Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SMB connectie maken Synology NAS DSM6.2.2 met Minix Neo U1

Pagina: 1
Acties:

• navnav
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-03 09:16
Beste Tweakers,

Ik heb sinds gisteren mijn oude vertrouwde WD TV Live aan de kant gegooid omdat hij de nieuwste codecs niet meer afspeelt en ook veel haperde. Heb nu een Minix Neo U1 gekocht omdat ik spdif-out wilde en ethernet aansluiting.

Nu moet ik zeggen dt de verbinding met de WD TV live erg makkelijk was en hij ook ALLE mappen op de NAS kon vinden.

Nu ben ik al enige uurtjes aan stoeien met met de Minix Neo U1, maar kan alleen via kodi bepaalde mappen benaderen via upnp.
Via SMB krijg ik fout 2 gedeelde locatie niet beschikbaar.
SMB staat wel aan op de NAS.

Iemand een idee om mij op weg te helpen?

Grtz Edwin

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-11 21:14
Welke versie van Kodi gebruik je?

Ik zou even je SMB settings nalopen op je Synology.

Ik geloof dat verschillende versies van Kodi enkel SMB1 of SMB2 ondersteunen.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

• navnav
Bedankt voor een snelle reactie.

Kodi versie op de mediaspeler Minix moet ik even opzoeken. Ik denk XBMC 16.3. Kan dat?

SMB instelling op mijn Synology DS212J heb ik niet zo snel kunnen vinden. Alleen onder instellingen SMB 'aan of uit'. Staat uiteraard op 'aan'

[ Voor 5% gewijzigd door navnav op 22-09-2019 11:03 ]

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:47

JdM

Humbled

Je kunt voor je synology heel veel vinden op internet over de instellingen, dit lijkt mij een zoekvraag.
Probeer eens het synology ondersteuningscentrum te raadplegen

• navnav
Het is me op één of andere manier gelukt.
Heb NAS benaderd via pc (keekaltijd op telefoon via mobiele versie) en daar heb ik SMB instellingen en domein aangemaakt. Op de Minix Neo U1 heb ik als pad smb://DS212J opgegeven en toen zag hij alle mappen op het diskstation.

Bedankt voor de reacties.

[ Voor 7% gewijzigd door navnav op 22-09-2019 11:04 ]