Android TV player aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gepebril
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-03-2023
Hi

Ik ben opzoek naar een betaalbare Android speler voor WEB video toepassingen
Dan bedoel ik niet een Android device voor Kodi, maar eentje waarbij ik content af kan spelen van Webpaginas die geen goede Chromecast support hebben, denk hierbij aan:
- NPO (af en toe werkt het niet)
- SBS6
- London Real (enkel halve episodes op Youtube)

Er zijn wel apps die beweren toch de content naar je Chromecast te kunnen streamen, echter die werken niet altijd

Eisen:
- Een van de laatste versies van Android draaien [dus er dienen nog updates uit te komen]
- Goede support te hebben van 50fps/60fps en liefst ook 24fs. Dus ik heb niks aan stotteren, want dan kan ik net zo goed mijn laptop casten.

Ik gebruik nu Chromecast icm Android telefoon, alleen voldoet dat niet altijd
Verder heb ik nog een Xtreamer staan die Kodi draait, en iig goede 24,50,60 fps support heeft
Het hoeft geen 4K/HDR support te hebben, daar ik nog steeds maar een HD TV heb

De info die ik vind gaat enkel over Kodi op Android

Alvast heel erg bedankt

Albert

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@gepebril Aankoopadvies doen we in CEA; topic is dus verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb zelf tegenwoordig een nvidia shield, daarmee kunnen andere apparatuur zoals chromecast (en xtreamer denk ik ook) de deur uit. Top dingetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:30
Ik heb ook een Nvidia Shield, top apparaat!

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gepebril
Oke. Wat er op lijkt is dat meeste dergelijke apparaten gebruiken met apps. Dus als er geen sbs6/ london real app is, zul je de video moeten starten in een webbrowser. Hoe pakt dat uit.....

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Waarom geen apps? Dan heb je geen cc, of browser nodig want gelijk aan je tv.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gepebril
@Jorgen
Wat ik achter gekomen ben. Weet niet of het 100% klopt
- Een Android speler draait niet op de zelfde Android versie als op een Telefoon, dat is een andere smaak Android, het blijkt Android TV te zijn
- De meeste apps uit Playstore kennen geen Android TV variant
- Indien je bijvoorbeeld SBS6 wilt kijken, en er is geen app in play store [die is er niet] dan moet je dus de content kijken via een browser

En ik wil weten of dat gaat, en hoeveel last je dan van gestotter hebt.

Alvast bedankt.

Albert-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@gepebril Een klein beetje klok en klepel... ;)

Je hebt inderdaad 2 soorten Android én ze komen beide voor op mediaspelers: Android en Android TV.

Android: De gebruikelijke Android die ook op je telefoon of tablet staat.
Android TV: eigenlijk een aangepaste variant van de gewone Android waarbij rekening wordt gehouden met "het grote scherm" van een tv of beamer. Veel apps kunnen prima hierop draaien, maar sommige zijn inderdaad niet beschikbaar.

KIJK was inderdaad een tijdlang niet beschikbaar, maar dat valt op te lossen met NLZiet. Daar zit het complete aanbod van KIJK ook in. NLZiet is wel beschikbaar voor Android TV.

Even terug naar de mediaspelers: er zijn er inderdaad een aantal die op Android TV draaien, zoals de Nvidia Shield, maar er zijn er ook een heleboel die op normale telefoon/tablet Android draaien.

Ik zou dus kijken of je een mediaspeler kunt vinden die voldoet aan al je afspeelwensen en daarbij checken welke Android-versie het is. Als het Android TV is, dan werkt NLZiet gewoon wel. Als het de gewone Android is, dan werken in principe alle apps gewoon zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gepebril
@Jorgen

Dank voor je antwoord.
Dit schept inderdaad wat verduidelijking
Alleen is NLZiet niet gratis en werkt met ChromeCast. Dus als ik een abbo neem, dan heb ik de Android player ook niet nodig. Het gaat me juist om video content afspelen die:
- Niet via Chromecast af te spelen is
- En ook geen app heeft, zoals SBS6

De laatste kun je wel vaak via programma's als Web Video Caster naar Chromecast sturen, alleen lukt dat niet met sommige programma's
Screencasten levert geen goed resultaat.
Dus ik ben naar iets opzoek dat gewoon werkt voor deze content. Zat ook al te denken aan Samsung telefoon met HDMI kabel, alleen lees ik dat content soms niet werkt ivm HDCP

Wellicht kan ik het beste naar een winkel stappen die media player verkoopt en het probleem voorleggen. Had verwacht dat er hier iemand op Tweakers zat die tegen het zelfde issue was opgelopen en een oplossing had gevonden.

Albert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@gepebril als je een speler koopt die op normale Android draait, heb je al die problemen niet. Die spelers zijn er voldoende.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 28-09-2019 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 23:14
Ik ben aardig tevreden met mijn android telefoons, voornamelijk omdat ik daar zelf LineageOS op kan zetten. Iemand ervaring met die goedkope set-top boxes uit China? Kan je daar custom roms opzetten?

Ik momenteel een Steam Link en de niet langer up to date versie van de Netflix, Youtube and Plex apps op mijn telefoon. Liefst vervang ik die allemaal door een enkele android set-top box. Nu kan ik op Ali en andere plekken allemaal boxes vinden; zoals deze https://www.aliexpress.co...01602_,searchweb201603_52

Een of andere mij niet bekend merk Android 9 boxje, daar staan de Chinese sites vol mee. Maar ik heb tot nu toe niet echt iets kunnen vinden over custom roms, aanpassen en ervaringen. Wellicht op Youtube wel, maar ik ben niet bijzonder goed in dat soort reviews vinden.

Edit: Toch iets gevonden op XDA -> https://forum.xda-develop...3-mini-androidtv-t3771277

[ Voor 6% gewijzigd door CrimsonRider op 01-10-2019 13:27 ]

Code, justify, code - Pitr Dubovich

Pagina: 1