Mijn vraag
Ik heb een intel 4770K met 4 keer 8 GB DDR3.
Dit werkt allemaal prima. Maar van het een op het andere moment krijg ik nu met hoge regelmaat bsod of het scherm bevriest. En is reset het enigst wat ik kan doen.
Ik heb daarop de windows memory check gedraai en deze geeft aan dat er een defect is.
Ik heb daarop net zolang reeps verwijder tot dat het systeem stable was.
Uit eindelijk twee reepjes gevonden die waarschijnlijk goed waren. Maar na 5 uur toch weer crash.
Ondertussen komt je computer moeilijk door de BIOS en als hij opstart crash hij wel binnen 30 minuten.
Dus het lijkt er op dat all 4 RAM reepjes defect zijn. Dit vind ik vreemd, en ben bang dat er meer defect is.
Ik heb helaas geen andere DDR3 geheugen liggen om te testen.
Gezien het om 32 GB gaat en niet zeker weet dat de rest(CPU, moederbord) nog goed is, wil ik eerst wat meer zekerheid. Om te ver komen dat ik geld verspil.
Mijn vraag:
* Zijn er nog andere test die eventueel kan draaien om vast te stellen dat het probleem misschien ergens anders ligt?
Relevante software en hardware die ik gebruik
clean install windows 10 (1903) van een paar maanden oud.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Windows memory check -> RAM defect gevonden
Ik heb een intel 4770K met 4 keer 8 GB DDR3.
Dit werkt allemaal prima. Maar van het een op het andere moment krijg ik nu met hoge regelmaat bsod of het scherm bevriest. En is reset het enigst wat ik kan doen.
Ik heb daarop de windows memory check gedraai en deze geeft aan dat er een defect is.
Ik heb daarop net zolang reeps verwijder tot dat het systeem stable was.
Uit eindelijk twee reepjes gevonden die waarschijnlijk goed waren. Maar na 5 uur toch weer crash.
Ondertussen komt je computer moeilijk door de BIOS en als hij opstart crash hij wel binnen 30 minuten.
Dus het lijkt er op dat all 4 RAM reepjes defect zijn. Dit vind ik vreemd, en ben bang dat er meer defect is.
Ik heb helaas geen andere DDR3 geheugen liggen om te testen.
Gezien het om 32 GB gaat en niet zeker weet dat de rest(CPU, moederbord) nog goed is, wil ik eerst wat meer zekerheid. Om te ver komen dat ik geld verspil.
Mijn vraag:
* Zijn er nog andere test die eventueel kan draaien om vast te stellen dat het probleem misschien ergens anders ligt?
Relevante software en hardware die ik gebruik
clean install windows 10 (1903) van een paar maanden oud.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7 4770K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-Z87X-UD3H | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 58,80 | € 58,80 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 82,- | € 82,- |
1 | Monitoren | Dell Ultrasharp U2312HM Zwart | € 108,95 | € 108,95 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 29,- | € 29,- |
1 | Geheugen intern | Corsair CMX16GX3M2A1600C11 | € 69,38 | € 69,38 |
1 | Geheugen intern | G.Skill RipjawsX F3-1600C9D-16GXM | € 81,90 | € 81,90 |
1 | Voedingen | Corsair CX550M | € 61,04 | € 61,04 |
1 | Solid state drives | Samsung 840 EVO 250GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 491,07 |