Kan dat? Eén Hue lamp met 2 kleuren in 2 kamers?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 668633

Topicstarter
Ik heb in mijn woonkamer verschillende Hue-lampen. Daarvoor natuurlijk ook een kamer 'woonkamer' aangemaakt en zo kan ik ze lekker allemaal in een keer aan/uit zetten. Ondanks dat er allerlei prachtige kleurschama's zijn, gebruik ik doorgaans toch een soort van wit. Af en toe wil ik een hoek uitlichten met een kleur; zeg paars.

Wat ik dus wil:
- Als ik de woonkamer 'aan' zet, dan moeten alle lampen (includief de hoeklamp!) wit gaan branden.
- Als ik de hoek 'aan' zet, dan moet de hoeklamp paars gaan branden.

Het gaat dus om één lamp die voorkomt in twee kamers en die in de twee verschillende kamers een verschillende kleur heeft (ik heb het ook met een kamer en een zone geprobeerd, maar dan lukt het mij ook niet: de lamp krijgt altijd gewoon de kleur die er voor is ingesteld, ongeacht van waaruit die bediend wordt).

En dus de eenvoduige vraag: Kan het wat ik wil!?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ja en hoe zet je de lampen aan dan? App? Dimmerswitch? Alexa? Google? ....?

En met welke app heb je de boel ingesteld? Android app? All4hue? ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suuz2016
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-06 06:56
Dat kan toch met twee scenes? Een scene met alle lampen op wit, de andere scene met alle lampen op wit (of uit) en de hoeklamp op paars. Die scenes kun je aanroepen hoe je wilt. Als je bij de tweede scene de andere lampen dan de hoeklamp dezelfde kleur (en dimstand) geeft als in de eerste scene, lijkt het of alleen de hoeklamp van kleur verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ja, dat kan. makkelijkste is een ronde AB pakken bv. een gen2. en dan heb je drie knoppen waar je verschillende ingestelde kleuren van je woonkamer onder kan opslaan en vervolgens aan en uit kan zetten.

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230, ThuisBatterij: SigenStor 17kW + 32kWh.