[Outlook]X-header toevoegen gebaseerd op To: adres

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:04
Ik zou graag aan een uitgaande mail een X-header property toe willen voegen met VBA.
Mijn Google tocht heeft me opgeleverd dat je hiervoor PropertyAccessor.SetProperties kunt gebruiken. Zie
https://docs.microsoft.co.../outlook.propertyaccessor

Maar hiervoor heb je een SchemaNames nodig wat een unieke waarde is blijkbaar. Maar hoe kan ik deze achterhalen? Deze moet uniek zijn wereldwijd, en wordt ongetwijfeld gecheckt door de mailserver die ontvangt. Ergo, de mail bounced waarschijnlijk als ie niet klopt.

Iemand die hier iets over kan zeggen? Er moet een header x-mail-secbypass: true toegevoegd worden aan de mail.

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Paultje3181 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 22:28:
...
Maar hiervoor heb je een SchemaNames nodig ...
Waar haal je dat vandaan?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Paultje3181
Syntax
expression. SetProperties( _SchemaNames_ , _Values_ )

Uit de link voor SetProperties

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

https://interoperability....ROPS/%5bMS-OXPROPS%5d.pdf

Althans, daar staan alle properties die mapi ondersteunt. Wil niet zeggen dat ze allemaal readable en writable zijn. Voor uitgaande mail moet je een event handler op je outbox hebben, maar daar staat-ie maar heel kort. Kan zijn dat de handler pas fired als de mail al verzonden is

[ Voor 62% gewijzigd door Brahiewahiewa op 21-09-2019 19:52 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Die EventHandler zit in de send button in Outlook. Als je in de vba-editor bij ThisOulookSession een sub maakt die getriggerd wordt voor je Item.To werkt het. Je kunt dan bijv. een messagebox tonen met "Deze mail wordt beveiligd verzonden. Wil je dit?". Als je hier een vbYesNo van maakt, kan je bij de Nee optie de X-header toevoegen, waardoor hij onbeveiligd verzonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

code:
1
MailItem.PropertyAccessor.SetProperty("http://schemas.microsoft.com/mapi/string/{00020386-0000-0000-C000-000000000046}/X-Test", "MyValue"))

schijnt te werken in outlook 2013 en lager, in het geval je een POP3 transport hebt. Heb je IMAP transport of MAPI dan werkt het niet. En in outlook 2016 werkt het ook niet

Je OP herlezend heb je denk ik een verkeerde voorstelling van de rol van de GUID. De GUID is door microsoft vastgesteld en wordt lokaal op jouw machine vertaald in - hopelijk - de opdracht om een x-header toe te voegen. Als die remote vertaald zou worden zou het nogal een grote attack vector zijn voor het toch al zo kwetsbare mail systeem

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Klopt, hij wordt dan ook lokaal toegevoegd. De mailserver is ingericht om eerst een check te doen op de aanwezigheid van deze X-header en vervolgens de routering te kiezen (beveiligd of niet-beveiligd). De smtp-server accepteert alleen 1 domein en alleen als het doel naar een ander domein is, wordt de mail gecontroleerd op de header.
Pagina: 1