Op ons schuurtje wil ik samen met de buurman ook nog een paar panelen leggen. Oppervlakte (golfplaten)dak is dik 6 meter in de breedte en ca 2,5 meter in de hoogte.
We hebben twee eisen:
- Zo goed als maximale opbrengst met beschikbare oppervlakte
- Panelen / frame zwart
Ik ben toen uitgekomen bij 6x JA Solar JAM72D-00-375-BP Mono Perc Bifacial Glas panelen die we dan in portrait 6 naast elkaar gaan leggen (3 aangesloten op mijn omvormer, 3 op die van de buurman). Bij Winkelman kosten deze 182 per stuk.
Enige twijfel dat ik hierbij heb is dat de panelen bifacial zijn, maar wij de 'onderkant' niet gebruiken. Echter, qua prijs per Wp (en in het zwart) kan ik geen betere panelen vinden.
Hoe erg is het de onderkant van de bifacial niet te gebruiken?
We hebben twee eisen:
- Zo goed als maximale opbrengst met beschikbare oppervlakte
- Panelen / frame zwart
Ik ben toen uitgekomen bij 6x JA Solar JAM72D-00-375-BP Mono Perc Bifacial Glas panelen die we dan in portrait 6 naast elkaar gaan leggen (3 aangesloten op mijn omvormer, 3 op die van de buurman). Bij Winkelman kosten deze 182 per stuk.
Enige twijfel dat ik hierbij heb is dat de panelen bifacial zijn, maar wij de 'onderkant' niet gebruiken. Echter, qua prijs per Wp (en in het zwart) kan ik geen betere panelen vinden.
Hoe erg is het de onderkant van de bifacial niet te gebruiken?