Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het enige waarvoor ik deze computer wil gaan gebruiken is online gamen op 1440p, 144hz, met discord als voice chat en google chrome op de achtergrond voor muziek. Met deze pc hoop ik minimaal 5 jaar probleemloos vooruit te kunnen, als mogelijk ook geschikt voor VR. Gamen is mijn grote hobby dus wil ik graag een zo goed mogelijke performance in mijn games krijgen. Ik wil rainbow six siege, overwatch, remnant from the ashes, battlefield V, The witcher 3 en mogelijk toekomstige games kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximumprijs is 1600 euro inclusief verzendkosten en etc.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit wordt de eerste gaming pc die ik ooit ga bouwen, dus heb ik nog geen componenten. Mijn monitor wordt hoogst waarschijnlijk de AOC AGON AG271QX. Ik gebruik de hyperx cloud 2 headset. Lenovo k5819 kb4721 lxh-ekb-10ya als toetsenbord en de Logitech G502 Proteus Spectrum als muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
zie onderstaande build.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mij lijkt RTX heel gaaf, dus dat zou fijn zijn om te hebben, verder heb ik geen voorkeuren en sta ik open voor alle alternatieven. Tot nu toe heb ik deze lijst samengesteld:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een stille pc, maar ik heb ook een redelijk goede geluiddempende headset. Energieverbruik maakt niet uit. Afmeting is niet heel belangrijk, maar ik vind rond de 50cm hoog, 25cm breed en 50cm diep een goed formaat. Het uiterlijk maakt me niet uit, het gaat me volledig om de performance en de prijs.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te overklokken, behalve als ik dan veel geld (50+ euro) kan besparen.
Wat verwacht je van ons?
- Advies over bovenstaande build.
- Kan ik nog ergens op besparen?
- Advies! ( vooral op het moederbord en de videokaart.)
Omdat ik helemaal geen ervaring met de juiste componenten voor een build uitzoeken heb, zijn alle adviezen meer dan welkom.
Het enige waarvoor ik deze computer wil gaan gebruiken is online gamen op 1440p, 144hz, met discord als voice chat en google chrome op de achtergrond voor muziek. Met deze pc hoop ik minimaal 5 jaar probleemloos vooruit te kunnen, als mogelijk ook geschikt voor VR. Gamen is mijn grote hobby dus wil ik graag een zo goed mogelijke performance in mijn games krijgen. Ik wil rainbow six siege, overwatch, remnant from the ashes, battlefield V, The witcher 3 en mogelijk toekomstige games kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximumprijs is 1600 euro inclusief verzendkosten en etc.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit wordt de eerste gaming pc die ik ooit ga bouwen, dus heb ik nog geen componenten. Mijn monitor wordt hoogst waarschijnlijk de AOC AGON AG271QX. Ik gebruik de hyperx cloud 2 headset. Lenovo k5819 kb4721 lxh-ekb-10ya als toetsenbord en de Logitech G502 Proteus Spectrum als muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
zie onderstaande build.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mij lijkt RTX heel gaaf, dus dat zou fijn zijn om te hebben, verder heb ik geen voorkeuren en sta ik open voor alle alternatieven. Tot nu toe heb ik deze lijst samengesteld:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,- | € 195,- |
| 1 | Moederborden | Asus PRIME X470-PRO | € 135,90 | € 135,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Super Ventus OC | € 763,99 | € 763,99 |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 1TB | € 37,57 | € 37,57 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox TD500 | € 77,12 | € 77,12 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,74 | € 50,74 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 82,90 | € 82,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 103,05 | € 103,05 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 500GB | € 101,- | € 101,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.547,27 | ||
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een stille pc, maar ik heb ook een redelijk goede geluiddempende headset. Energieverbruik maakt niet uit. Afmeting is niet heel belangrijk, maar ik vind rond de 50cm hoog, 25cm breed en 50cm diep een goed formaat. Het uiterlijk maakt me niet uit, het gaat me volledig om de performance en de prijs.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te overklokken, behalve als ik dan veel geld (50+ euro) kan besparen.
Wat verwacht je van ons?
- Advies over bovenstaande build.
- Kan ik nog ergens op besparen?
- Advies! ( vooral op het moederbord en de videokaart.)
Omdat ik helemaal geen ervaring met de juiste componenten voor een build uitzoeken heb, zijn alle adviezen meer dan welkom.