Toon posts:

Domeinnaam registrar met subdomeinen en dynamische dns

Pagina: 1
Acties:

• puydt
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 17-05 01:00
Hallo,

Ik ben opzoek naar een domeinnaam registrar voor een .be domein, die het gebruik van meerdere subdomeinen toelaat en waarbij het Address record (A) IP-adres kan worden geupdate via een dynamisch dns protocol.

Kort even situeren: ik draai een selfhosted webpagina met nog wat extra services die momenteel enkel bereikbaar zijn via mijn extern IP-adres (dat wel eens durft wijzigen). Hiervoor zoek ik dus een domeinnaam.

Voor dynamisch dns heb ik al No-IP en dyndns overwogen, maar deze zijn vrij duur voor slechts 1 domeinnaam nodig te hebben (en de domeinnaam moet vaak nog apart aangekocht worden).
Ik heb ook kort eens gekeken om Google hun service als oplossing te gebruiken, zij laten nog geen .be domeinnaam toe, maar hebben wel ondersteuning voor subdomeinen (meer kost?) en dynamische dns.

Kent iemand een andere registrar die misschien wel aan al mijn voorwaarden voldoet?

Met vriendelijke groeten,
Puydt

• spone
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Kan je voor je dynamische records ipv een A-record niet bijvoorbeeld een CNAME record maken die dan naar een dynamisch no-ip.com of dyndns.org subdomein wijst?

Dus iets als dat subdomein.domein.be een CNAME is naar puydt.dyndns.org?

• SRich
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 26-11 15:12
Precies en anders zou ik een nederlandse registrar zoeken, die ondersteunen dat wel...

Het grote adblocking topic

• spone
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Iets wat mij zo qua registrar te binnen schiet waar je met wat knutselwerk je eigen dynamische DNS kan inrichten is Transip(.nl/.be). Of eventueel OpenProvider, maar volgens mij is dat meer B2B.

• BAJansen
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 09:35
Het is niet helemaal een registrar, maar als je elders een domeinnaam hebt geregistreerd kun je eventueel de DNS via Hurricane Electric laten lopen welke in ieder geval wel dynamic DNS ondersteunt: https://dns.he.net/

• Vorkie
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
TransIP.be heeft een API?

https://www.transip.be/transip/api/

• puydt
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 17-05 01:00
Bedankt voor de input, ik heb jullie raad opgevolgd en gekozen voor de 6 euro per jaar oplossing:
- Domain registrar one.com voor een 6 euro per jaar .be domein met een voldoende (ongelimiteerd?) aantal subdomein
- Dynamische DNS gratis via dynu.net die als CNAME ingesteld wordt bij one.com
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee