Toon posts:

vraagje over webhosting

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar een goede webhosting provider waar ik ook een dns host kan krijgen voor irc dat bijv mijn irc host er zo uit ziet [Nick]blaat@mijndomein.nl
zoiets wat heb ik hiervoor nodig en waar kan ik het ut beste halen?

Verwijderd

Je hebt een provider nodig die in zn DNS *.domein.nl als A record heeft staan. Dan kun jij verder zelf via een php-scriptje de subdomeinen regelen.

• Frenzy
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
www.vevida.nl

130 piek per jaar, domein + hosting + mail
ook voor particulieren

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:11
Op maandag 30 juli 2001 17:01 schreef Frenzy het volgende:
www.ikbenals eengekaanhetspammenmaardateditACMheuswelweg.nl
Tja.. voor een objectief overzicht kun je gewoon het beste kijken op http://www.webhosters.nl

Als een bedrijf door spammen aan klanten denk te komen dan schort er iets aan hun bedrijfsvoering. En bedenk altijd... te goedkoop is uiteindelijk duurkoop!

Verwijderd

als je op irc je domein wilt zien heb je paar dingen nodig:
- eigen ip
- reverse dns
- mogelijkheid tot het draaien van een background proggie (liefst ook crontab)

als je die dingen krijgt bij een hoster (mailen!) dan kan dat wat je wilt

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 17:00 schreef Magio het volgende:
Je hebt een provider nodig die in zn DNS *.domein.nl als A record heeft staan. Dan kun jij verder zelf via een php-scriptje de subdomeinen regelen.
Zooow ook weer wat gelezen. Jij zeikt een boel mensen af maar slim ben je zelf ook niet zo erg. :r

Maar goed om even on topic te komen. Hij wil er bij IRC zo komen uit te zien:

user@mijndomein.nl

als ik vanaf mijn chello kabelmodem inlog dan krijg heel mooi te zien:

user@c3241342.wagerdorp.chello.nl etc...

Wat hij dus nodig heeft is een eigen domein met een eigen ip adres die een eigen reversed lookup heeft!

Dan kan ik je direct verwijzen naar de persoon die dit zou kunnen doen:

http://www.cb3rob.net die leveren shell accounts, daar kan je dus een irc bot installeren, daar log jij in op je eigen ip adres op die bot en je word dan doorgekickt als username@mijndomein.nl

Ik zou dat bedrijf even mailen met je wensen en over de mogelijkheden :)

Succes ermee!

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 17:27 schreef Kertje het volgende:
als je op irc je domein wilt zien heb je paar dingen nodig:
- eigen ip
- reverse dns
- mogelijkheid tot het draaien van een background proggie (liefst ook crontab)

als je die dingen krijgt bij een hoster (mailen!) dan kan dat wat je wilt
Ruk net iets eerder. :)

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 17:21 schreef The Source het volgende:

[..]
En bedenk altijd... te goedkoop is uiteindelijk duurkoop!
Daarom vraag ik 4000 gulden per maand voor een webhosting accountje, het vreemde is ik heb nog steeds geen klanten kunnen vinden die ook werkelijk klant willen worden >:)

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 17:27 schreef NewAgePerformance het volgende:

[..]

Zooow ook weer wat gelezen. Jij zeikt een boel mensen af maar slim ben je zelf ook niet zo erg. :r
Without disappointment you can't appreciate victory - Memphis Raines, Gone in 60 Seconds

Ik geloof niet dat ik mensen afzeik als ze een antwoord niet helemaal correct geven. In ieder geval kan ik niks herinneren en is het ook niet me bedoeling. Ik zeik enkel mensen af als ze gaan spammen hier op GoT (Veendam) of als ze vragen stellen die rechtstreeks in de FAQ staan en ze dus te lame zijn om te zoeken.

Verwijderd

Damn...

Verwijderd

In dat topic gaf ik ook url's en andere mensen ook en geloof me 90 procent uit eigen belang :) Vandaar dat ik zeg waarom hem afzeiken, net zoals sommige hier in het begin kwamen die spamde ook maar rond hij weet waar hij staat dus laat hij die beste gast mailen naar zijn email adres vind ik niet zo spam hoor :)

Verwijderd

Maar ik zal er ff bij zeggen dat ik een slechte middag had en hierbij ook ff mijn excuus aan jou aanbied vanwege de gemene tekst :( Jou tekst dacht ik van shit waarom nou die gast doet nou toch niets verkeerds iedereen is aan het spammen.

http://www.msn.nl :)

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 19:01 schreef NewAgePerformance het volgende:
Maar ik zal er ff bij zeggen dat ik een slechte middag had en hierbij ook ff mijn excuus aan jou aanbied vanwege de gemene tekst :( Jou tekst dacht ik van shit waarom nou die gast doet nou toch niets verkeerds iedereen is aan het spammen.

http://www.msn.nl :)
deze gast spammed te laatste weken wel erg vaak...

Verwijderd

Goed he? :) Ik had ook nog een mooi url voor een vraagje over webhosting.

http://www.google.com en dan webhosting invullen whiehoooo dagen leesplezier!

• WAcKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08-2023
Sourcere: Het woord 'webhosting' is verschrikkelijk misplaatst in je titel, vandaar ook de clueless responses van mensen.

Wat je inderdaad nodig hebt is een shell (je weet wel, een account op een *nix/*bsd bak waar je heen connect met ssh of desnoods telnet) en daar hebben ze dan meestal een hele lijst met leuke vhosts (de domeinen die anderen zien in irc) beschikbaar waaruit je kan kiezen. Shit zoals hello.i.am.a.lamer.org etc.

Je kan direct een irc programma op die shell opstarten (bitchX, ircii) en dan chatten via de shell, of je kan een irc bouncer (psyBNC) die, zoals de naam al zegt, je irc connectie bounced via die vhost. Je connect dus naar die server en die server connect weer naar je ingestelde irc servers. Er zijn ook allerhande andere leuke dingen die je met bouncers kan doen (echte away logging, simpele scriptjes, connecten met meerdere irc servers terwijl je client, mirc bijv, dat niet kan, etc).

Hoe dan ook, je bent niet op zoek naar een webhoster maar naar een shellhoster. Heel groot verschil, want praktisch alle webhosters willen niet dat je dit soort dingen gaat doen ALS je er al shell access bij krijgt in the first place.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:11
jp3 levert shell accounts... kijk maar eens op http://www.servicez.org/

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 31 juli 2001 10:48 schreef WAcKiN het volgende:
Sourcere: Het woord 'webhosting' is verschrikkelijk misplaatst in je titel, vandaar ook de clueless responses van mensen.
M'n nick heb je toch ook verkeerd? ;) ja sorry kwist niet helemaal hoe ik het moest uitleggen dus heb ik het maar zo gedaan beetje fout dus }:O

Bedankt voor alle reply's kheb gevonden wat ik moest vinden :)

Verwijderd

Ben je nou helemaal belazerd? Check je mail zometeen maar :/

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 14:51 ]

Verwijderd

Dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.