Geachte mede Tweakers,
nadat mijn oud systeem waterschade heeft opgelopen (RIP) ben ik toe aan een nieuwe Game PC. Hieronder vinden jullie een lijst van Componenten die ik al heb uitgezocht. Mijn vraag aan jullie is: deel jullie ervaring die jullie hebben met deze hardware(Merk, Serie), advies over het eventuele vervangen van Producten uit deze lijst of Problemen die kunnen optreden door de gekozen Hardware combinatie.
AUB jullie advies en meningen onderbouwen. Niet gewoon zeggen, je kunt beter dit of dat motherboard nemen.
Zelf twijfel ik over de AIO waterkoeler, da de vorige heeft gelekt en dus de waterschade heeft veroorzaakt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
hoofdzakelijk gamen (3440x1440 • 100Hz/gsync 100FPS) de rest is bijzaak, zoals werken (Home office), Streaming van Films en series....
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 3000,00
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Basis onderdelen zo als boven beschreven in de Tabel (Case, CPU, GFX, SSD, PSU, RAM, Motherboard, Cooling)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel de rest maakt niet uit moet natuurlijk wel bij elkaar passen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn vorig systeem was een X79 chipset met een X-intel CPU dat zonder upgrades(GFX update alle 2 generaties) 7 Jaar lang alles op ultra draaide zonder problemen. Dit eis ik nu ook van dit systeem
Ga je overklokken?
ja maar niet meer zo extreem moet een 24/7 pc blijven
Wat verwacht je van ons?
Deel jullie ervaring die jullie hebben met deze hardware(Merk, Serie), advies over het eventuele vervangen van Producten uit deze lijst of Problemen die kunnen optreden door de gekozen Hardware combinatie.
ik zal jullie zeer dankbaar zijn voor het advies.
nadat mijn oud systeem waterschade heeft opgelopen (RIP) ben ik toe aan een nieuwe Game PC. Hieronder vinden jullie een lijst van Componenten die ik al heb uitgezocht. Mijn vraag aan jullie is: deel jullie ervaring die jullie hebben met deze hardware(Merk, Serie), advies over het eventuele vervangen van Producten uit deze lijst of Problemen die kunnen optreden door de gekozen Hardware combinatie.
AUB jullie advies en meningen onderbouwen. Niet gewoon zeggen, je kunt beter dit of dat motherboard nemen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-9700K Boxed | € 392,- | € 392,- |
1 | Moederborden | Asus ROG Maximus XI Hero | € 287,05 | € 287,05 |
1 | Videokaarten | Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC | € 1.300,50 | € 1.300,50 |
1 | Behuizingen | NZXT H710i Zwart | € 169,90 | € 169,90 |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X72 | € 184,94 | € 184,94 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-4000C18D-16GTZR | € 248,05 | € 248,05 |
1 | Voedingen | Corsair HX850i | € 172,99 | € 172,99 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 165,- | € 165,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.920,43 |
Zelf twijfel ik over de AIO waterkoeler, da de vorige heeft gelekt en dus de waterschade heeft veroorzaakt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
hoofdzakelijk gamen (3440x1440 • 100Hz/gsync 100FPS) de rest is bijzaak, zoals werken (Home office), Streaming van Films en series....
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 3000,00
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Monitoren | Acer ED347CKR Zwart | € 473,86 | € 473,86 |
1 | Toetsenborden | Logitech G910 Orion Spectrum RGB (UK) | € 185,23 | € 185,23 |
1 | Muizen | Logitech G903 Lightspeed | € 97,- | € 97,- |
1 | Muismatten | Logitech G PowerPlay Wireless Charging System | € 96,99 | € 96,99 |
1 | Gaming headsets | Logitech G933 Zwart | € 119,- | € 119,- |
1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 500GB | € 80,- | € 80,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.052,08 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Basis onderdelen zo als boven beschreven in de Tabel (Case, CPU, GFX, SSD, PSU, RAM, Motherboard, Cooling)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel de rest maakt niet uit moet natuurlijk wel bij elkaar passen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn vorig systeem was een X79 chipset met een X-intel CPU dat zonder upgrades(GFX update alle 2 generaties) 7 Jaar lang alles op ultra draaide zonder problemen. Dit eis ik nu ook van dit systeem
Ga je overklokken?
ja maar niet meer zo extreem moet een 24/7 pc blijven
Wat verwacht je van ons?
Deel jullie ervaring die jullie hebben met deze hardware(Merk, Serie), advies over het eventuele vervangen van Producten uit deze lijst of Problemen die kunnen optreden door de gekozen Hardware combinatie.
ik zal jullie zeer dankbaar zijn voor het advies.
[ Voor 11% gewijzigd door Nico K. op 22-09-2019 07:56 . Reden: typo's and Com.... ]