Toon posts:

Problemen met Asus 7100 /t

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb gisteren mijn nieuwe videokaart binnengekregen en natuurlijk meteen geïnstalleerd. Maar bij het spelen van welk spel dan ook (Q3, UT, SoF) crasht mijn peeseetje (Abit BP-6, C400, 128M). Ik heb van alles geprobeerd. De meegeleverde drivers (Asus 5.30), nieuwere Asus drivers (5.33) laatste nVidia Reference maar no go. Win98SE opnieuw geïnstalleerd, Win98 geïnstalleerd maar het mocht niet baten. Heeft iemand een idee hoe dit komt en of het op te lossen valt en zo ja, hoe?

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Dat kan veel verschillende oorzaken hebben ... misschien heb je hier iets aan:

http://www.tweak3d.net/faq /

Thnx to Christopher Hill :).

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, maar wederom geen succes... ik heb nu alles eruit gegooid wat eruit kan, maar nog steeds lockups zodra ik aan een 3D-spel begin...

Verwijderd

The Rule het kan ook gewoon aan je kaart liggen: Ik heb inmiddels mijn tweede V7100/T

De eerst crashte continue, niet stabiel etc.

Even omgeruild bij SWW (10 punten) en nu loopt hij stabiel met het geheugen op 225 mHZ.

Advies: ruil hem even om voor een ander exemplaar.

-MiKe- out.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik vrees inderdaad dat er niets anders op zit. Nu maar hopen dat ze hem nog op voorraad hebben anders wordt het weer wachten...

Verwijderd

Ik heb ook een probleem met de v7100 T. Zodra ik die asus drivers geinstalleerd heb en mn compu start opnieuw op dan is mn beeld fijngeperst en trilt als een gek. Wie weet hoe dat komt?

Mijn systeem
be6-2
128mb pc133
celly2 600
sblive 1024
maxtor 30,7 gb 5400

pci1 leeg
pci2 leeg
pci3 leeg
pc14 sblive
pci5 netwerkkaart

please help want ik wordt GEK :P

• Bomberman
Hehe, das 'normaal' met de nieuwe Detonator drivers ... gewoon naar [i]startmenu-->instellingen-->configuratiescherm-->beeldscherm-->instellingen-->geavanceerd-->adapter-->vernieuwingsfrequentie[/i] ... die frequentie moet je ff instellen op bv 85Hz, dan komt alles goed :).

PC Specs

Verwijderd

Dat wordt dan een soort dokter bibber spelen met dat vibrerende beeld :)

• Bomberman
Eh Wacko ... doker Bibber? Iig is het nu gelukt :) ?

PC Specs

Verwijderd

Nog niet geprobeerd
ben mn hdd aan het opdelen en dat duurt zo verrekte lang

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 15:17
Draai je op 100mhz bus? ben eens vergeten de AGP deler op 2/3 te zetten (stond nog 1/1) toen deed alles het "normaal" behalve 3d spellen en opengl
gr jan

Verwijderd

Topicstarter
Nope, ik heb mijn pc maar even niet overgeklokt... totdat ik die kaart aan de gang krijg. Tot die tijd wil ik de zekerheid hebben dat eventuele instabiliteit niet aan het systeem ligt.

Verwijderd

The Rule:

Ik heb zo ongeveer hetzelfde systeem ( en hetzelfde probleem ) als jou: BP6; C366; 128 mb en steeds crashes.

Aan het geheugen ligt het niet, ik heb het ook uitgeprobeerd met crucial pc133 cas2 geheugen en toen crashte het systeem ook.

Momenteel heb ik alleen SoF om te spelen en het crasht steeds. Het rare is: in het begin (toen ik de asus v7100 net had geinstalleerd) crashte het heel vaak; nu al minder... of zou dat nu illusie zijn. Als ik geen spel draai crasht het systeem nooit.

Binnenkort ga ik de asus v7100 en SoF even in een andere pc uitproberen. Als die dan nog steeds vastloopt, weet ik tenminste zeker dat het aan de videokaart ligt. Zo niet, dan verkoop ik de bp6 maar.

Groet, zteph

Update: Ik bedenk me opeens dat hij niet alleen met SoF vastloopt, maar ook met F1Racing en Driver. Dit was ik ff vergeten omdat normaal alleen m'n broertje deze spellen speelt.

Verwijderd

Topicstarter
Goed nieuws en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat de kaart het wel doet in mijn andere systeem (BP6 met C300@450). Het slechte nieuws is dus dat ik eigenlijk op zoek moet naar een nieuw mobo wil ik goed gebruik kunnen maken van deze kaart. Nu presteert de C300@450 niet slecht natuurlijk maar het houdt niet over...

Verwijderd

Sof krijg ik niet eens gestart, geeft gelijk al ongeldige bewerkingen.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Bij mij knalt q3 er steevast na 2 minuten uit.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Ehmm... Rembo, je probeert SoF toch niet te spelen onder Win2K he? Ik heb gehoord dat dat nog steeds niet mogelijk is. Kan opgelost zijn intussen maar het is mij nog nooit gelukt en ik heb berichten van anderen gezien die er ook problemen mee hadden.
En Chemist, ik zou willen dat ik 2 min. mocht Quaken, maar zelfs dat is me niet gegeven. Binnen een halve minuut is het voorbij... tenzij ik dus op mijn BH6 speel...

Verwijderd

waarvoor zijn de vgadrt (iets in die buurt) voor drivers voor de v7100 T? bij mij gaat ie daar steeds de fout in met opstarten en loopt ie steeds vast

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik had dat probleem eerst ook, maar nu loopt ie alweer ietsje stabieler. Als eerste moet je even kijken of er op de site van je moederbord niet een update is voor de allernieuwste AGP driver, en die installeren. Ook moet je het even met de allernieuwste drivers van Nvidia proberen (staan nu in de update tracker op tweakers.net). Bij mij doet Quake3 het nu helemaal, alleen unreal tournament vliegt er bij mij nu nog maar uit nadat ie geladen is.

In het forum van asus stond verder dat je het ook maar 's moest proberen zonder andere kaarten (dus alle PCI kaarten eruit gooien), kijken of de 3d spellen het wel doen in lagere resoluties, en als je ene optie ASCW in je bios had staan, moest je zorgen dat dat uit stond.
Pagina: 1