Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Stream/Game PC build.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Gamen en streamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Max 1350

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

NVT

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Zelf leun ik in deze build naar AMD, nu met de new gen cpu en de nieuwe gpu blijkt AMD wel better value te zijn. Ook heb ik gelezen dat AMD beter is met streamen. Vandaar dat ik deze kant op leun.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Enigste wensen die ik heb zijn solid kunnen gamen en streamen met high graphics. Ik ga streamen en gamen en zal dan spellen runnen zoals Apex Legends,League of legends, CSGO,WoW, etc.

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Feedback of ik niet teveel betaal voor wat ik in mn lijst heb staan. Zijn de components compatible met elkaar? Ik las dat de new gen mobos met PCIe 4.0 komen en probeer hier ook op in spelen met de m2 geheugen, new gen gpu en de 5700 XT. Graag hoor ik feedback of het goedkoper kan, een goede samenstelling is? Zoniet , wat moet anders?

Bij voorbaat alvast dank! :) :)

Edit : De PSU die ik in zicht had zag ik er niet tussen staan.

Dit is de Modular Kolink Enclave 600W 80+ Gold met fan van 120mm.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 335,-€ 335,-
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ELITE€ 208,50€ 208,50
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G€ 455,05€ 455,05
1BehuizingenAerocool Streak€ 31,50€ 31,50
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3866C18D-8GVK€ 165,77€ 165,77
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 500GB€ 111,95€ 111,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.307,77

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
Op zich een goed begin, paar kleine dingetjes:

CPU: precies wat ik ook zou kiezen voor zo'n systeem

Moederbord: X570 kan, maar ze zijn erg duur voor weinig extra. Ik zou naar de B450 serie kijken. Als je geen BIOS update wil doen: De B450 MAX bordjes van MSI ondersteunen Ryzen 3000 out of the box. Anders een BIOS update (laten) doen. Bij de meeste overige MSI bordjes kan dit zonder CPU overigens/

Videokaart: Zou zelf ook naar de XT neigen, echter zijn er veel mensen die beweren dat de NVIDEA software fijner werkt voor streamen. Heb hier zelf echter 0,0 ervaring mee

Behuizing: Stop hier een paar euro meer in, dit is troep. Behuizing is smaak, dus het beste kan je een lijstje van cases maken die jij mooi vindt, kunnen we daar hier even op schieten. Goede merken zijn onder andere: Phanteks, NZXT, BeQuiet, CoolerMaster, Fractal Design, etc.

Geheugen: Te duur voor te weinig. Als je echt maximale performance wil pak je 3600 MHz CL 16, echter is dat hooguit een paar procent verschil met 3200MHzCL14. Als je zorgt dat je Micron E-die of Samsung B-die hebt heb je ook nog een zeer grote kans dat je het geheugen nog wat kan overclocken/de timings strakker kan zetten.

SSD: De Evo is te duur voor te weinig. Hij is wel snel, maar dit merk je bij games toch niet. Een Intel 660p of Crucial MX500 levert de dubbele opslag voor iets minder geld.

Voeding: Ik ken dat model niet en kan er dus ook weinig over zeggen. Zelf zou ik meestal de Corsair RMX serie aanraden. 550W is meer dan zat.

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

kgd92 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:32:

SSD: De Evo is te duur voor te weinig. Hij is wel snel, maar dit merk je bij games toch niet. Een Intel 660p of Crucial MX500 levert de dubbele opslag voor iets minder geld.
Met alles eens, ik zou alleen de Kingston A2000 1TB adviseren. TLC ipv QLC (intel 660p) en sneller dan de MX500.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• kanvua
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-11 21:03
kgd92 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:32:
[...]
Geheugen: Te duur voor te weinig. Als je echt maximale performance wil pak je 3600 MHz CL 16, echter is dat hooguit een paar procent verschil met 3200MHzCL14. Als je zorgt dat je Micron E-die of Samsung B-die hebt heb je ook nog een zeer grote kans dat je het geheugen nog wat kan overclocken/de timings strakker kan zetten.
[...]
Om even hier op in te haken, onderbouwing is hier te vinden: https://premiumbuilds.com/ram/best-ram-for-ryzen-3000/ . De "ultime" sweet spot is 3733 c17. Alles daarboven moet je ook de infinity fabric gaan afstellen maar zoals te zien is in de grafiek heeft dit enkel negatieve effecten.
Persoonlijk zou ik voor 3600c16 gaan, dit lijkt de prijs performance sweet spot te zijn.