Toon posts:

powercolor of MX?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen.

Ik zit met een leuk dilemmatje. Ik kan voor 300 piek een G-force 2MX (32mb) kopen of voor 390 piek een Powercolor G-force 2 GTS (64mb) kopen.

Maar mijn probleem is nu dat ik niet weet hoe snel en hoe goed die powercolor kaarten zijn. Want de meeste G-force 2 GTS kaarten zijn over de 400/500 piek en deze is maar 390. Dat kan toch nooit???

Help me! Wat moet ik kopen, de MX of een Powercolor.

Heb trouwens een
P3 1 gig
312 mb geheugen
en een Aopen Ax34 PRO (via chipset)

Thanks!
frankelfert@hotmail.com

• Frenzy
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
ik had een powercolor besteld maar op aanraden van de winkel zelf heb ik een mx genomen (voor dezelfde prijs). Zij zeiden dat de mx beter was...

Verwijderd

powercolor zou ik nemen vriend van me heeft hem t'is gewoon een reference kaartje met verder niks erbij maar voor 390 piek heb je dan wel een gf2 ultra chipset en 64 mb ddr geheugen

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:58
Volgens mij is die Powercolor GTS echt wel vele malen sneller dan de MX. 't zou kunnen zijn dat de beeldkwaliteit van de Powercolor iets slechter is, door het gebruik van minder goede filters. De kans dat de powercolor veel sneller overlijdt lijkt me niet zo heel erg groot. en je hebt zowieso jaartje garantie natuurlijk.

Verwijderd

Ten eerste:

Je hebt van powercolor een Geforce 2 GTS EN je hebt een MX . Zijn dus twee verschillende kaarten, waarvan de GTS de snelste is. Dus niet zoals jij zegt een MX of een powercolor
Help me! Wat moet ik kopen, de MX of een Powercolor
, want "powercolor" is t merk :P
Op maandag 30 juli 2001 17:00 schreef Frenzy het volgende:
ik had een powercolor besteld maar op aanraden van de winkel zelf heb ik een mx genomen (voor dezelfde prijs). Zij zeiden dat de mx beter was...
Dan ben je genaaid :P
Op maandag 30 juli 2001 17:04 schreef blissard het volgende:
't zou kunnen zijn dat de beeldkwaliteit van de Powercolor iets slechter is, door het gebruik van minder goede filters. .
IETS slechter :? :P

Verwijderd

Ik zou de gts van powercolor nemen. Want het gaat om de chipset of je nou een gts kaart van asus of van power color hebt het maakt nix uuit mischien ietsie in snelheid maar voor de rest nix.Dus ik zou gewoon die powercolor nemen als ik jouw was. :)

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op maandag 30 juli 2001 16:59 schreef frankelfert het volgende:
Maar mijn probleem is nu dat ik niet weet hoe snel en hoe goed die powercolor kaarten zijn. Want de meeste G-force 2 GTS kaarten zijn over de 400/500 piek en deze is maar 390. Dat kan toch nooit???
Je zoekactie naar 'powercolor' leverde 452 resultaten op. Resultaten 1 - 50.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

triplepost :(

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik heb zelf een GeForce II 32Mb van Powercolor in een van mijn systeempjes hangen, en ik heb er absoluut niets over te klagen. Altijd hoge FPS, goeie weergave.. Ik zou dus zeker voor de Powercolor gaan! 't is nog een GTS ook, en met 64Mb!

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 16:59 schreef frankelfert het volgende:

Heb trouwens een
P3 1 gig
312 mb geheugen
en een Aopen Ax34 PRO (via chipset)
Ja de GTS versie behoort nu ook tot de lowbudget kaarten,daarom heb ik er ook een.
de GTS presteert veel beter dan de mx.
kijk maar op www.nvidia.nl
ik zou voor de GTS gaan, vooral omdat dat systeempje van jou lekker snel is,dit geeft je computer een steun in de rug.

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-01 08:31
Ik heb zelf de Powercolor 64MB GTS ... topkaart voor de prijs.. gewoon de laatste detonatortjes er over en je heb een topkaart waarvan de TV-uit perfect werkt! (3800 puntjes in 3dmark met mijn Athlon 1,2 onder win2k)

Ik weet dus wel welke ik zou adviseren >:) >:)

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Ik vind Powercolor een absoluut brak merk, maar een GTS met het trage 333 mhz geheugen is nog altijd veel, veel sneller als een MX, ongeacht welke.

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 18:46 schreef Bene het volgende:
Ik vind Powercolor een absoluut brak merk, maar een GTS met het trage 333 mhz geheugen is nog altijd veel, veel sneller als een MX, ongeacht welke.
kwou al zeggen, ben ik nou de enige met een sterke mening :P over powercolor kaartjes........ niet dus :)

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 18:46 schreef Bene het volgende:
Zie sig, zo ver komt ie :)

Verwijderd

Jij post wel erg veel topics voor een videokaart keuze zeg! :)

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-01 08:31
yup.. geheugen komt zonder problemen op de 400! :+ Is dan nog steeds retestabiel.. heb em niet verder proberen te pushen, maar het is denk ik wel mogelijk!

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 19:17 schreef Penceel20 het volgende:
Jij post wel erg veel topics voor een videokaart keuze zeg! :)
Jah ik weet het, probeer alleen maar te helpen BTW :)
Mjah moet toch genoeg tech posts krijgen voor hk, zijn er nu 600 ofzo... :D
Nee ik moet wachten tot de 20e... van augustus dan mag ik :9

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 19:18 schreef B1tchwax het volgende:
yup.. geheugen komt zonder problemen op de 400! :+ Is dan nog steeds retestabiel.. heb em niet verder proberen te pushen, maar het is denk ik wel mogelijk!
Niet veel verder... dan krijg je snel foutjes, artifacts genaamd...

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
mijn ervaringe met Powercolor zijn niet echt veel goeds geweest, ik ging hem vergelijken met m'n Asus V7100(GF2) en die Asus zag er veel mooier uit(vooral de 2d van Powercolor zuigde bij mij), dus die Powercolor terug en een Asus 7700 voor genomen..

Verwijderd

t'is gewoon een standaard refference kaartje dus daar valt wel het een en ander aan te tweaken en wat maakt het merk nu uit het gaat om de chipset

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik heb echt alleen maar positieve ervaringen met Powercolor. Goedkoop maar goed :)

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 17:04 schreef blissard het volgende:
Volgens mij is die Powercolor GTS echt wel vele malen sneller dan de MX.
Vele malen sneller is wel overdreven. GTS is bij mijn weten in hoge resoluties ongeveer 2x zo snel als MX.

Maar ik zou dus de GTS nemen, het prijsverschil is niet echt groot en in hoge resoluties is die GTS behoorlijk wat sneller en dat merk je heel goed! (Ik heb m'n MX even overklokt van 175 core en 166 geheugen naar 200 core en 210 geheugen en dat merkte je heel goed in 3dmark2001 dus kun je nagaan hoeveel een GTS scheelt)

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Ik had hiervoor een ASUS 7100 TV-OUT (Dus een MX met tv-out), nu een powercolor 2 gts.

Nadeel:
- geen twinview meer
(relatief lastig als je tv-out wilt gebruiken en tegelijk dvds wil kijken).

Voordeel:
- veel sneller!
De maximale scores die ik haalde (met overclocken) waren:
MX = 1024x768@16, 200 gpu/200 mem --> 2835 3dmarks (2001)
2GTS = 1024x768@16, 220 gpu/400 mem --> 4237 3dmarks (2001)

Dat lijkt me geen moeilijke keuze dus! PowerColor.

Overigens vind ik persoonlijk dat de tv-out van de powercolor mooier is. Bij de Asus-en MX-en die ik gezien heb, lijkt het net of er een soort filter over het scherm heen ligt, waardoor het geheel wat wazig overkomt.

Let wel even op het geheugen. Daar kan of 6 ns of 5.5 ns op zitten. De laatste is het snelst.

}:O

specs

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik ben zelf niet helemaal kapot van powercolor

en ze zeggen dat die gts pro versie van power color maar 366 mhz (terwijl hij eik 400 moet zijn)

ik zou een Leadtek gf2 Pro 32 mb

die kaart is wel gewoon netals de Pro's van wat bekendere merken (asus,hercules) 400 mhz DDR geheugen.

die leadtek gf2 pro kost iets van 340 gulden ofzow

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Op dinsdag 31 juli 2001 09:28 schreef frenkpie het volgende:
en ze zeggen dat die gts pro versie van power color maar 366 mhz (terwijl hij eik 400 moet zijn)
Erm zie http://210.66.3.2/web/product_inside.asp?prd_id=CGTS2A

...Ž With 400MHz core clock speed, 400Mhz DDR memory speed Ž...

I rest my case :)

De specs zijn overigens wel veranderd, eerst was dat 5.5 ns memory.. Misschien is dat die 366 mhz geheugen.

specs

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:31

mvds

Totally awesome!

390 gulden voor een GTS is niet echt een wonder hoor. Voor die prijs heb ik een nieuwe Elsa GF2 GTS gekocht. Maar als ik zou moeten kiezen zou ik zeker voor de GTS gaan.

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 14:03
die powercolor geforce 2 gts pro heeft dus gewoon 5ns geheugen als ik het goed begrijp..
(afgaande op de specs van de powercolor site)

Verwijderd

Nou ik zelf heb ook een poworcolor gehad, als ik je zeg dat ik hem al na 1 week weg wilde doen, heb me toen ook al meteen een ander gehaalt, ik heb nu een :

ASUS v7700 AGP 32meg GEFORCE2 Pure DD

Ik heb er 392 Dm voor betaalt, ik zou zeggen dat dit de beste kaart is die ik ooit heb gehad.

Heeel eeeerrrrrrg moooooiii.

Greetz Nightbat.

Verwijderd

GEEN powercolor halen en NNOOIT een MX halen , want de prestaties van die kloemel kaarten vallen behoorlijk tegen
, ja nightbat mischien is een anus gts wel lekker en leuk enzow , maar de beste kaart ooit is ie zeker niet (dat zei je ook niet maar dit zeg ik)
ik ga liever voor de GF3 ultra van anus , maar aangezien die mij veels te veel geld kost heb ik ook een gts :-) (al langer hoor , en hij werkt perfect behalve bij GIANTS niet (kutspel dus)
en PURE DD bestaat niet nightbat
jij heb het weer van die duitse kut cash&carry site gehaald , dat zijn typfouten omdat het er niet helemaal op past , zeg niet is niet waar want ik weet het 100% zeker
het is een
ASUS v7700 Geforce2 GTS 32MB agp PURE DDR
niet DD

Verwijderd

Ja daar heb je gelijk in ik ga ook liever voor de geforce 3 van asus, maar is me ook wat te duur.

Maar dd moet inderdaar ddr zijn.

Greetz Nightbat

Verwijderd

Jee, iemand nog een GF2 DDR te koop? :o
Pagina: 1