• Nico K.
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-04 10:53
Geachte mede Tweakers,

nadat mijn oud systeem waterschade heeft opgelopen (RIP) ben ik toe aan een nieuwe Game PC. Hieronder vinden jullie een lijst van Componenten die ik al heb uitgezocht. Mijn vraag aan jullie is: deel jullie ervaring die jullie hebben met deze hardware(Merk, Serie), advies over het eventuele vervangen van Producten uit deze lijst of Problemen die kunnen optreden door de gekozen Hardware combinatie.

AUB jullie advies en meningen onderbouwen. Niet gewoon zeggen, je kunt beter dit of dat motherboard nemen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-9700K Boxed€ 392,-€ 392,-
1MoederbordenAsus ROG Maximus XI Hero€ 287,05€ 287,05
1VideokaartenAsus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC€ 1.300,50€ 1.300,50
1BehuizingenNZXT H710i Zwart€ 169,90€ 169,90
1WaterkoelingNZXT Kraken X72€ 184,94€ 184,94
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-4000C18D-16GTZR€ 248,05€ 248,05
1VoedingenCorsair HX850i€ 172,99€ 172,99
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 165,-€ 165,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.920,43

Zelf twijfel ik over de AIO waterkoeler, da de vorige heeft gelekt en dus de waterschade heeft veroorzaakt.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
hoofdzakelijk gamen (3440x1440 • 100Hz/gsync 100FPS) de rest is bijzaak, zoals werken (Home office), Streaming van Films en series....

Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 3000,00

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1MonitorenAcer ED347CKR Zwart€ 473,86€ 473,86
1ToetsenbordenLogitech G910 Orion Spectrum RGB (UK)€ 185,23€ 185,23
1MuizenLogitech G903 Lightspeed€ 97,-€ 97,-
1MuismattenLogitech G PowerPlay Wireless Charging System€ 96,99€ 96,99
1Gaming headsetsLogitech G933 Zwart€ 119,-€ 119,-
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 500GB€ 80,-€ 80,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.052,08

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Basis onderdelen zo als boven beschreven in de Tabel (Case, CPU, GFX, SSD, PSU, RAM, Motherboard, Cooling)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel de rest maakt niet uit moet natuurlijk wel bij elkaar passen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn vorig systeem was een X79 chipset met een X-intel CPU dat zonder upgrades(GFX update alle 2 generaties) 7 Jaar lang alles op ultra draaide zonder problemen. Dit eis ik nu ook van dit systeem

Ga je overklokken?
ja maar niet meer zo extreem moet een 24/7 pc blijven

Wat verwacht je van ons?
Deel jullie ervaring die jullie hebben met deze hardware(Merk, Serie), advies over het eventuele vervangen van Producten uit deze lijst of Problemen die kunnen optreden door de gekozen Hardware combinatie.

ik zal jullie zeer dankbaar zijn voor het advies. :*) :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Nico K. op 22-09-2019 07:56 . Reden: typo's and Com.... ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:08
Je hebt een boel dure onderdelen bij elkaar gegooid, maar de antwoorden op de vragen niet beantwoord:

DAA-beleid;
2. Beantwoord de vragen
Maak een discussietopic aan. Antwoord in je openingspost op (zoveel mogelijk van) de volgende vragen. Deze vragen komen al automatisch in beeld als je een topic opent en dien je te beantwoorden om een zo duidelijk mogelijk beeld te krijgen van wat je wil. Laat deze staan. Verwijderen leidt tot sluiting van je topic.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Ga je overklokken?
Wat verwacht je van ons?
Wat voor games, welke resolutie, welke kwaliteitsinstellingen, welke framerate wens je te halen?

Tot nu toe zou het een € 3.000 systeem kunnen zijn om op te patiencen.

Ik zie nu al wat dingen die anders zouden kunnen.
- Waarom een Intel i7 ipv een Ryzen R5/R7?
- Waarom zo'n duur moederbord?
- Dure waterkoeler
- Duur geheugen
- Dure voeding
- SSD kan goedkoper (Kingston A2000)
AUB jullie advies en meningen onderbouwen. Niet gewoon zeggen, je kunt beter dit of dat motherboard nemen.
Lol, het is de bedoeling dat jij ook aangeeft waarom je voor deze spullen gekozen hebt :)

Daarmee weten wij waar je voorkeur naar uitgaat en jij belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico K.
Geachte mede Tweaker @White Feather

Bedankt voor je reply. Ik heb de post aangepast maar wil toch nog graag op je reactie reageren.

Ik snap dat er een DAA-Beleid is, deze heb ik ook aangehouden in mijn originele post, alleen in een ander formaat.

*knip* niet te vroeg concluderen ;)
White Feather schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 16:21:

Ik zie nu al wat dingen die anders zouden kunnen.
- Waarom een Intel i7 ipv een Ryzen R5/R7?
- Waarom zo'n duur moederbord?
- Dure waterkoeler
- Duur geheugen
- Dure voeding
- SSD kan goedkoper (Kingston A2000)
ik zal je vragen beantwoorden en toelichten. zo dat je ziet dat dit niet gewoon een lijst van hardware is die bij elkaar ge gooit is. hier is serieus over na gedacht en ge researched. maar op het internet vind je niet alles.

Waarom een i7, beteren Game performance. AMD is niet slecht maar gewoon slechter en er komt nog bij dat AMD nog altijd memory problemen heeft.

Waarom zo een duur moederbord:
ik vind het niet duur voor mij is dit mid-range (€108 - €505) en het gaat om performance. Heb je een beter alternatief hoor ik het graag, met uitleg graag. Ik zal dit verder toelichten: Het moet een Z390 chipset zijn liever X99 maar dit is te duur voor wat je terug krijgt dit was met X79 anders.

Dure AIO waterkoeler:
Klopt maar wel met de beste prestaties. Zo als in mijn post al gemeld is dat mijn grootste twijfel vanwege de lekkage van de vorige. Die lekkage kost mij nu een nieuw systeem :( .

Duur geheugen:
Niet met je eens, heel goede OC mogelijkheden en een van de snelste setjes. Liever had ik nog iets andere namelijk de Royal versie met CL16 maar die is niet leverbaar.

Dure voeding.
Sorry maar wat is daar nou duur aan. dit systeem moet goed en stabiel draaien zonder teveel rippels en goede efficients deze is maar 92% en met deze hardware ga je geen voeding van 50 euro kopen. Dit is al een andere dan ik zelf had gekozen.

SSD kan goedkoper:
alles kan goedkoper of duurder maar dat is niet het punt. Onderbouw je keuze kingston A2000?? 50 euro goedkoper met slechtere prestaties

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 22-09-2019 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
Nico K. schreef op zondag 22 september 2019 @ 08:39:
Geachte mede Tweaker @White Feather

Bedankt voor je reply. Ik heb de post aangepast maar wil toch nog graag op je reactie reageren.

Ik snap dat er een DAA-Beleid is, deze heb ik ook aangehouden in mijn originele post, alleen in een ander formaat.

*knip*

[...]

ik zal je vragen beantwoorden en toelichten. zo dat je ziet dat dit niet gewoon een lijst van hardware is die bij elkaar ge gooit is. hier is serieus over na gedacht en ge researched. maar op het internet vind je niet alles.

Waarom een i7, beteren Game performance. AMD is niet slecht maar gewoon slechter en er komt nog bij dat AMD nog altijd memory problemen heeft.

Waarom zo een duur moederbord:
ik vind het niet duur voor mij is dit mid-range (€108 - €505) en het gaat om performance. Heb je een beter alternatief hoor ik het graag, met uitleg graag. Ik zal dit verder toelichten: Het moet een Z390 chipset zijn liever X99 maar dit is te duur voor wat je terug krijgt dit was met X79 anders.

Dure AIO waterkoeler:
Klopt maar wel met de beste prestaties. Zo als in mijn post al gemeld is dat mijn grootste twijfel vanwege de lekkage van de vorige. Die lekkage kost mij nu een nieuw systeem :( .

Duur geheugen:
Niet met je eens, heel goede OC mogelijkheden en een van de snelste setjes. Liever had ik nog iets andere namelijk de Royal versie met CL16 maar die is niet leverbaar.

Dure voeding.
Sorry maar wat is daar nou duur aan. dit systeem moet goed en stabiel draaien zonder teveel rippels en goede efficients deze is maar 92% en met deze hardware ga je geen voeding van 50 euro kopen. Dit is al een andere dan ik zelf had gekozen.

SSD kan goedkoper:
alles kan goedkoper of duurder maar dat is niet het punt. Onderbouw je keuze kingston A2000?? 50 euro goedkoper met slechtere prestaties
*knip* laat dit maar een een mod. Volgende keer een topicreport, dan kijken wij wel of het niet volgens het beleid is

Ik zie nog steeds niet in waarom je dezelfde prestaties niet ook kunt halen met een veel goedkoper systeem. Het gaat er om dat je de 100 Hz op 3440x 1440 van je monitor haalt en daar heeft de gpu de grootste bijdrage aan. Daar heb je geen Intel i7-9700k, dure waterkoeling, zeer duur geheugen (nauwelijks meerwaarde behalve in synthetische benchmarks), dure voeding enz. voor nodig.

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,-€ 195,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,-€ 109,-
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G€ 455,05€ 455,05
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B€ 25,95€ 25,95
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS16G4D32AESB€ 73,99€ 73,99
1VoedingenCorsair RM750x (2018) Zwart€ 99,95€ 99,95
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 120,66€ 120,66
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.249,50

€ 1250 voor een set die nagenoeg hetzelfde kan (alleen niet overclocken, wat toch weinig zinvol is tenzij je voor ultieme framerates gaat op 1080p en een 240hz monitor hebt.)

8-core 3700X erbij komt op € 1.400.

De 3600 en de door jou gekozen 2080 Ti: € 2.100

2080 Ti en 3700X: € 2.250

Het is waar je zelf de prio op legt. Ik zou het wel weten. Nagenoeg geen extra performance omdat je toch door je scherm en daarna je gpu wordt gelimiteerd en niet door je cpu.

De 2080 Ti is de top of the line en dus aanzienlijk duurder dan de sub-toppers de 2080(S)/2070S/RX 5700 XT. Een Asus Rog 2080S scheelt al € 400 met de gekozen 2080 Ti).

Hetzelfde geldt ook voor de rest van de spullen, bijna € 200 voor een voeding als je met de helft ook al een verdomd goede voeding hebt. (Die € 50 reactie is gewoon flauw). En verschil in snelheid tussen de Samsung en genoemde Kingston ga je ook niet merken.

[ Voor 7% gewijzigd door br00ky op 22-09-2019 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico K.
Bedankt voor je reactie en advies,

jammer genoeg ben je niet ingegaan op wat ik heb gevraagd in de start Post of in de reactie op je eerste Post. Jouw onderbouwing is alleen Prijs, maar ik heb niet om een Prijs advies gevraagd. Je statement dat je met een 1250 Euro Rig nagenoeg het zelfde kan als een van 3000 ben ik het niet met je eens. Ik hoef geen AMD based pc, deze zijn gewoon niet goed genoeg. Als jij andere argumenten hebt behalve de prijs, ben je meer dan welkom nog te reageren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:17

br00ky

Moderator Harde Waren
@beiden, houden we het vriendelijk vanaf nu? Iedereen zijn mening :).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• White Feather
Gezien de eisen die je stelt over wat voor advies mag worden gegeven en hoe en het gebrek aan respect dat je toont, ben ik er klaar mee. Je wilt blijkbaar niet geholpen worden.

Je doet toch niets met onderbouwd advies en zelf geef je geen enkele onderbouwing waarom jouw spullen beter zijn. Je weet toch al dat je die i7 enz wilt. Hartstikke mooi spul. Succes er mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rem_NL
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-03-2024
deze set staat wel op de qvl, iets sneller en iets duurder pricewatch: G.Skill Trident Z RGB F4-4000C17D-16GTZR

Volgens mij moet deze ook nog volstaan met overklok pricewatch: Corsair HX750i

edit: Je zou eventueel ook voor een goedkopere 2080 Ti kunnen gaan en een nzxt g12 kraken en en waterkoel set (x72/62) kunnen gaan. Grootste limiet bij de boostclock op de 2080('s) is volgens mij de temperatuur van de GPU. Wellicht is het Vram minder snel te klokken op de goedkopere kaarten, dit zou eventueel nog nagezocht kunnen worden.

Maar ik sluit me wel bij het sentiment aan dat de meerprijs die je gaat betalen voor je wens (1440p 100hz/fps met g-sync) wellicht nog te overwegen valt.
je kan met het resterende bedrag (~1500) ook een leuk schilderij kopen en daar naar kijken tussen de game pauzes :9B

edit 2: lees dit misschien ook even gaat over gsync compatibility en flickering in bepaalde omstandigheden met een Nvidia kaart: https://www.reddit.com/r/...7ckr_overclock_and_gsync/

[ Voor 73% gewijzigd door Rem_NL op 23-09-2019 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ziet er mooi uit, maar oa de voeding kan wel goedkoper pricewatch: Corsair HX750 V2

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 10:34
Nico K. schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:28:
Bedankt voor je reactie en advies,

jammer genoeg ben je niet ingegaan op wat ik heb gevraagd in de start Post of in de reactie op je eerste Post. Jouw onderbouwing is alleen Prijs, maar ik heb niet om een Prijs advies gevraagd. Je statement dat je met een 1250 Euro Rig nagenoeg het zelfde kan als een van 3000 ben ik het niet met je eens. Ik hoef geen AMD based pc, deze zijn gewoon niet goed genoeg. Als jij andere argumenten hebt behalve de prijs, ben je meer dan welkom nog te reageren.
Kijkend naar de laatste reviews en algemene consensus over de ryzen 5 3600 (Zie laatste BBG en de adviestopics hier) blijkt wel dat dit eigenlijk prima performance levert tov de prestaties van ren gelijkwaardige intel processor, terwijl het veel minder kost. Die extra 1750 euro ga je in de game performance nauwelijks terugzien. Dat geld zou je kunnen besparen. Voor eventueel 4k of hogere framerates dan 100 heeft het wel zin, maar dan heb je een nieuwe monitor nodig.
Vraag me trouwens wel af waarom je per se watercooling wil na het laatste incident.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico K.
@Rem_NL en @Hackus dat geheugen had ik ook gezien alleen niet leverbaar en de 750 had ik ook eerst gekozen maar naar de calculatie word het toch best krap met die 750 Watt vandaar de 850 Watt.

Dat probleem met het flikkering was met een driver update opgelost, had ik ook eerst op mijn 1080ti

@Murcielago heb ondertussen wel 10-15 benchmarks doorzocht en de i7 is altijd net iets sneller(gaming). Alternatief is er de 3700x maar die is met een goed x570 moederbord net zo duur als intel en daar gaat toch mijn voorkeur naar.

ik heb het afgelopen jaar met een 1080ti op 3440x1440 ge speelt en die haalde bijna nooit stabiel 100fps BFV zat die tussen de 55-100

het systeem moet ook nog in 2-3 jaar goed kunnen scoren vandaar de 2080ti. de 2080 super is het net niet voor mij. En vergeet niet het is geen 2560x1440 maar 3440x1440 dat vraagt toch net iets meer. jammer genoeg zijn er niet veel benchmarks met deze reso.

En ja zo als ik al zij de AIO gaat hem denk ik niet worden, juist door mijn ervaring.

de OC word 5.0 Ghz op alle 8 cores en de GFX will ik op 2ghz voor de Core en Geheugen krijgen. hebben jullie goed alternatief voor lucht? Dark Rock Pro 4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

laat de Ti tegen de 350w aan schuren, heb je verder nog 400w over voor +-170w OC9700K en .... DR pro 4 is prima koeler. ik heb zelf de DR4 op 9700k met 4.8GHz OC

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico K.
bedankt @Hackus

ik heb op verschillende PSU calculators sites gekeken en ze adviseren allemaal 850 Watt met een Systeem max load van rond de 700 Watt.

wat zijn je temps?

[ Voor 63% gewijzigd door Nico K. op 24-09-2019 07:13 . Reden: add info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nico K. schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 06:06:
bedankt @Hackus

ik heb op verschillende PSU calculators sites gekeken en ze adviseren allemaal 850 Watt met een Systeem max load van rond de 700 Watt.

wat zijn je temps?
zijn allemaal netjes, kom amper boven de 70gr uit. wanneer je hoger clockt kan dat wat meer zijn.
(i7-7700k draait op DR4 pro)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb zelf ook een 9700k systeempje met 2080Ti erin en 32GB DDR4.

Ik gebruik zelf de Corsair 1000i model. Mobo is de Z390 Asus gaming -F.

Anders kijk je naar mijn inventaris.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_NL
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-03-2024
Wellicht is dit nog het overwegen waard?

Dikkere processor, meer cores gaan ook langer mee.
Water gekoeld door 360 aio (toch de best presterende/stilste) Meeste van dit type koelers komen van de zelfde fabriek (asetek). Ik denk dat je pech hebt gehad met je oude exemplaar.
Z390 Bord wat iets beter door de testen heen komt volgens Hardwareinfo.nl
32 GB ram wat nagenoeg net zo snel is door de lage cas latency, leverbaar is en ook zeer mooi (wellicht mooiere RGB) rgb heeft. Verschil in true latency is maar 1 nano seconde.
Het moederbord kan ook 64GB aan dus een 2e kit behoord ook nog tot de mogelijkheid (maar dan ga je over het budget 3100 euro)
Watergekoelde 2080Ti, de enige mogelijkheid om het maximale uit de 2080's te halen is toch echt de koeling, tenzij je gaat modden met power mods.
Ook hiervoor een 360 radiator aan gehouden.
Voeding met platinum rating, schijnt een topper te zijn kwa kwaliteit, en moet mijn inziens ruim voldoende zijn voor +50% power op zowel de 9900k en 2080Ti.
Past allemaal prima in je kast, heb je alleen 1 splitter nodig om het op de controller aan te sluiten.

Schijnt dat de meegeleverde koelpasta (voor gesmeerd) niet optimaal is, dus een van de betere mee genomen.

Ga je flink op de prestaties vooruit en nog 100 euro goedkoper uit ook. Ook blijven de componenten koeler.

1ProcessorsIntel Core i9-9900K Boxed€ 515,05€ 515,05
1MoederbordenMSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon AC€ 212,05€ 212,05
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Ti VENTUS GP 11G€ 1.099,-€ 1.099,-
1CasemoddingNZXT 3-Pin Fan Y Sleeved Extension, CB 3PY, Zwart€ 3,90€ 3,90
1WaterkoelingNZXT Kraken G12 Zwart€ 27,50€ 27,50
2WaterkoelingNZXT Kraken X72€ 184,94€ 369,88
1Geheugen internCorsair CMW32GX4M4C3000C15€ 202,51€ 202,51
1VoedingenFractal Design ION+ 760W Platinum€ 129,90€ 129,90
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 165,-€ 165,-
1OverclockingThermal Grizzly Kryonaut (1 gram)€ 5,49€ 5,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.900,18

edit: volgens mij heb je een 4pins splitter nodig voor de aio's pricewatch: 1 to 3-Way 4-Pin PWM Fan Splitter Cable
Pagina: 1