Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw moederbord geïnstalleerd - Raar beeld op monitor

Pagina: 1
Acties:

• luke123
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-10-2019
Beste iedereen,

Nadat ik goed geholpen ben voor mijn vorige probleem (kreeg geen verbinding met monitor) bleek mijn moederbord kapot te zijn. Nieuwe gekocht en als een amateur zonet het nieuwe moederbord geplaatst. Ik kan lang beschrijven wat er mis gaat maar ik heb het gefilmd. (Zie YouTube video)

De pc start goed op maar na 2 minuten opstarten krijg ik een héél vaag beeld. Ik zie wel de kleuren terug van mijn loginscherm. Als jullie meer willen weten laat het maar horen! Moet ik gaan klooien in BIOS of zit er iets niet goed?

Alvast super bedankt!!

Het gaat hier om een i7 4790k met 16gb DDR3 en een Asus H81M - K geen externe videokaart. Verder 500gb SSD

(Ik weet dat de mobo slecht is maar dit is puur voor een maandje dan krijg ik een nieuwe laptop van werk)

[ Voor 6% gewijzigd door luke123 op 21-09-2019 15:55 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je na het vervangen van je moederbord ook een nieuwe installatie gedaan?
En kun je in veilige modus wel opstarten?

• luke123
TERW_DAN schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 15:35:
Heb je na het vervangen van je moederbord ook een nieuwe installatie gedaan?
En kun je in veilige modus wel opstarten?
Wow binnen één minuut antwoord. Nee geen installatie gedaan. Ik ben echt een super amateur. Ik heb dit bord als refurbished gekregen in een zakje zonder handleiding of wat dan ook. Moet ik iets downloaden en op een sticky zetten?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:00
luke123 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 15:33:
Het gaat hier om een i7490k met 16gb DDR4 en een Asus H81M - K geen externe videokaart.
Zoek even de exacte specs op want dit klopt van geen kant. DDR4 past niet op H81 en i7490K bestaat niet.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

luke123 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 15:37:
[...]

Wow binnen één minuut antwoord. Nee geen installatie gedaan. Ik ben echt een super amateur. Ik heb dit bord als refurbished gekregen in een zakje zonder handleiding of wat dan ook. Moet ik iets downloaden en op een sticky zetten?
Persoonlijk zou ik (zeker met dit soort vage dingen) een schone installatie doen.

Als je geen Windows 10 installatiemedium hebt kun je de Windows Media Creation tool downloaden, daarmee Windows op een USBstick zetten en daarmee je systeem herinstalleren.

• luke123
Uszka schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 15:37:
[...]

Zoek even de exacte specs op want dit klopt van geen kant. DDR4 past niet op H81 en i7490K bestaat niet.
Sorry!!! Aangepast.

• luke123
TERW_DAN schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 15:41:
[...]

Persoonlijk zou ik (zeker met dit soort vage dingen) een schone installatie doen.

Als je geen Windows 10 installatiemedium hebt kun je de Windows Media Creation tool downloaden, daarmee Windows op een USBstick zetten en daarmee je systeem herinstalleren.
Oké morgen maar even doen dan. Dankje

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
Wel nieuwe koelpasta op je CPU gedaan?

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:10

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Naast een schone installatie (Windows kan moeite hebben met verandering van hardware), heb je genoeg geheugen toegewezen aan de onboard videokaart?

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

• luke123
Elmo_b schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 16:16:
Wel nieuwe koelpasta op je CPU gedaan?
Nope.... Dank. Ook maar even aanschaffen. Dacht een moederbord, 20euro, klaar... Steeds meer bij kijken.

• luke123
NaoPb schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 16:23:
Naast een schone installatie (Windows kan moeite hebben met verandering van hardware), heb je genoeg geheugen toegewezen aan de onboard videokaart?
Even koelpasta op de processor en dan dat ook even bekijken. Dit is inderdaad een goeie

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
als je geen koelpasta gebruikt hebt weet ik je probleem al.
Je CPU wordt te heet en schiet in de stress

Niet je pc meer aanzetten tot dat geregeld is

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je CPU geen koelpasta heeft zal die iets warmer worden. Maar als je koeler er gewoon stevig opzit zal die echt niet te heet worden. Het scheelt een aantal graden, maar 't zal echt niets slopen.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:44

rdejongjr

Gnome

Koeler zit trouwens nog los, zwarte pilaartjes even terug tegen de pijltjes in zetten

• luke123
Elmo_b schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 19:14:
als je geen koelpasta gebruikt hebt weet ik je probleem al.
Je CPU wordt te heet en schiet in de stress

Niet je pc meer aanzetten tot dat geregeld is
In BIOS (zo heet dat toch?) Stond 37gr. Valt mee denk?

• luke123
rdejongjr schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 20:12:
Koeler zit trouwens nog los, zwarte pilaartjes even terug tegen de pijltjes in zetten
Zal ik doen. Dank
Pagina: 1