Voor iedereen die een K7T Turbo(r) of K7T Turbo Limited Edition heeft, en graag gezamenlijk enkele bios tweaks, performance issues en bug(-fixes)s wil overleggen.
Mijn indrukken van de Turbo LE :
Positief :
* Goed te overclocken, ik draai nu op
155 FSB , CAS2 (of 4way interleave) , Hyundai brand/brand dimms.
* Stabiel, eveneens te merken met overclocken (1GHz @ 1.3 @ 1.75v)
* Goede layout - veel ruimte om de cpu
Negatief :
* Stomme jumper voor 100-132 en 133-199 MHz busclocks..
* Ik heb geen manier gevonden om zowel CAS2
_EN_ 4 way interleaving te enablen. OF je
zet de timings op "AUTO" en dan krijg je 4 way interleaving met cas3, OF je zet de zaak op cas2 en dan krijg je cas 2-3-3 en GEEN interleaving.
* Voltage supplied naar cpu is te hoog, bijv. 1.60 = 1.69v in werkelijkheid. (Opzich geen manko voor overclockers natuurlijk:-)
* Temperatuur sensors kloppen volgens mij voor geen meter soms
Enkele vragen die ik dus in de groep wil gooien is :
Hoe krijg je 4way memory interleaving EN CAS2 geheugen settings voor elkaar ? (Liefst cas 2-2-2 en niet cas 2-3-3 ..)
De overclockersbios, is die recenter of ouder dan de 2.8 ?? (en doet die het met Limited edition ?)
bvd.
Mijn indrukken van de Turbo LE :
Positief :
* Goed te overclocken, ik draai nu op
155 FSB , CAS2 (of 4way interleave) , Hyundai brand/brand dimms.
* Stabiel, eveneens te merken met overclocken (1GHz @ 1.3 @ 1.75v)
* Goede layout - veel ruimte om de cpu
Negatief :
* Stomme jumper voor 100-132 en 133-199 MHz busclocks..
* Ik heb geen manier gevonden om zowel CAS2
_EN_ 4 way interleaving te enablen. OF je
zet de timings op "AUTO" en dan krijg je 4 way interleaving met cas3, OF je zet de zaak op cas2 en dan krijg je cas 2-3-3 en GEEN interleaving.
* Voltage supplied naar cpu is te hoog, bijv. 1.60 = 1.69v in werkelijkheid. (Opzich geen manko voor overclockers natuurlijk:-)
* Temperatuur sensors kloppen volgens mij voor geen meter soms
Enkele vragen die ik dus in de groep wil gooien is :
Hoe krijg je 4way memory interleaving EN CAS2 geheugen settings voor elkaar ? (Liefst cas 2-2-2 en niet cas 2-3-3 ..)
De overclockersbios, is die recenter of ouder dan de 2.8 ?? (en doet die het met Limited edition ?)
bvd.