Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn wens om onderweg mijn (op dit moment) Samsung S8 middels Wireless Quick Charge op te laden bestaat al even. Het zou daarbij mooi zijn dat de accu ook daadwerkelijk bijgeladen wordt en niet enkel op niveau gehouden wordt. Dit in combinatie met (inmiddels) de voorwaarde dat de houder op het ventilatierooster kan worden gemonteerd maakt mijn wensenlijstje wel compleet.

Enige tijd heb ik een draadloze lader van Samsung (https://www.samsung.com/u...-w-2a-cla-ep-hn910ibusta/) gebruikt die de accu van mijn S6 destijds onderweg redelijk op niveau kon houden bij gebruik van Flitsmeister en Waze. Dat lukte deze lader helaas niet bij mijn Samsung S8, de batterij liep alsnog langzaam terug.

Deze houder heb ik daarom vervangen door eentje van Ugreen https://nl.aliexpress.com/item/32879129985.html) . Snel laden werkt, maar dit wordt telkens door de telefoon onderbroken wat een knipperend scherm oplevert. Een echte oorzaak zie ik niet (in de vorm van een melding of iets dergelijks), maar mogelijk wordt de telefoon te warm (zie hieronder).

Ook na het ontvangen van een nieuw exemplaar zie ik dit gebeuren. Ook na het uitzetten van de optie 'Draadloos snelladen' op de S8 wordt het laden (bij warmer weer) frequent onderbroken omdat het toestel te warm wordt (die melding wordt dan wel kort op het scherm getoond).

Iemand goede ervaringen met een alternatief waarbij snel laden werkt, dit ook bij warm weer blijft werken en op een ventilatierooster te monteren is?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@JBS dit betreft aankoopadvies, dus schopje van WAO naar ATT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:19
Als het toestel bij snelladen met warm weer een melding geeft, dan zal dat met elke andere snellader ook gebeuren, lijkt mij.
Geen airco in de auto?

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
JukeboxBill schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:59:
Als het toestel bij snelladen met warm weer een melding geeft, dan zal dat met elke andere snellader ook gebeuren, lijkt mij.
Wellicht zijn er laders die de accu minder afdekken waardoor deze door luchtcirculatie minder warm wordt? Ben daarom ook benieuwd naar ervaringen van andere.
Jawel. Deze brengt de temperatuur ook prima naar beneden voor mij, maar kennelijk voor de telefoon onvoldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:13
Een draadloze lader bedekt een deel van de telefoon waar anders warmte weg kan. Je zou een bedrade lader kunnen proberen als alternatief. Verder een witte houder en/of wit hoesje weert ook warmte van buitenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
@swhnld Een lader met draad werkt inderdaad, ook met snel laden.

Het gekke in deze vind ik dat er volop draadloze QC3 laders worden verkocht, het lijkt me toch sterk dat deze allemaal stoppen wanneer de zon schijnt op de telefoon en/of het 23+ graden is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:13
JBS schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:36:
Het gekke in deze vind ik dat er volop draadloze QC3 laders worden verkocht, het lijkt me toch sterk dat deze allemaal stoppen wanneer de zon schijnt op de telefoon en/of het 23+ graden is?
Het beste om dit te begrijpen is dat te ervaren.
Zet je telefoon eens helemaal uit, en met dit weer (18 graden), leg je telefoon met het glas vol in de zon voor 30 minuten, voel dan eens hoe warm het toestel al wordt.

Met opladen wordt je telefoon ook warm, dus dat komt er nog eens bij.
En daar nog bovenop ben je met navigatie bezig waardoor de processor hard aan het werk is wat ook warmte veroorzaakt in de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
swhnld schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 16:06:
[...]

Het beste om dit te begrijpen is dat te ervaren.
Zet je telefoon eens helemaal uit, en met dit weer (18 graden), leg je telefoon met het glas vol in de zon voor 30 minuten, voel dan eens hoe warm het toestel al wordt.

Met opladen wordt je telefoon ook warm, dus dat komt er nog eens bij.
En daar nog bovenop ben je met navigatie bezig waardoor de processor hard aan het werk is wat ook warmte veroorzaakt in de telefoon.
Ik begrijp 't, maar desondanks vraag ik me nog steeds af of er dan überhaupt wel draadloze QC3 laders voor in de auto zijn die wel goed en continu werken. Het aanbod is immers behoorlijk groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-05 20:32
JBS schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 16:09:
[...]
Ik begrijp 't, maar desondanks vraag ik me nog steeds af of er dan überhaupt wel draadloze QC3 laders voor in de auto zijn die wel goed en continu werken. Het aanbod is immers behoorlijk groot.
Die zijn er ook vast wel, je hebt er volgens mij zelfs een aantal met ventilatoren die de telefoon en dock zelf koelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
JohnnyDon schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 16:11:
[...]

Die zijn er ook vast wel, je hebt er volgens mij zelfs een aantal met ventilatoren die de telefoon en dock zelf koelt.
Klopt, o.a. https://www.amazon.com/CH...-Compatible/dp/B073TS2GYP vind ik, en iets als deze http://www.smacat.com/wireless-charging-for-cars/35-35.html voor in de auto.

Iemand ervaringen?

[ Voor 8% gewijzigd door JBS op 24-09-2019 14:34 ]

Pagina: 1