hoge prijzen distributeur ???

Pagina: 1
Acties:

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:11
Ik heb hier bij mij in de stad een computer zaakje zitten, als ik daar langs ga voor wat prijzen van bijvoorbeeld een logitech mouseman optical muis, dan zoekt hij het op en kijk ik via de pricewatch van tweakers naar de prijs, en die van tweakers ligt er echt enorm onder.

die man van de computer winkel vertelde dat hij al 135,- ex btw bij zn distributeur betaalde voor die muis terwijl ik hem voor 132,- ongeveer in de pricewatch zag.

ditzelfde kwam ook voor bij infineon geheugen enzo.

kan dit nu aan zijn distributeur liggen ??
of komt het puur doordat die andere bedrijven een hogere afname hebben ?

Verwijderd

kan wezen dat sommige winkels hun spullen uit Duitsland halen die zijn iets goedkoper...

Ik heb het even nagekeken... bij de distributeur waar ik me spul weg haal kost hij iets meer dan 100piek.. dus die man poept onzin :)

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Wie getild wordt, moeten tillen om zelf niet te getillen....

Ja ja ja Nee !!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op maandag 30 juli 2001 16:30 schreef mgfun het volgende:
kan wezen dat sommige winkels hun spullen uit Duitsland halen die zijn iets goedkoper...

Ik heb het even nagekeken... bij de distributeur waar ik me spul weg haal kost hij iets meer dan 100piek.. dus die man poept onzin :)
Mooi voorbeeld van bovenstaande is Gistron (Gewoon via nederlandse taal en firma bestellen (particulier)) en je krijgt gewoon van de duitse gistron een factuur die omgerekend is naar NLG, en die krijg je dan netjes opgestuurd van die nederlandse "zooi"

20*350ZO45°

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Duitsland is een vrij groot land, en dan scheelt het toch een paar % als je 10 keer zoveel afneemt. Die boer bij jou koopt er misschien 10 terwijl die andere zaak die de goedkoopste is misschien wel 1000 in heeft gekocht

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• NoReseth

hmmz, tis wel erg vreemd dat hij zegt dat hij heel goedkoop is terwijl ik in de pricewatch alles goedkoper krijgen kan.
maar hij gaat het uitzoeken zei die, en tsja een andere distributeur zal wel nodig worden dan denk ik zomaar >:)

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Heb hier een Logitech Mouseman WHeel Optical staan die is nabij de 80 piek exc btw. dus die kerel tilt je echt

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• NoReseth
Op maandag 30 juli 2001 16:44 schreef cool0 het volgende:
Heb hier een Logitech Mouseman WHeel Optical staan die is nabij de 80 piek exc btw. dus die kerel tilt je echt
maar een Logitech Mouseman WHeel Optical is een andere als de logitech mouseman optical muis want die jij daar hebt is in de pricewatch maar 108 gulden, die waar ik het over heb 140 ...

maar welke distributeur is dan wel goed ??zodat ik tegen hem kan zeggen van die distributeur is wel goed
(of mogen jullie geen namen noemen van distributeurs ? )

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

bestel je hem toch lekker ergens anders :? komen er wel weer een paar verzendkosten overheen...maar dat mag de pret niet drukken toch....

....of probeer es in duitsland te bestellen eVendi is een leuk begin (duitse pricewatch)

Greetz

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

dubbelpost

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• NoReseth
Op maandag 30 juli 2001 16:48 schreef sjolmers het volgende:
bestel je hem toch lekker ergens anders :? komen er wel weer een paar verzendkosten overheen...maar dat mag de pret niet drukken toch....
tuurlijk ik bestel hem net zo makkelijk ergens anders, maar die man staat dus open voor andere distributeurs, dus als ik zegmaar kan zeggen van die is veel beter dan ken ik gewoon hier in de stad voor goedkoop mn spullen halen >:)

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

denk het wel je hebt een paar leveranciers.
ECL
BAS computers
ICP
Goldpoint

BTW heb alleen een Logitech Mousman optical Cordless kunnen vinden in de prijzenlijst. die is nabij de 120 exc btw

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• NoReseth
Op maandag 30 juli 2001 16:50 schreef cool0 het volgende:
BTW heb alleen een Logitech Mousman optical Cordless kunnen vinden in de prijzenlijst. die is nabij de 120 exc btw
maar als hij 120 exc btw is kom ook je volgens mij niet in de buurt van de 140 gulden voor die muis , hoe zouden die bedrijven in de pricewatch dan zo goedkoop die muizen kunnen leveren ?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op maandag 30 juli 2001 17:06 schreef pvanwelt het volgende:

[..]

maar als hij 120 exc btw is kom ook je volgens mij niet in de buurt van de 140 gulden voor die muis , hoe zouden die bedrijven in de pricewatch dan zo goedkoop die muizen kunnen leveren ?
Bij de distributeur (waar ik kan bestellen)
Cordless Mouseman Optical/3Btn USB PS2
LOGITECH
103,00 NLG
Das excl. BTW, dus inclusief is dat 122,57
Dus het kan makkelijk :)

Verwijderd

Deze prijs was dus Incl BTW :)

• NoReseth
Op maandag 30 juli 2001 17:13 schreef BrZ het volgende:

Das excl. BTW, dus inclusief is dat 122,57
Dus het kan makkelijk :)
welke distributeur is dat dan ?
en hoe duur wordt hij dan zegmaar als ik hem bijvoorbeeld bij jou zou willen kopen
want ik ben nou toch wel benieuwd hoe duur die dan wordt ongeveer

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op maandag 30 juli 2001 17:20 schreef pvanwelt het volgende:

[..]

welke distributeur is dat dan ?
en hoe duur wordt hij dan zegmaar als ik hem bijvoorbeeld bij jou zou willen kopen
want ik ben nou toch wel benieuwd hoe duur die dan wordt ongeveer
Dit is via Techdata, maar aan doorverkoop/handel doe ik niet, kheb andere redenen dat ik daar kan bestellen :)

• NoReseth
Op maandag 30 juli 2001 17:23 schreef BrZ het volgende:

doorverkoop/handel doe ik niet, kheb andere redenen dat ik daar kan bestellen :)
ik dacht dat je misschien zelf eigenaar van een winkel of bedrijfje was ofzo, i.i.g. bedankt voor de info :+

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Mja lijkt me heel simpel. De meeste mensen hebben economie gehad op school. Een gistron is allicht goedkoper dan de kleine PC handel bij jou om de hoek. Die man koopt in kleine volumes in en krijgt dus zelf weinig korting. Verkoopt kleine volumes en moet dus per stuk meer marge rekenen om winst te maken. Gistron zit in the middle of nowhere in een relatief goedkoop pand. Jouw PC man zit hoogstwaarschijnlijk in het centrum met een torenhoge huur.

De kleine PC zaak verweert zich meestal met de "betere service" die ze bieden. Is ook niet altijd waar...

Ik zou het ook erg prettig vinden als de PCboer om de hoek bij mij dezelfde lage prijzen als in de pricewatch kon leveren, is alleen niet zo :'(

Owjah, vergeet je de verzendkosten even niet mee te rekenen. Kan die wheelmouse 20 piek goedkoper zijn in de pricewatch, er komt nog een rekening bovenop voor het verzenden onder rembours. Dus alleen voor duurdere dingen (HD of brander) is het rendabel om bij de postordermannetjes te bestellen.

Succes met het vinden van een goedkopere leverancier voor je PCwinkel om de hoek. Laat even weten welke het is geworden, geef ik die naam ook even door :)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Pagina: 1