Belgische justitie doet huiszoeking bij ceo Proximus...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 15:01
@Olaf

Ik lees
De Belgische media wijzen erop dat de topvrouw een maand voor die aankondiging aandelen in Proximus met een waarde van 285.342,40 euro heeft verkocht.
Zou het niet mooi zijn iedere vorm van discussie over decimale comma’s en punten te voorkomen en de aanbeveling te volgen en spaties te gebruiken voor duizendtallen? Dus 285 342,40 euro.
In the SI writing style, a non-breaking space can be used as a thousands separator, i.e., to separate the digits of a number at every power of 1 000.

[ Voor 18% gewijzigd door 84hannes op 20-09-2019 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik wist eerlijk gezegd niet dat hier zo'n discussie over was. Het is in Nederland en België zeer gebruikelijk de punten te hanteren. Ik zie wel dat De ISO-norm en de BIN-norm de spatie als scheidingsteken voorschrijven. Hmmm Ik zal eens met de eindredactie overleggen en kom er op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zie deze tendens ook in de rekenboeken voorbij komen die onze studenten krijgen. Voor mijzelf is het raar om te zien, altijd geleerd dat een punt voor de duizendtallen was en een komma voor de decimalen. Hoe moeilijk kan het zijn? Uiteraard moet je met internationale communicatie heel goed uitkijken wat je afspreekt met je partners.