Externe WD Passport beschermd tegen schrijven

Pagina: 1
Acties:

• x2tharay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-03-2020
Ik heb nu een soortgelijk probleem!

misschien kan iemand mij hiermee helpen,
Ik heb een externe WD passport schijf 1TB waar ik in 2 laptops kan openen en de bestanden kan zien.
maar op 1 laptop win 7 kan ik niets wijzigen omdat hij "tegen schrijven is beveiligd." op de andere laptop win 10 heb ik helemaal geen probleem hiermee.
ik heb de schijf beveiligd en ook geprobeerd met het wachtwoorde te veranderen. dit heeft geen effect gehad.
misschien weet iemand een oplossing.

vriendelijk bedankt! 8)7

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

DonDraper schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:46:
[...]

Klopt, ik trek inderdaad altijd de USB stick eruit zonder deze veilig te verwijderen. Dit veilig verwijderen is naar mijn weten overigens een fabeltje dat niet nodig is tenzij de USB stick is ingesteld op "Betere prestaties" waarbij de schijfcache in Windows wordt ingeschakeld. De standaardinstelling voor (bijna - waaronder die van mij) alle USB sticks is de optie "Snel verwijderen" waarbij de USB stick losgekoppeld kan worden zonder de meldingspictogram Hardware veilig verwijderen te gebruiken.
Snel verwijderen zorgt er voor dat er geen data in cache staat zodat je de stick "Snel kan verwijderen" nadat je dit hebt aangegeven. Windows hoeft in dit geval niks meer te schrijven. Wanneer ne snel verwijderden uit hebt staan zal Windows wel cachen waardoor je bij "Verwijderen" nog even moet wachten, wat soms wel 30 seconden of langer kan duren met veel geheugen en veel schrijf acties.

Snel verwijderen is dus alleen het gedrag van de actie NADAT je op "Device verwijderen" hebt gekozen.

Wanneer je de stick er uit trekt loop je risico dat de stick nog bezig is (intern) waardoor je een fysieke beschadiging krijgt.

Met en zonder snel verwijderen maakt dus niets uit voor de verplichting om via pictogram te verwijderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Wim-Bart op 21-09-2019 20:55 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:47

br00ky

Moderator Harde Waren
@x2tharay, jij hebt een andere device dus daarvoor een oud topic kicken is niet de bedoeling. Hierbij je eigen topic :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:54
De oorzaak is dat de (de user op de ) Windows 10 laptop de eigenaar is van de bestanden, waardoor (de andere user, die op de Windwos 7 laptop) geen schrijfrechten heeft.
De oplossing is om op de Windows 10 laptop Full Access rechten op de schijf, op een folder of op alle bestanden te geven aan de user op de Windows 7 laptop.
Dit doe je in de verkenner, met de rechter muisknop en dan "Beveiliging" of zoiets (ik schrijf dit op een iMac) ...