Mijn vraag
Ik zal eerst een tijdlijn schetsen;
Donderdag avond pakket ontvangen van Coolblue
1x DS218+ van Synology
1x Seagate Ironwolf 3TB
Pakket kwam goed binnen, echter in een veels te grote doos waar de HDD in bubbeltjesplastic zat en een antistatisch zakje. Geen eigen doosje, dat was alles wat om de HDD zat.
NAS was wel netjes verpakt.
Rond 21.00 begonnen met installeren van de NAS, ging goed en had zo DSM draaien. Chat server erop gegooid, en daarna laptop uitgezet om nog wat andere dingen te doen. Nergens iets van medlingen oid te zien.
Midden in de nacht (0200-0300) hoor ik opeens een gepiep van beneden komen. Knipperende blauwe lamp op de NAS en via quick connect en andere connectie methodes niet meer te bereiken.
Power knop deed hij ook niks mee, dus met mijn half slaperige kop de stekker er maar uit getrokken met het idee "morgen opnieuw opstarten en zien wat hij doet"
Vanochtend om 0700 even gekeken, en NAS aangezet, startte verdacht snel op. En je raad het al, niet via Quick Connect of een andere manier te bereiken. Discover gedaan, en wat is de situatie? Hij ziet het als compleet nieuwe NAS. DSM en alles weg.
Format van de HDD: "Format failed"
Toch maar weer uit gezet met idee "Dat komt vanmiddag wel".
== De Vraag ==
Maar onderweg naar kantoor zat ik te denken of het niet een kapotte HDD is die dit veroorzaakt? Slecht verpakt + piepende NAS (Volgens Google HDD problemen)
Relevante software en hardware die ik gebruik
DSM laatste update
Synology 218+
Seagate Ironwolf 3TB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Device was niet uit te krijgen, dus stroom eraf gehaald
Device was niet te vinden, dus opnieuw discover gedaan en format faalt
nog te proberen:
https://www.synology.com/...p/How_to_install_DSM#t2.3
In ergste geval; andere HDD kopen en testen
Ik zal eerst een tijdlijn schetsen;
Donderdag avond pakket ontvangen van Coolblue
1x DS218+ van Synology
1x Seagate Ironwolf 3TB
Pakket kwam goed binnen, echter in een veels te grote doos waar de HDD in bubbeltjesplastic zat en een antistatisch zakje. Geen eigen doosje, dat was alles wat om de HDD zat.
NAS was wel netjes verpakt.
Rond 21.00 begonnen met installeren van de NAS, ging goed en had zo DSM draaien. Chat server erop gegooid, en daarna laptop uitgezet om nog wat andere dingen te doen. Nergens iets van medlingen oid te zien.
Midden in de nacht (0200-0300) hoor ik opeens een gepiep van beneden komen. Knipperende blauwe lamp op de NAS en via quick connect en andere connectie methodes niet meer te bereiken.
Power knop deed hij ook niks mee, dus met mijn half slaperige kop de stekker er maar uit getrokken met het idee "morgen opnieuw opstarten en zien wat hij doet"
Vanochtend om 0700 even gekeken, en NAS aangezet, startte verdacht snel op. En je raad het al, niet via Quick Connect of een andere manier te bereiken. Discover gedaan, en wat is de situatie? Hij ziet het als compleet nieuwe NAS. DSM en alles weg.
Format van de HDD: "Format failed"
Toch maar weer uit gezet met idee "Dat komt vanmiddag wel".
== De Vraag ==
Maar onderweg naar kantoor zat ik te denken of het niet een kapotte HDD is die dit veroorzaakt? Slecht verpakt + piepende NAS (Volgens Google HDD problemen)
Relevante software en hardware die ik gebruik
DSM laatste update
Synology 218+
Seagate Ironwolf 3TB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Device was niet uit te krijgen, dus stroom eraf gehaald
Device was niet te vinden, dus opnieuw discover gedaan en format faalt
nog te proberen:
https://www.synology.com/...p/How_to_install_DSM#t2.3
In ergste geval; andere HDD kopen en testen
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."