i740 kapot of gaat ie niet samen met WinME of SiS?

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik heb laatst een i740 kaartje gekocht voor mijn broer, ter vervanging van zijn SiS 6326 :r kaartje, het kaartje doet wel textmodi en standaard VGA doet ie gewoon, maar zodra ik de Windows (win9x) drivers heb geinstalleerd, krijg ik een compleet gescrambled beeld ipv een windows desktop. Ligt dit er aan dat de i740 niet compatible is met WinME of met de SiS5600 :r chipset, of is het kaartje kapot?

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

wat voor kaart is het precies, gebruik je de Intel drivers of de drivers van de kaart-bakker?

de betaler vervuilt

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:22
Intel i740 op een non-intel chipset? Installeer zeker de laatste AGP VxD voor die SiS chipset, probeer dan nog maar es wat.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
installeer van de intel 740i NIET de laatste drivers (volgens mij 4.0)

gewoon lekker de 3.0 driver nemen.

de werken hetr best.

ik kreeg onwijs last met de nieuwe drivers

• Gabriel-LG
Het gaat hier om een Daytona i740, ik had eerst de intel drivers geprobeerd (de nieuwste), toen kreeg ik de foutmelding dat mijn display adapter niet goed werkte, dus heb ik later de Daytona (uit 1998) geinstalleerd, maar toen kreeg ik allemaal paarse, groene rode strepen en friemeltjes op het beeld

Verwijderd

Bij mijn diamond i740 staat dat het niet gegarandeerd is dat ie ook op niet intel chipsets werkt. En die kaart werkt dus ook niet op mobo's zonder intel chipset. :(
Zal dus bij jouw wel ongeveer het zelfde zijn.

• Gabriel-LG
Ik heb de nieuwste chipset drivers geinstalleerd, maar het hielp nix, hoewel er wel in de readme stond dat het "i740 boot problem" was opgelost, maar die heb ik dus nooit gehad, alleen maar een gescrambled beeld...

• Tjark
  • Laatst online: 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Een i740 op een non-intel chipset board moet je niet doen. Levert gewoon teveel problemen op. Bespaar je zelf een heleboel kopzorgen en koop een V3 of liever nog een TNT1 of 2. Die moet je voor 50-100,- kunnen krijgen en werken _veel_ beter dan die i740 (zelfs m'n vriendin merkte het toen ik d'r i740 door een TNT1 verving) :)

*insert signature here

Verwijderd

D'r wordt hier weer heerlijk p los gel*ld. De 740 is inderdaad nogal gevoelig voor bepaalde mobo's, maar heb hem vroeger (was m'n eerste 3D-kaart!) met succes op diverse via-bordjes en volgens mij ook op amd chipset gedraaid. En er waren ook Intel-chipset bordjes waar ie het gewoon NIET op deed... 't bleef altijd een verrassing... ik heb zelfs een MONITOR gehad waar ie niet compatible mee was, LOL :+

Anyhow, als ie het niet doet dan houdt het op he, ik geloof dat die daytona ook geen flashrom heeft, anders kun je de 2.39 videobios nog ff proberen te flashen. Ik heb trouwens ooit ook een 2.39 TSR gemaakt, staat vast nog wel op mijn homepage dus je zou die ook in de autoexec kunnen zetten om te kijken of dat wat uitmaakt.

De laastste 4.0_9 drivers willen ook nog wel eens helpen, hoewel WinMe officieel niet eens gesupport wordt geloof ik...

Hoe dan ook, voor today's games is ie retetraag dus als je problemen blijven, koop dan voor 50,- of minder een 2ehands kaartje bv tnt1...

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Intel 740/810 loopt goed bij mij op de zaaak. Windows ME ja. Gewoon de Intel drivers gebruiken. Ik heb ook een daytona.

Bij mij zat hij op een abit BX6 (BX440 chipset) met een PIII450. No problemo.

• Tjark
  • Laatst online: 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Maar dat zijn ook allemaal intel chipsets...

Installeer dat kaartje maar eens op een ALi bord... veel succes (Verder: een vriend van me heeft 't ooit geprobeerd met z'n Aopen AX59 Pro VIA mpv3 chipset oid: veel crashes)

*insert signature here

• Gabriel-LG
Hij werkt in elk geval niet in een MSI KT266pro, deze geeft geen beeld en halverwege blijven de D-leds hangen en krijg ik een beepcode... (beepcode: -........ )
Pagina: 1