Toon posts:

Macbook Pro verkopen zonder aankoopnota.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb ongeveer +- 6 maanden geleden een Macbook Pro aangeschaft via mijn werk. Ondertussen ben ik niet meer werkzaam bij deze werkgever maar heb ik geen aankoop nota omdat deze dus via een leverancier van het werk aangeschaft is.

Ik gebruik hem eigenlijk niet en wen ook totaal niet aan OSX. Dus ik wil deze graag verkopen, hoe kan ik dit het beste aanpakken qua garantie etc?

Kan ik diegene die hem koopt garantie bieden, zo ja kan dit gewoon bij de apple store zonder nota?

Hoor graag jullie mening / ervaringen.

Het betreft een: MacBook Pro (13-inch, 2017, Two Thunderbolt 3 ports)

Gr.

JonLeen

Beste antwoord (via Verwijderd op 23-09-2019 10:06)

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-09 19:46
Serienummer check doen op de apple website. Dat er bij hangen klaar, gezien hij B2B is gekocht heb je toch maar een jaar waarvan dus nu +-6 maanden over zijn.

https://checkcoverage.apple.com

deze dus.

[ Voor 13% gewijzigd door SpoekGTi op 21-09-2019 12:30 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
Serienummer check doen op de apple website. Dat er bij hangen klaar, gezien hij B2B is gekocht heb je toch maar een jaar waarvan dus nu +-6 maanden over zijn.

https://checkcoverage.apple.com

deze dus.

[ Voor 13% gewijzigd door SpoekGTi op 21-09-2019 12:30 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De garantie van een jaar gaat direct via Apple, en gaat op basis van het serail nummer van de MacBook. Dus niet op basis van de aankoopnota. Aanvullende garantie, waarop je recht hebt als consument in Europa, dat verkoopt via de verkoper. Daarvoor is de aankoopnota we relevant.

Kortom: zonder aankoop nota heb je nog 6 maanden probleemloos garantie.

🌞🍃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
gast schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 12:29:
De garantie van een jaar gaat direct via Apple, en gaat op basis van het serail nummer van de MacBook. Dus niet op basis van de aankoopnota. Aanvullende garantie, waarop je recht hebt als consument in Europa, dat verkoopt via de verkoper. Daarvoor is de aankoopnota we relevant.

Kortom: zonder aankoop nota heb je nog 6 maanden probleemloos garantie.
Zelfs met aankoop bon, omdat hij dan een aankoopbon produceert van een distri naar zijn bedrijf, dus gewoon een zakelijke aanschaf, cq inkoop factuur. En Business 2 Business heeft nou eenmaal maar gewoon 1 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja true. Hoewel sommige winkels wel meer dan een jaar bieden, ook zakelijk.

🌞🍃