Piepende monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:27
Ik heb nu wel een heel vreemd probleem: m'n 17inch Fujitsu monitor (3jr oud) begint na een half uur een hele hoge piep toon te geven. Als ik hem uitzet en weer aan dan is de piep toon weer weg voor een half uur. Het is een oud beestje en hij is aan vervanging toe (Iiyama 22" :)) maar hij moet het echt nog effe 3 maandjes uit houden. Wie hebben er tips.

Oh ja er zijn geen speakers in de buurt te bekennen.

Specs!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Dat gebeurt wel eens vaker met monitoren of televisies. Ik denk dat hij de 3 maanden wel overleeft.

Geheel op eigen risico: een tikje tegen de monitor wil ook wel eens helpen.. Tikje... niet tik!! :)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:35
Refresh rate lager zetten, dan gaat het piepje bijna altijd weg .

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:27
M'n monitor staat slechts op 1024x768@85hz (max. aanbevolen refresh rate) en heeft het 3 jaar prima, zonder piepen gedaan.

Ik heb net trouwens eens de stekker eruit gehaald en een paar keer op de power knop gedrukt (ontladen??) Hij lijkt het nu weer goed te doen??

Ik zie wel wat er gebeurt als dood gaat dan moet die 22" maar sneller komen.

Specs!

Verwijderd

maak je hem wel eens open door stof gaan de monitores ook wel eens piepen heb ik ook last van gehad open gemaakt spicialen stofzuigertje op gezet speciaal voor printplaten niet een huiskamer stofzuiger

Verwijderd

Juist, suijkerbuijk heeft gelijk, doordat er n.m. door de jaren heen stof op je beeldbuis is neergeslagen (aan de binnenkant dus!)
De laag stof gaat n.m. de hoogspanning geleiden die op de beeldbuis staat en daarom krijg je zo'n piepend geluid. Oplossing: Stekker uit het stopkontakt en je monitor open maken, pak nu een schroevendraaier of zoiets die aan "aarde" hangt (verwarming ofzo) en druk die schroevendraaier onder het rubberen dopje bovenop de beeldbuis (nu haal je n.m. de eventuele resthoogspanning weg, voor je eigen veiligheid) Nou, nu is het gewoon een kwestie van het schoonmaken van de beeldbuid met een stofdoek ofzo en maak ook ff de printplaten schoon met een stofzuiger en een kwastje, klaar!!!!! (en nu natuurlijk weer dichtschroeven ;-)

Verwijderd

het kan ook zijn een te hoge frequentie, mijn dode 15" kon niet zo goed tegen 100hz, en toen ontstond er een heel hoog piep geluid

dus een te hoge frequentie ??????????

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:44

RvV

Mijn 17" Ilyama piept ook sinds een maand of 2. Dat ding is al 6 jaar oud, en werkt nog steeds goed. Als tie begint te piepen geef ik er een klap tegen, werkt altijd...
Misschien toch een keertje open maken en uitzuigen.

Y'24

Pagina: 1