Godot Game Engine

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jxx
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Mensen die hier mee aan de slag gegaan zijn?

Het is een opensource game engine en je kunt er gratis oa Android games mee ontwikkelen.

https://godotengine.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

In het kader van 'Zin In Een Project' rondgekeken bij Epic en Unity. Voor mij als knutselaar zonder IT opleiding, maar met ervaring en durf uitgekeken naar een gratis alternatief.

Niet vanwege de prijs hoor, want wanneer iets bevalt doneer ik (max) 50 piek. Eerlijk is eerlijk.
En dat vind je dan ook terug in de spelregels, je mag zowat alles met Godot.

In tegenstelling: toen ik in de faq voor assetverkopers bij Unity zag dat ontwikkelaars aangemoedigd worden om hun asset voor 50+ dollar te verkopen, realiseerde ik me dat deze mensen niet voor het programma willen zorgen, maar dat de financiele kant meer hun ding is.

Vandaar dat ik nu kies voor Godot en ben me aan het inlezen en wil wat leren programmeren in c#.

Je kunt van Visual Basic de 'community edition' trouwens kosteloos downloaden, mss een tip.
Ik zal dit topic volgen en evt contributen als ik iets zie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
vinz98 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:34:
Je kunt van Visual Basic de 'community edition' trouwens kosteloos downloaden, mss een tip.
Van Visual Studio ;)

Visual Basic <> Visual Studio (en Visual Basic Community bestaat dus niet) ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

vinz98 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:34:
In het kader van 'Zin In Een Project' rondgekeken bij Epic en Unity. Voor mij als knutselaar zonder IT opleiding, maar met ervaring en durf uitgekeken naar een gratis alternatief.

Niet vanwege de prijs hoor, want wanneer iets bevalt doneer ik (max) 50 piek. Eerlijk is eerlijk.
En dat vind je dan ook terug in de spelregels, je mag zowat alles met Godot.

In tegenstelling: toen ik in de faq voor assetverkopers bij Unity zag dat ontwikkelaars aangemoedigd worden om hun asset voor 50+ dollar te verkopen, realiseerde ik me dat deze mensen niet voor het programma willen zorgen, maar dat de financiele kant meer hun ding is.

Vandaar dat ik nu kies voor Godot en ben me aan het inlezen en wil wat leren programmeren in c#.

Ik zal dit topic volgen en evt contributen als ik iets zie!
Wat is de reden dat je met C# aan de slag gaat en niet me GDScript?
Zijn er buiten dat je met C#/Mono ook later uit de voeten kunt in Unity nog andere voordelen?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

MrMonkE schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:03:
[...]

Wat is de reden dat je met C# aan de slag gaat en niet me GDScript?
Zijn er buiten dat je met C#/Mono ook later uit de voeten kunt in Unity nog andere voordelen?
De Asset store is een grote, eveneens de hoeveelheid tutorials. Verder is het in Unity best gemakkelijk om een grote hoeveelheid data best goed aan de praat te krijgen, de engine zelf is redelijk snel. Als je met VR aan de gang gaat is SteamVR ook wel een goede, een hoop geneuzel is al geregeld. Je wilt niet tracking gaan uitvogelen, dat moet gewoon werken. Net als input en dergelijke.

Verder is C# gewoon een leuke taal, plus je kunt voor een groot deel gewoon .Net libraries gebruiken. Voor een project heb ik een webserver in F# geschreven en dat werkt prima in de Unity runtime.

Godot staat nog wel op het lijstje. :)

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Heh C# ken ik wel.. ook de assetstore van unity. Heb zelfs wat assets.
Ik bedoelde eigenlijk alleen te vragen: Waarom Godot met C# en niet Godot met GDScript?
Ik zag dat het twee aparte downloads zijn. Ik heb die zonder C#/mono genomen.
@Sandor_Clegane

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

C# zou door de meeste engines gebruikt worden. Wel een goeie tip wat over GdScript te gaan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

MrMonkE schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:32:
Heh C# ken ik wel.. ook de assetstore van unity. Heb zelfs wat assets.
Kk bedoelde eigenlijk alleen te vragen: Waarom Godot met C# en niet Godot met GDScript?
Ik zag dat het twee aparte downloads zijn. Ik heb die zonder C#/mono genomen.
@Sandor_Clegane
Ah zo, ik lees goed. :)

Less alienation, more cooperation.

Pagina: 1