was en bedrijf die bevoegd is om boetes uit te schrijven, gewoon betalen dus.

Zou het risico niet lopen met niet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

wd200 schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:14:
stond je op een parkeerterrein ? zonder parkeerkaartje ?

In nederland kom je er dan vaak niet af (want slagboom) maar hoe ze dat in DE doen weet ik niet
Zo te zien aan de tekst op de boete was het een blauwe zone.
Daarvan hoor je de regels te kennen bij het behalen van rijbewijs.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 197141 op 22-09-2019 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-05 13:42
30 euro valt overigens ook mee. In Nederland ben je zo het drievoudige kwijt aan een parkeerboete.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:56
Ik zou ook wachten tot die in de bus valt. Onder een ruitenwisser is een aankondiging voor mij, die kan ook wegwaaien of weggehaald zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 310408

mugenmarco schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:56:
[...]
Het was en bedrijf die bevoegd is om boetes uit te schrijven, gewoon betalen dus.
Een bedrijf is NOOIT bevoegd om een boete uit te schrijven. Ze kunnen je een schikking sturen met de melding dat strafvervolging dan niet door hun geinitieerd zal worden. Ze kunnen je ook een rekening sturen voor bewezen diensten (in dit geval je parkeerruimte bieden). Als dat zichtbaar was bij het oprijden van het terrein is dat geldig, hoewel het moeilijk zal zijn betaling af te dwing.

Maar alleen de overheid kan boetes uitdelen.

Als de dat niet wilt geloven doe even je adres in een PM en dan stuur ik je een paar boetes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 310408 schreef op zondag 22 september 2019 @ 18:05:
[...]

Een bedrijf is NOOIT bevoegd om een boete uit te schrijven. Ze kunnen je een schikking sturen met de melding dat strafvervolging dan niet door hun geinitieerd zal worden.
Een vrij theoretisch onderscheid. Als zij in staat zijn om strafvervolging te initieren dan komt het gewoon op een boete neer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 11:13
In Duitsland mag een niet-staatsbedrijf je een boete geven voor bijv. fout parkeren. Op het moment dat je een parkeerplaats binnenkomt bij een supermarkt o.i.d. ga je een overkomst aan met die organisatie en accepteer je de algemene voorwaarden (door daar te parkeren). Één van die voorwaarde kan een parkeerkaartje kopen zijn. Doe je dat niet, hebben ze het recht je daarvoor te (laten) bekeuren en dien je deze te betalen.

Ik weet niet precies hoe het in Nederland zit, volgens mij mag alleen gemeentelijke handhaving of politie je daar bekeuren voor zoiets, maar in Duitsland werkt het anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turtles3
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-07-2020
In Tilburg hebben ze ook een privaat bedrijf ingehuurd om foutparkeerders op te sporen. Er rijd heel de dag zo'n soort Google wagen door de stad die alle auto's op beeldscherm zet en digitaal de boetes verstuurd. 30 € is ook niet duur. Dat is de prijs van een hele dag parkeren. In Tilburg ben je meer als het dubbele kwijt.Voor er vragen komen wil ik er nog even bij vermelden dat je bij de parkeerautomaat je kenteken in moet voeren. Je kunt je parkeerkaartje dus ook niet overgeven aan de volgende parkeerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:29
Sommige gemeente in Nederland hebben het ook uitbesteed aan een bedrijf.

Voorbeeld hier is: https://www.parkeerservice.nl/

Dit is een coöperatie van verschillende gemeente die samen de NV parkeerservice runnen.

Zij mogen dus ook gewoon parkeerboetes uitschrijven enzovoort.

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Milenco schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:58:
In Duitsland mag een niet-staatsbedrijf je een boete geven voor bijv. fout parkeren. Op het moment dat je een parkeerplaats binnenkomt bij een supermarkt o.i.d. ga je een overkomst aan met die organisatie en accepteer je de algemene voorwaarden (door daar te parkeren). Één van die voorwaarde kan een parkeerkaartje kopen zijn. Doe je dat niet, hebben ze het recht je daarvoor te (laten) bekeuren en dien je deze te betalen.

Ik weet niet precies hoe het in Nederland zit, volgens mij mag alleen gemeentelijke handhaving of politie je daar bekeuren voor zoiets, maar in Duitsland werkt het anders.
Klopt, maar in het kader van het consumentenrecht moeten de voorwaarden, waaronder het boetebeding, wel duidelijk van te voren kenbaar zijn gemaakt.

• gentlemen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-04 07:39
Ik heb het ook een keer meegemaakt in Essen. Parkeergarage ingereden en vervolgens omdat ik vanuit een verkeerde richting in de parkeergarage rond aan het rijden was, een soortgelijk boete ontvangen. Deze boete heb ik nooit betaald en nooit wat van te horen gekregen. Ging er vanuit dat ik een brief thuis zou ontvangen maar ook nooit wat van te horen gekregen.

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-05 12:23
joke_name schreef op maandag 23 september 2019 @ 07:40:
Sommige gemeente in Nederland hebben het ook uitbesteed aan een bedrijf.

Voorbeeld hier is: https://www.parkeerservice.nl/

Dit is een coöperatie van verschillende gemeente die samen de NV parkeerservice runnen.

Zij mogen dus ook gewoon parkeerboetes uitschrijven enzovoort.
Dat bedrijf is dan wel aangewezen door de gemeente. Met een formeel besluit waarbij de bevoegdheden zijn overgedragen. En daarnaast geldt het alleen voor controle op (onjuist) gebruik van gemeentegrond. Op een privéterrein (of dat nu bij een supermarkt is of een sporthal of de Q-park) heeft de gemeente niets te zeggen, qua betaald parkeren.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 16:14
Anoniem: 310408 schreef op zondag 22 september 2019 @ 18:05:
[...]

Een bedrijf is NOOIT bevoegd om een boete uit te schrijven. Ze kunnen je een schikking sturen met de melding dat strafvervolging dan niet door hun geinitieerd zal worden. Ze kunnen je ook een rekening sturen voor bewezen diensten (in dit geval je parkeerruimte bieden). Als dat zichtbaar was bij het oprijden van het terrein is dat geldig, hoewel het moeilijk zal zijn betaling af te dwing.

Maar alleen de overheid kan boetes uitdelen.

Als de dat niet wilt geloven doe even je adres in een PM en dan stuur ik je een paar boetes.
onzin, werkt anders in duitsland. zie de post van @Milenco

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Pagina: 1