Toon posts:

Huis- tuin en keuken laptop die (heel) wat jaartjes meekan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Grutman
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 24-10 08:58
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk internet en Office-gebruik. De laptop zou wel wat jaartjes mee moeten kunnen, graag vijf jaar. De initiële snelheidsvereisten zijn niet zo bijzonder, maar om over een paar jaar nog mee te kunnen, zou ik toch liefst voor een Core i5 gaan. Er moet ook een SSD in van 512 GB. Alle persoonlijke data (zonder Windows en programma's) is nu zo'n 150 GB groot en dit zal nog wel wat aangroeien. 256 GB lijkt me daarom te krap naar de verdere toekomst toe.
Een numeriek toetsenbord is een must. Graag ook een goed (azerty) toestenbord. Grafische kaart zal niet gebruikt worden en lijkt dus een overbodige warmtebron.

Wat is je budget?
600 à 900 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Er wordt zelden op batterij gewerkt. Moet dus wel stevig zijn (lange levensduur), maar wordt maar enkele keren per jaar meegenomen (op vakantie). Daarom keek ik vooral naar stevig modellen die geheel uit aluminium (of iets gelijkaardigs) zijn gemaakt. 15" formaat ook.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb een Asus Vivobook X512FA (bekeken, maar deze bestaat helemaal uit plastic...
Ik had de Medion S6445 besteld. Deze had de BBG van begin 2019 gewonnen, maar typen lukte niet op dit toetsenbord: de toetsen staan heel ver uit mekaar. Daarom moeten terugsturen...

Nu kijk ik voornamelijk naar de Lenovo Ideapad 330S. In de winkel zag deze er best wel stevig uit en heb online een modelletje gevonden voor €625 met Ci5 en 512GB SSD:
Ideapad 330S €625

Met de Thinkpads heb ik professioneel ook goede ervaring, maar dit is wel een goedkoop model. Iemand ervaring met de Thinkpad E-serie?
Thinkpad E590 €716 (met iets sneller Ci5)

Dell heb ik ook goede ervaringen mee, maar de Inspiron 15 5000 is slechts deels uit aluminium gemaakt en de 7000 is me te duur.
De Asus viel wat tegen. Acer Swift 3 heb ik ook getest, maar begint pas bij +/- 900 euro voor zelfde hardware als hierboven...

Dank bij voorbaat voor nuttige input!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee