Aankoopcheck van componenten voor nieuwe pc build

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Android27
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-01-2023
Hallo Tweakers,

Ik heb een lijstje samengesteld voor het bouwen van mn nieuwe pc en zou graag horen of de onderdelen allemaal goed met elkaar gaan werken. Ik ben hier vrij nieuw mee maar heb me (hopelijk) aardig ingelezen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga mn pc voornamelijk gebruiken voor wat gaming (hoeft niet heel extreem), GIS software, wat muziekproductie en zo nu en dan wat fotobewerking.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik gebruik deze onderdelen die ik nog heb. De 5700 is onlangs voor een mooie prijs aangeschaft. De prijs woog prima op tegen een mindere kaart met betere koeling. Vandaar deze keuze. Er zit ook nog een hdd bij van 1tb:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenXFX Radeon RX 5700€ 369,-€ 369,-
1BehuizingenCooler Master CM 690 II Advanced€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesIntegral V Series V2 (retail) 240GB€ 41,14€ 41,14
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 410,14

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht dit lijstje aan te vullen met de volgende producten:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,-€ 195,-
1MoederbordenMSI B450 Gaming Plus Max€ 97,85€ 97,85
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESCK€ 78,99€ 78,99
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 437,79

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Bovenstaand is ongeveer het budget dat ik eraan wil besteden. Mag zo'n 50 meer of minder. Mochten jullie nog advies hebben dan hoor ik dat graag. Qua moederbord wil ik voor een MAX versie gaan ivm bios update gereed voor de ryzen. Ik heb gelezen op het forum dat je enigszins behoudend kunt zijn in het aantal Watt bij de psu die je aanschaft (minder dan veel mensen denken). De Bitfenix leek mij wel prima kwaliteit. Is 450W genoeg? Ik heb natuurlijk overal wat proberen af te schaven om zo'n goed mogelijke build voor zo weinig mogelijk geld samen te stellen maar het leek me ook wel een goed plan om niet voor de meest goedkope psu te kiezen. Het setje RAM staat geloof ik niet bij de qvl maar zou toch gewoon moeten werken? Of zouden jullie toch kiezen voor een set die wel op de qvl staat? Verder ben ik voorlopig niet van plan te overclocken.

Wat verwacht je van ons?
Ik lees graag jullie meningen over de build.

Alle reacties

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik zou voor een Seasonic voeding gaan, 550W.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1112039;829901/

[ Voor 4% gewijzigd door bierschuit op 20-09-2019 21:35 ]

• bierschuit
  • Niet online
550W, 10jr gar, volledig modulair, single 12v lijn, waarom niet.
Voeding is tevens het efficienst met ongeveer 50% load van totale vermogen en heeft met 550W een iets zekerder toekomst perspectief.

Oh ja de ventilator is ook semi passief. :)

[ Voor 10% gewijzigd door bierschuit op 20-09-2019 22:21 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:32
Wel de slechtste high-end voeding van de laatste jaren die uitvalt of blackscreens oplevert icm sommige videokaarten en waarbij de ripple out of spec gaat bij hoge belasting. Niet voor niets heeft Seasonic al na 2 jaar een opvolger in de vorm van product: Seasonic Focus GX

• bierschuit
  • Niet online
Nou, dan is die beter en zou ik die kiezen. :)

Goed opgezocht en medegedeeld!

• Android27
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-01-2023
Bedankt voor de tips!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:32
bierschuit schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 23:33:
Nou, dan is die beter en zou ik die kiezen. :)
Er zijn nog geen praktijkervaringen en/of reviews van de Focus GX dus om te zeggen dat het een betere koop is is wat voorbarig. Er zijn genoeg alternatieven waarvan bekend is dat ze wel goed zijn zoals de Bitfenix Formula Gold uit de TS, Bitfenix Whisper, Corsair RMx 2018, be quiet! Straight Power 11 en Fractal Design ION+.

• bierschuit
  • Niet online
*knip*
Prettige dag.

[ Voor 51% gewijzigd door br00ky op 21-09-2019 15:44 ]

Pagina: 1