Vraag

• kmarien
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05-2022
Ik zit erover te denken een Pi 4B aan te schaffen. Ik zie dat er ook een touchscreen aangesloten kan worden via DSI.

Is het mogelijk om tegelijkertijd een hdmi scherm te gebruiken?

En kan ik dan bv naar hdmi films streamen en via touchscreen bedienen? Plex of Kodi.

Beste antwoord (via kmarien op 23-09-2019 23:23)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:01

SA007

Moderator Tweaking
Daar wordt gesproken over de raspi3, dat die maar 1 framebuffer heeft, dus dat je dan niet beter kan komen dan 'beide schermen hetzelfde beeld'.

De raspi4 daarentegen heeft 2 hdmi aansluitingen, dat impliceert dat er meerdere framebuffers zijn, dus het kan zeker dat het bij de raspi4 wel kan.

Dat gezegd, hij is wel erg nieuw, ik weet niet hoeveel er al is voor het aansturen van meerdere displays met de raspi4.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:01

SA007

Moderator Tweaking
Daar wordt gesproken over de raspi3, dat die maar 1 framebuffer heeft, dus dat je dan niet beter kan komen dan 'beide schermen hetzelfde beeld'.

De raspi4 daarentegen heeft 2 hdmi aansluitingen, dat impliceert dat er meerdere framebuffers zijn, dus het kan zeker dat het bij de raspi4 wel kan.

Dat gezegd, hij is wel erg nieuw, ik weet niet hoeveel er al is voor het aansturen van meerdere displays met de raspi4.