Mijn vraag is hoe je een dropdown dus met gegevensvalidatie kan combineren met de ALS functie die weer naar een formule moet wijzen.
Ik heb een keuzemenu gemaakt van 4 onderdelen. Hier moet ik zelf uit kiezen dus bijvoorbeeld keuze 1, 2, 3, 4. Verder is er een lengte berekend bijvoorbeeld 6 meter. Als deze lengte langer is dan 7 meter dan moet ik een andere formule gebruiken dan als de lengte 7 of lager is. Ook maken de keuzes nog uit voor de formule.
Nu moet ik deze 2 vragen combineren. Dus als ik kies voor keuze 2 en de lengte is lager dan 7 meter moet excel automatisch de formule berekenen. Mijn vraag was of dit kan?
De formule gaat als volgt bij een lengte van 7 meter of lager: (0,8 * L) / 25
Hierbij is de lengte berekend (in dit voorbeeld 6 meter)
De formule voor groter dan 7 meter is (0,8*L^2) / (175*10^3).
Weet iemand hoe je deze functies met elkaar kan combineren?
Ik heb een keuzemenu gemaakt van 4 onderdelen. Hier moet ik zelf uit kiezen dus bijvoorbeeld keuze 1, 2, 3, 4. Verder is er een lengte berekend bijvoorbeeld 6 meter. Als deze lengte langer is dan 7 meter dan moet ik een andere formule gebruiken dan als de lengte 7 of lager is. Ook maken de keuzes nog uit voor de formule.
Nu moet ik deze 2 vragen combineren. Dus als ik kies voor keuze 2 en de lengte is lager dan 7 meter moet excel automatisch de formule berekenen. Mijn vraag was of dit kan?
De formule gaat als volgt bij een lengte van 7 meter of lager: (0,8 * L) / 25
Hierbij is de lengte berekend (in dit voorbeeld 6 meter)
De formule voor groter dan 7 meter is (0,8*L^2) / (175*10^3).
Weet iemand hoe je deze functies met elkaar kan combineren?