Op 19 april van dit jaar kocht ik bij de BelCompany in Zaandam en nieuwe GSM.
Mijn keuze was de Siemens S40, de aanschafprijs van het betreffende toestel ligt ommenabij de 1100,- gulden.
Ik kocht het toestel in combinatie met een Dutchtone Allin 360 pakket voor 2 jaar, voor 179,- gulden.
Dezelfde dag kwam ik er al achter dat het toestel een software fout bevatte, ook was mijn batterij met minimaal gebruik al na 1 dag leeg. Terwijl hij op z'n minst 250 uur stand-by kan staan.
Omdat ik het vrij druk had in die periode, bracht ik het toestel op 7 juni, terug naar de BelCompany.
Garantie was geen probleem.
Daarnaast kreeg ik nog eens te horen dat de software fout al lang bekend is bij Siemens maar weigert het toestel uit de handel te halen en met nieuwe software uit te leveren.
Nou ja, ik had zelf al gebeld naar Siemens en de reparatie zou ongeveer 2 tot 10 werkdagen duren.
Is nog te doen.
BelCompany zou het toestel de volgende dag naar Siemens sturen en ik kreeg een leen toestel.
Na 4 weken begon ik me toch af te vragen, waar mijn toestel bleef.
Ik belde naar de BelCompany, die zouden Siemens bellen en ik zou terug gebeld worden.
Ik kreeg te horen dat er zoveel toestellen waren geretourneerd dat het wat langer zou duren.
Na een week belde ik zelf maar weer eens naar Siemens.
"Toestel is net een paar dagen bij een ons binnen, dus het kan nog wel ff duren", was het antwoord.
Weer een week later belde ik weer naar Siemens.
"Tja, de huidige software bevat ook een fout en volgende week maandag of vrijdag komt de nieuwe software binnen."
Oftewel, zowieso weer een week wachten.
Anderhalve week daarna, op 30 juli, maar eens bij de BelCompany binnengestapt.
Medewerker belt naar Siemens.
Toestel gaat met spoed in behandeling, maar er kan niet gezegd worden hoe lang het nog gaat duren.
Ook wegens vakantie is de reparatie tijd verschoven tot maximaal 15 werkdagen.
Bij thuiskomst zelf maar eens bellen naar Siemens.
Medewerkster aan de lijn vertelt mij dat er spoed achter gezet is.
Ook vertelt zij mij, dat het toestel bij hun op 11 Juli is binnengekomen en dat vanwege de reparatie duur van 15 werkdagen, Siemens tot a.s. woensdag de tijd heeft om het toestel te maken.
Ik vertelde de vrouw dat ik tot maximaal Dinsdag 7 augustus wacht op het toestel en dat ik daarna stappen zal ondernemen, zowel tegen Siemens als tegen BelCompany, want BelCompany heeft dus verzaakt het toestel de volgende dag op te sturen.
Wat zijn mijn rechten in deze zaak en wat kan ik eisen van beide?
Want ik vind dit toch wel te belachelijk voor woorden.