Nieuwe koelkast: of een simpele oplossing?

Pagina: 1
Acties:

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Beste,

Ik sta op het punt een nieuwe koelkast te kopen, maar ik denk laat ik het hier toch even navragen. Misschien heeft iemand eerder met dit boontje gedopt.

Ik heb een eenvoudige Whirlpool tafelmodelkoelkast van ca. 10 jaar oud. Ik ontdooi 'm regelmatig.

Het volgende is aan de hand:

Er zit een draaithermostaat in van stand 0 tot 7. Hoger is koeler. Ik heb m op stand 5. Hoger kan niet, dan bevriest hij de boel.

Op stand 5 (maar ook op stand 3 en 4) laat de koelkast tot iets onder de 7 graden op lopen en dan pas begint hij met koelen tot de stand van de ingestelde thermosstaat. Bij stand 5 is dat koelen tot rond de 2 graden. Daarna slaat hij af. Daarna wacht hij af tot de temperatuur weer oploopt naar iets onder de 7 en koelt dan weer tot 2 graden.

Hij houdt dus niet constant koel tot bijv. 5 graden. In elke stand laat hij de temperatuur oplopen tot net onder 7 graden voor hij begint met koelen. Als ik m op stand 4 zet dan laat hij de temperatuur ook oplopen tot iets onder de 7 graden. En koelt dan tot bijv 3 graden en slaat dan af. Zet ik op stand 5,5 tot 6 dan gaat hij echt richting vriespunt en laat t oplopen naar 7 graden etc.

Kan ik hier nog iets aan doen, is dit normaal of toe aan vervanging?

[ Voor 4% gewijzigd door CyberMania op 21-09-2019 17:09 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:14

Onbekend

...

Kan de koelkast aan de achterkant wel normaal zijn warmte kwijt?
En de deur van de koelkast sluit goed, en er zijn geen warmtelekken langs de randen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Onbekend schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:11:
Kan de koelkast aan de achterkant wel normaal zijn warmte kwijt?
En de deur van de koelkast sluit goed, en er zijn geen warmtelekken langs de randen?
Hij staat vrij van de muren / keukenkasten in de woonkamer. Moet wel zeggen dat het me nu in de zomer opvalt (en daarom ook een thermosmeter heb gezet in de koelkast). In de woonkamer is het vanwege het warme weer de afgelopen maanden rond de 20-24 graden overdag. Ik weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben.

De deur sluit goed en de rubbers zijn intact en sluiten netjes af.

[ Voor 9% gewijzigd door CyberMania op 21-09-2019 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:55
Het klinkt als een normale werking van een koelkast met een mechanische thermostaat hoor! Je zou eens de kerntemperatuur van je spullen kunnen meten door een thermometer in een glas water te plaatsen en die een nachtje te laten staan. Het gaat tenslotte om de temperatuur van je producten, die zal bij dergelijke temperatuurschommelingen vrij constant zijn.